handdator

Visa fullständig version : "Problem" med 35 edition stolarna?



Hamburger SV
2013-03-18, 14:31
Hej allihopa, tänkte kolla en sak med er som också har en 35 edition med favo klädsel (se bild). I det tyska forum där jag också hänger en del så finns det en lång tråd om folk som har "problem" med att det uppstår veck/bulor på sittytan på stolarna, en del har t.o.m. bytt klädsel (på VW's bekostnad), men problemet har kommit tillbaka. Tydligen jobbar VW på detta, men än så länge verkar det inte finnas nån lösning på detta.

Det påstås också att redan 30 edition hade de här "problemen". Jag har själv kanske märkt några veck/bulor, men inget som inte går bort om man drar lite över sitsen och absolut inget som retar mig till vansinne. Men tänkte bara kolla med er andra, har ni samma "problem"?

Premis
2013-03-18, 15:05
Inget jag sett på min. Kanske kan bli en aning veckad efter att man suttit länge (många timmar) men det har försvunnit fort, iaf på min. Så nej. Men ska hålla koll på det.

wolfbane1967
2013-03-18, 18:59
Det där uppstår när alcantaran töjer sig, samma kan hända med skinn. Något ni får leva med. Även kallat "arse print"

Hamburger SV
2013-03-18, 21:21
Det där uppstår när alcantaran töjer sig, samma kan hända med skinn. Något ni får leva med. Även kallat "arse print"
Hahaha, nice:-), som sagt har själv inga problem med det, var lite nyfiken bara hur de "svenska" 35 ägarna upplevt detta. Värsta grejen bland tyska 35 ägare :-)

Cullberg
2013-03-18, 21:57
I mina Edition 30 har jag inte haft några problem heller!

AndreasE
2013-03-18, 22:32
Jag har detta problem med min, inte snyggt. Ska till VW imorgon och höra vad dom säger.



Det där uppstår när alcantaran töjer sig, samma kan hända med skinn. Något ni får leva med. Även kallat "arse print"

Varför ska jag leva med det? Inga av mina tidigare bilar med alcantara har gjort så här. Och då är det bilar som Passat, Skoda Octavia, Subaru som alla har haft läder/alcantara mix.
Jag tycker inte det är ok, det ser inte snyggt ut.

Hamburger SV
2013-03-19, 09:14
Jag har detta problem med min, inte snyggt. Ska till VW imorgon och höra vad dom säger.




Varför ska jag leva med det? Inga av mina tidigare bilar med alcantara har gjort så här. Och då är det bilar som Passat, Skoda Octavia, Subaru som alla har haft läder/alcantara mix.
Jag tycker inte det är ok, det ser inte snyggt ut.

Hej Andreas, intressant att höra vad VW säger. Du kan väl rapportera utgången? Som sagt av den ganska långa tråden i det tyska forumet (började redan när de första 35orna leverades) så verkar det finnas dom som hävt köpet! (kanske lite extremt), de som fått klädsel bytt (problemen verkar ändå ha kommit tillbaka), och de som inte orkat agera nu utan avvaktar tills VW kanske kommer fram med en lösning. En del har också lyckats förhandla sig fram till prisreduktion (dvs att de inte behövt betala för pristillägget för klädseln, funkar nog bäst om man köpt bilen ny). En del hävdar att det är själva klädseln som det är materialfel på, en del säger att det är stoppningen under klädseln som det är fel på. Såvitt jag kunnat se så har de allra flesta mer eller mindre problem, och de flesta har klagat till sina lokala handlare.

Jag sitter förstås lite med Svarte petter, eftersom min handlare finns i norra Tyskland, och det kommer bli bökigt att reklamera på distans. Känner inte heller för att "leva med det", särskilt om det skulle bli värre, men det kanske beror på att det kommer bli lite småjobbigt att rätta till när ens handlare är långt borta. Får se om jag orkar höra av mig till honom ändå. Har jag "tur" kanske VW återkallar och fixar detta worldwide, men jag tvivlar... Missförstå mig rätt, jag tycker du gör helt rätt i att klaga, det är oacceptabelt, särskilt om det är mer illa. Synd, för klädseln är ju grymt snygg. Hoppas det ordnar upp sig för dig!

