handdator

Visa fullständig version : R32 mkV haldex problem



callawayx
2007-08-11, 22:28
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av haldexen på R32 mkV?
Jag hör ett "klickljud"under bilen vid gaspådrag/släpp vid låga hastiheter, och vid växlingar ibland. Typ 740 med glapp i kardanen.
Jag har frågat på VAG en gång, men bilen" är så hårt satt i schassit att det kan låta lite" var svaret.. men det handlar om farter 30- 70kmh
MVH Mattias

callawayx
2007-08-24, 22:51
Ingen haldexkörare här med synpunkter? det finns ju andra än r32..
MVH Mattias

wolfbane1967
2007-08-24, 23:53
Har du ingen garanti kvar?
Kör in på VW

rogge
2007-08-25, 11:17
Om du har tillgång till Vag-com så gör en kontroll...

mvh

cisco
2007-08-25, 11:23
Jag har en Octavia (Golf IV) Haldex typ 1 med 2.0 116hk och den låter bara på snö och is när man startar.
Jag har antagit att det är bromsarna som "diffar" till en kort stund och/eller själva Haldexkopplingen som slår till.
Den har mig veterligen aldrig låtit på det sätt som beskrivs här.

callawayx
2007-08-25, 21:11
Jag har tyvärr inte tillgång till vag-com..men garanti har jag. Jag vill bara ha lite "feedback":) innan jag går till verkstaden igen. Dom verkar höra lite sämre än jag när det gäller missljud på bilen..( har stångat mig blodig tidigare med missljud i framvagnen på min gamla gti-99, som var ett standardfel i krängningshämmaren..)
MVH Mattias

JWO
2007-08-26, 15:34
Jag har tyvärr inte tillgång till vag-com..men garanti har jag. Jag vill bara ha lite "feedback":) innan jag går till verkstaden igen. Dom verkar höra lite sämre än jag när det gäller missljud på bilen..( har stångat mig blodig tidigare med missljud i framvagnen på min gamla gti-99, som var ett standardfel i krängningshämmaren..)
MVH Mattias

Lämna in den hos VAG bara och säg åt dom att lyssna noga och att du vill få det ordnat! Du kan ju inte åka runt i en bil med missljud.....

rogge
2007-08-26, 22:27
VAG fixar säkert felet men till vilket pris??

Skaffa Vag-com så du själv kan läsa av eventuella fel (Om du har en bärbar PC). Kanske kan du även fixa dessa eventuella fel (det blir mycket billigare).

mvh Roggeman

Quattro_mannen
2007-08-26, 22:54
Kolla så det inte är spjället i avgasröret som låter,hade ett kostigt liknande klickljud på min förra bil (Audi A3 3.2Q 8P)den har ju identisk teknik som du har i din R32:a....Blev helt tyst då jag bytte till Milltek Cat-back system,och slapp avgasspjället.

Mvh Nicklas

Henrik.M
2007-08-26, 23:40
VAG fixar säkert felet men till vilket pris??

Är ju inget kunden behöver bekymra sig om så länge det är garanti kvar på bilen......vilket det verkar vara i detta fall.

callawayx
2007-08-27, 18:41
Kolla så det inte är spjället i avgasröret som låter,hade ett kostigt liknande klickljud på min förra bil (Audi A3 3.2Q 8P)den har ju identisk teknik som du har i din R32:a....Blev helt tyst då jag bytte till Milltek Cat-back system,och slapp avgasspjället.

Mvh Nicklas

Mmm intressant det där om avgassystemet, jag ska lämna in bilen snart för att få dom att kolla det igen....Jag tycker det ändå känns som att det är i drivlinan ljudet kommer ifrån. Men jag har varit med om att ljuden kommer ifrån helt andra ställen än man tror förr.

MVH Mattias