handdator

Visa fullständig version : Kessy - låsning av bilen



Hornugglan
2013-03-02, 21:54
Hej igen!
Jag har precis fått min bättre beg "35:a" med Kessy (Keyless access) vilket kändes rätt nördigt i början men jag börjar tycka det är rätt coolt. En liten undran dock. Om jag läser instr. boken rätt ska bilen inte bara kunna öppnas genom att ta i handtaget utan även kunna låsas efter att man stängt dörren genom att på samma sätt ta i handtaget. Detta funkar dock inte utan jag måste använda fjärren och jag undrar vad jag gör för fel? Är det någon inställning som måste göras i någon meny på färddatorn?

Hamburger SV
2013-03-02, 22:21
Hej igen!
Jag har precis fått min bättre beg "35:a" med Kessy (Keyless access) vilket kändes rätt nördigt i början men jag börjar tycka det är rätt coolt. En liten undran dock. Om jag läser instr. boken rätt ska bilen inte bara kunna öppnas genom att ta i handtaget utan även kunna låsas efter att man stängt dörren genom att på samma sätt ta i handtaget. Detta funkar dock inte utan jag måste använda fjärren och jag undrar vad jag gör för fel? Är det någon inställning som måste göras i någon meny på färddatorn?
Hade detta på min Alltrack, du ska kunna låsa på samma sätt också, tror inte det behövs nån särskild inställning för det men kan minnas fel...

Henrik.M
2013-03-02, 22:21
Kolla i färddatorn under komfortinställningar , dörröppning.
Sen vill jag minnas att man tar i handaget för att låsa upp och trycker lätt på handaget för att låsa.

Hornugglan
2013-03-02, 22:37
Tack för snabba och bra svar! :-)