handdator

Visa fullständig version : Golf gt mk7 navigation problem!!!!



Mikegti
2013-03-10, 21:06
Min far hämta ut en sprillans golf gt mk7 dsg 9/3 i princip all utr för utom glas tak
När dom hos attvik skulle testa navigatorn fanns det ingen programvara installerad!
Efter lite efter forskning sa säljaren att dom hade problem med att få ut programvaran till återförsäljarna men den borde väl läggas in från fabrik? Nu har farsan kollat på vw,s hemsida i Tyskland och det gick att ladda hem kart programvaran. Men han törs inte stoppa i sd kortet. Är det någon som varit ute för detta eller vet hur man får igång den!
För övrigt drog den 0,53l/mil på sin jungfruresa på 30 mil från jönköping till v-ås
Mike

J.L
2013-03-10, 21:45
Hmm... känns ju lite skumt, det får de lösa på lokala vag då ?

Inget jag själv hade varit så sugen att pilla med själv vid köp av ny bil.

Bra förbrukning, men sticker nog iväg efter några kallstarter och stadskörning.
Min nya mkiv låg efter första tanken på 0.64, men tog lång tid på sig att bli varm,
bytte termostat och nu ser det ut att hamna runt 0.5 blandad, 3 mil enkel till jobbet,
det är dock ingen GT utan en 1.4 ;-)

Mikegti
2013-03-11, 17:20
Ingen som vet något???
Mike

Chesmal
2013-03-11, 18:03
Hade det vart jag så hade jag lämnat tillbaka bilen, debiterat dom för varje dag tills problemet är löst, men det är ju jag :)

Din farsa har köpt en ny bil, allt skall fungera enligt mig, och att säljaren har problem med programvaran, ska ju inte vara ditt problem :)

Henrik.M
2013-03-11, 18:51
Hade det vart jag så hade jag lämnat tillbaka bilen, debiterat dom för varje dag tills problemet är löst, men det är ju jag :)

Din farsa har köpt en ny bil, allt skall fungera enligt mig, och att säljaren har problem med programvaran, ska ju inte vara ditt problem :)

Exakt.
Ny saker ska fungera , gör dom inte det ska det åtgärdas innan kunden brukar varan.

Mikegti
2013-03-11, 22:04
Exakt.
Ny saker ska fungera , gör dom inte det ska det åtgärdas innan kunden brukar varan.

Jo farsan är lika dan hade gjort en check lista på allt han skulle gå igenom. Tog en övernattning på hotell i hopp om en lösning men det sket sig. Han åkte tåg ner för att hämta den och hade inte så mycket att välja på. Dom har lovat en lösning så vi får se

Mikegti
2013-03-25, 15:49
I fredags fick farsan ett sd kort på posten från vag så nu funkar allt!
Mike

Merlinen
2013-03-25, 15:54
ok, så den läser in kartorna m.m. från det eller ska det alltid sitta i?

Mikegti
2013-03-27, 20:45
Den läser in allt från sd kortet tror inte det behöver sitta i men vet ej.

Henrik.M
2013-03-28, 20:21
ok, så den läser in kartorna m.m. från det eller ska det alltid sitta i?

Den behöver INTE sitta i EFTER installationen är klar , utan du installerar kartorna från kortet till Enheten.
Systemet är mao framtidssäkrat eftersom VW kommer att släppa nya kartor etc som kund sedan kan uppdatera själv & jag vill minnas att det är till självkostnadspris man kan göra framtida uppdateringar. (Någon mer påläst får rätta mig om jag har fel på den punkten).
Samma sa i ex VW Up där man i framtiden ska kunna ladda ner/köpa div widgets (appar, kartor etc)

Skrivet på forumspringaren.