AndreasE
2013-03-19, 10:32
Hej Andreas, intressant att höra vad VW säger. Du kan väl rapportera utgången? Som sagt av den ganska långa tråden i det tyska forumet (började redan när de första 35orna leverades) så verkar det finnas dom som hävt köpet! (kanske lite extremt), de som fått klädsel bytt (problemen verkar ändå ha kommit tillbaka), och de som inte orkat agera nu utan avvaktar tills VW kanske kommer fram med en lösning. En del har också lyckats förhandla sig fram till prisreduktion (dvs att de inte behövt betala för pristillägget för klädseln, funkar nog bäst om man köpt bilen ny). En del hävdar att det är själva klädseln som det är materialfel på, en del säger att det är stoppningen under klädseln som det är fel på. Såvitt jag kunnat se så har de allra flesta mer eller mindre problem, och de flesta har klagat till sina lokala handlare.

Jag sitter förstås lite med Svarte petter, eftersom min handlare finns i norra Tyskland, och det kommer bli bökigt att reklamera på distans. Känner inte heller för att "leva med det", särskilt om det skulle bli värre, men det kanske beror på att det kommer bli lite småjobbigt att rätta till när ens handlare är långt borta. Får se om jag orkar höra av mig till honom ändå. Har jag "tur" kanske VW återkallar och fixar detta worldwide, men jag tvivlar... Missförstå mig rätt, jag tycker du gör helt rätt i att klaga, det är oacceptabelt, särskilt om det är mer illa. Synd, för klädseln är ju grymt snygg. Hoppas det ordnar upp sig för dig!

Återkommer, dock så blev jag hemma med sjukt barn idag, så jag kommer inte till VW idag.

MiWi
2013-03-19, 12:02
Problem med stoppningen har jag sett främst gällande R36er och dess sidostöd, hade inte varit förvånande om samma problem även gäller Ed35-stolarna mer än själva materialvalet på klädseln.

Däremot brukar det främst uppstå när lite mer "kramgoa" människor brukat bilarna, stoppningen verkar känslig för tyngd.

AndreasE
2013-03-19, 13:38
Problem med stoppningen har jag sett främst gällande R36er och dess sidostöd, hade inte varit förvånande om samma problem även gäller Ed35-stolarna mer än själva materialvalet på klädseln.

Däremot brukar det främst uppstå när lite mer "kramgoa" människor brukat bilarna, stoppningen verkar känslig för tyngd.

När det gäller sidorna på stolarna så håller jag med dig, men detta gäller själva sittytan.

Ama303
2013-03-19, 13:47
Har samma problem med min ed35. tyget blir lätt slappt i mitten, ungefär som att man skulle ha fisit hela tiden.
kan väl inte vara acceptabelt efter 2400 körda mil.

skall väcka frågan med vw jag också nu till våren när bilen skall in för diverse knäppande ljud i inredningen.

Hamburger SV
2013-03-19, 15:33
Problem med stoppningen har jag sett främst gällande R36er och dess sidostöd, hade inte varit förvånande om samma problem även gäller Ed35-stolarna mer än själva materialvalet på klädseln.

Däremot brukar det främst uppstå när lite mer "kramgoa" människor brukat bilarna, stoppningen verkar känslig för tyngd.

Den diskussionen har också förts på det tyska forumet. Tyvärr verkar det även uppstå hos förare som väger 65 kg. Kass kvalité helt enkelt.

- - - Uppdaterad - - -

Hmm, bra att du också tar upp det, verkar ju vara ett allmänt problem och som sagt av döma av den ganska långa tråden i det tyska forumet så verkar alla ha mer eller mindre problem (några lyckliga inte alls dock). Så man kan ju hoppas att vi får draghjälp av alla tyska klagomål också, VW Tyskland bör ju vara medvetna om detta numera...