handdator

Visa fullständig version : Felsöka backsensor.



bmk
2013-03-06, 20:42
Som topic lyder. Har en passat 3bg med backsensor. Verkar som det kan va glapp men hur felsöker man det. Kan man mäta sensorerna på nått vis för at kolla at dom e okej. Eller kopla ur och kopla in enn och enn?

Senaste tiden när man lägger i backen så bara ger den från sig et låååång æt piiiiip typ som om hjärtat stanat piiiiiip. Normalt så ger den från sig ett lite anorlunda pip senns snabbare pip intervall ju närmare man kommer.

Hur som hälst. Behøver hjälp om någon har fel sökt detta någon gång.

polomannen
2013-03-06, 21:17
Bara läsa av felminnet på den.

bmk
2013-03-07, 09:43
Jo tenktengöra det, fast lite efter jag posta så hitta jag faktisk ett enklare sett.

Vrid på tännigen utan at starta motorn. Lägg i backen. Gå bak och lysna på dom. Sensorer som e ok ger frin sig et klikk ljud. Ganska likt om man har et tänd stift ute och man lysnar på tännings gnist ljude om no fattar.

Testase nu i morse och riktig nog væe det den vänstra yttre som e tyst. Skal testa å byta den....

bmk
2013-03-10, 16:49
Liten update....fått fixat det...

om andra har detta så fel søk på føljande satt som sagt øver......

...sen fikk jag tag på sensor som satt på en A6, 4B0919275A heter den, samma som satt på min bil t.o.m......:)
sitter vist samma på A3 och A4 med samt passat og sakert flera innom samma år modeller.....

så nu e alt i funk.....