handdator

Visa fullständig version : Hitta/köpa Golf R-bromsar



skegget
2013-04-04, 09:34
Hej,

har en ED35 från 2012 som jag är lite sugen på att biffa till bromsarna på, tycker att standardoken ser lite taniga ut. Har läst här på forumet att det är fullt möjligt att montera till exempel bromsarna från Golf R på en GTI, men vart hittar man dom? Går det att köpa direkt från VW eller finns det andra återförsäljare man kan vända sig till?

Låt säga att jag skulle byta bromsar, vad händer med garantier och framtida service? Min tanke är inte att byta bromsarna själv utan att låta någon auktoriserad göra detta.

Tack på förhand!

Gasekke
2013-04-04, 10:23
Hej,

har en ED35 från 2012 som jag är lite sugen på att biffa till bromsarna på, tycker att standardoken ser lite taniga ut. Har läst här på forumet att det är fullt möjligt att montera till exempel bromsarna från Golf R på en GTI, men vart hittar man dom? Går det att köpa direkt från VW eller finns det andra återförsäljare man kan vända sig till?

Låt säga att jag skulle byta bromsar, vad händer med garantier och framtida service? Min tanke är inte att byta bromsarna själv utan att låta någon auktoriserad göra detta.

Tack på förhand!

Passar bara bra, och som du funderar finns ok både på vw och det finns att hitta på tex bildelsbasen.

Men som alltid tycker jag att om man funderar på garantier och så bör man aldrig byta ett smack..
Inget illa menat men det är ett val man får göra enligt min åsikt.
Har du tänkt byta för att det ser "fränare ut" eller har du behov av större bromsar. Ska du köra aktivt kan du alltid börja testa att byta belägg och vätska och känna efter. Ett bromskit drar fort i väg 10 000 och uppåt så tänk efter före och lycka till med ditt val.
Mvh erik

firefreak
2013-04-04, 15:14
Är du intresserad av ett par begagnade i fint skick från en R32 uttagen 09?

Ama303
2013-04-05, 09:56
firefreak: jag kan annars vara intresserad av det du har. PM:a pris och vad du har..

Särås
2013-04-05, 10:40
firefreak: jag kan annars vara intresserad av det du har. PM:a pris och vad du har..

VW Golf R och VW Golf R32 har samma frambromsar så det är ju vad Du söker! :-)

skegget
2013-04-05, 11:20
Passar bara bra, och som du funderar finns ok både på vw och det finns att hitta på tex bildelsbasen.

Men som alltid tycker jag att om man funderar på garantier och så bör man aldrig byta ett smack..
Inget illa menat men det är ett val man får göra enligt min åsikt.
Har du tänkt byta för att det ser "fränare ut" eller har du behov av större bromsar. Ska du köra aktivt kan du alltid börja testa att byta belägg och vätska och känna efter. Ett bromskit drar fort i väg 10 000 och uppåt så tänk efter före och lycka till med ditt val.
Mvh erik

Tack för svar!
För min del handlar det om ett rent kosmetiskt intresse, tycker Golf R-bromsarna ser mycket snyggare ut :) Och du har helt rätt i det du säger gällande garantier. Får nog helt enkelt ta mig en ordentlig funderare innan jag bestämmer mig för att eventuellt byta. Är jäkligt sugen dock :)

Firefreak: Tack för erbjudandet, men jag avstår nog tillsvidare. Får som sagt fundera lite mer innan jag bestämmer mig. Men nu vet jag hur läget ser ut i alla fall och att det går att få tag i delar.

Amazonas
2013-04-06, 12:13
VW Golf R och VW Golf R32 har samma frambromsar så det är ju vad Du söker! :-)

Koll på om de passar på nya Jettan också? Bör ju va samma kan jag tycka. I så fall är jag också sugen :)