handdator

Visa fullständig version : Läcker in vatten GOLF MK2



bafvern
2007-08-10, 13:39
Hej!
Jag märker nu på min golf 2:a -90 att det läcker in vatten vid regnväder.
Det tar sig in i kupèn precis där passageraren har sin högra fot...Nästan precis där dörren och karossen möts...Är det någon som har nåt förslag på var vattnet tar sig in? Någon som varit med om liknande? Tacksam för svar // Marcus

Lillen
2007-08-10, 13:45
Hej!
Jag märker nu på min golf 2:a -90 att det läcker in vatten vid regnväder.
Det tar sig in i kupèn precis där passageraren har sin högra fot...Nästan precis där dörren och karossen möts...Är det någon som har nåt förslag på var vattnet tar sig in? Någon som varit med om liknande? Tacksam för svar // Marcus

Kolla först vattendiket under huven.
Sitter avrinning ut mot innerskärmen som brukar bil tätt och full av skit.
Då det är tätt där rinner det in genom fläkten eller andra hål.

Blir det inte bra av att rensa där så är det nog listen runt framrutan?
När den är gammal och torr kryper det in vatten där men kansk inte i så stora mängder.

Megapolaren
2007-08-10, 14:03
Ja, kolla i vattendiket där kupéluftinsläppet sitter.
Är det rost runt rutan så kan det regna in därifrån också.

Annars kan det ju vara plasten i dörren som är trasig, plocka av dörrpanelen och kontrollera.

Thord
2007-08-10, 14:24
Min läckte på liknande sätt, fast på förarsidan.
På min var hade nog tätningskittet mellan plåtar innanför framskärmen försvunnit, när jag hällde med vattenkanna i rännan nedanför A-stolpe/ framskärm så blev min matta blöt där huvöppnar armen sitter.
Jag tog nån bild på hur det såg ut innan jag tätade.

/Thord

bafvern
2007-08-10, 14:43
Min läckte på liknande sätt, fast på förarsidan.
På min var hade nog tätningskittet mellan plåtar innanför framskärmen försvunnit, när jag hällde med vattenkanna i rännan nedanför A-stolpe/ framskärm så blev min matta blöt där huvöppnar armen sitter.
Jag tog nån bild på hur det såg ut innan jag tätade.

/Thord

Det låter faktiskt som att det är precis som på din bil fast på andra sidan då..hmm...ska kolla med vattenkannan :)