handdator

Visa fullständig version : Kluven ang. Golf 2 GTI Edition One



G60 V-spec
2013-03-25, 23:42
Hallå alla VW älskare!

Jag har fått nyss om en raritet, en Golf 2 GTI 8v Edition One 4/5-dörrars. PF motor.

Bilen har stått länge, och är kanske inte i bästa skicket när det gäller....ja, det mesta :p

Positivt:
Ingen rost (tysk import), alla original detaljer är kvar förutom fälgarna som brukade vara BBS RM på dessa. Tät taklucka, Inredningen är väldigt fin om än lite smutsig, dock ej nersutten.

Negativt: Stått länge, innertaket hänger i bak, klistermärken o div stylingskit på den, org. avgas saknas (utbytt mot sportavgas), sunkiga däck o fälgar, har inte startats på ett tag osv.

Men ändå en bil värd att rädda i mina ögon!

Priset är dock en faktor för mig. Ägaren vill ha 4k för den och det tycker jag är förmycket. Har en Polo GTI som jag kan ev. byta mot denna Golf.

Vad säger ni andra?


Mvh Vlado

Sjove
2013-03-26, 06:46
Tjena!
Är det inte bättre att du får ihop din G60 först?
Fast 4k är väl inte så farligt om bilen är lite speciell? Polon är väl din vardags bil, så då måste du förutom dom 4k lägga lite till direkt för att kunna ha den som vardags bil?
Men VW är fint :)

G60 V-spec
2013-03-26, 18:20
Jo. G60:in ska bli klar. Men eftersom vädret inte ger sig så tänkte jag börja när det blir finare väder. Och Polon ska jag sälja annars, tycker inte att den är så rolig som en Golf mk2 ;)

Jag får se hur det blir. Men sugen är jag som fan :)

Hur går det med din? Blir det buggan i år?

Sjove
2013-03-26, 20:14
Ja för fan, ska bara smej ihop avgassystemet och buren, sen regbes :)

G60 V-spec
2013-03-26, 22:40
Najs som fan! Vet du hur mycket kraft du har i den?

Sjove
2013-03-26, 23:21
Ha ha ja den är inte trimmad än (endast avgas) och enligt mätning på BugRun förra året med felkopplade spjällkontakter och CO pot så hade jag typ 129hk.....

Vet du om det finns någon rullande landsväg i Skåne???

Men nu är ordningen återställd och den går bättre. Dock går den dåligt/ojämnt på tomgång när den är kall precis i början....

Innan jag börjar trimma så vill jag veta att den har sina 158+-10hk :)

G60 V-spec
2013-03-26, 23:36
Jag vet faktiskt inte exakt var det finns. Men jag vet att en vän till mig Har mappat sin Nissan Maxima hos någon i Hbg, och han ska tydligen ha en rullande landsväg.

Jag blir duktigt sugen på den Edition One Golfen. De verkar vara väldigt sällsynta. Ska nog slå till, men ska först vänta ut vädret tills det blir bättre.

G60 V-spec
2013-03-28, 23:31
Nu är den köpt iaf :D