handdator

Visa fullständig version : Extraljusinsatser för stötfångare Golf Mk6 GTI/R



Autavia
2013-03-22, 18:40
Hej!
Jag har gjort ett misstag. Jag letade fram en Golf Variant 4M till tjejen. Fin bil... men den har extraljus i nosen! Inte vackert.
Hon tycker inte heller de är snygga, men då hon - med all rätt - gillar sitt helljus får jag inte plocka bort dem.
Flytta dem är ok så nu överväger jag byta front till en GTI eller R som har stora blindfönster i stötfångaren.
Finns det färdiga insatser för extraljus till dem, motsvarande sådana man har på långloppsbilar? Var då?

Jag tänker mig något i stil med detta montage:1515

Cullberg
2013-03-23, 14:31
Det såg ju faktiskt helt oki ut =)

Autavia
2013-03-26, 12:01
Det såg ju faktiskt helt oki ut =)

Tack. Jag inser att det inte finns tillräckligt djup att placera extraljus så långt ut mot kanterna och samtidigt få dem så djupt in. Men jag vill illustrera den grundläggande tanken bakom placeringen.

Autavia
2013-04-03, 13:06
Förmodligen måste det se ut ungefär så här, men frågan kvarstår. Någon som känner till om det finns något liknande till Golf R eller GTI Mk6?
1611

Andersson Racing
2013-04-03, 14:14
Ser ju ut som en "Subba" på första bilden.

MiWi
2013-04-03, 14:50
Ni har inte övervägt något liknande det här istället?

http://www.extraljus.com/produkter/ex3000-ultra

Autavia
2013-04-04, 13:12
Ni har inte övervägt något liknande det här istället?

http://www.extraljus.com/produkter/ex3000-ultra

En bra produkt – ur ett rent praktiskt perspektiv. Men hur mycket man än försöker fälla in sådana här ramper ser de ut som eftermonterad universalutrustning.

Ska det bytas extraljus måste det vara till riktiga lyktor i en modellanpassad insats som ser tillräckligt bra ut för att passera som originalutrustning.

Till Golf 5 har jag för övrigt sett japanska eftermarknadsstötfångare som påminner lite om Impreza, med täckluckor över "sidogrillarna." Det var väl någon fläskigare läpp nertill om jag minns rätt, och större hål för laddluftkylare. Annars var det originalsnyggt med en mer funktionell design än de imiterade stylingnät och falska luftintag VW-gruppen valt att originalmontera på alla sina tuffa modeller.
Vad hände där? Gick formgivarna på kurs hos D&W och Autostyle?