handdator

Visa fullständig version : Varning för BSR



AUDI2013
2013-03-02, 10:57
Tänkte varna för att använda BSR som leverantör av chiptuning. Jag köpte ett kit stage 1 till min Audi A6 för ett tag sedan och tyckte inte att den gav något, bilen gick inte speciellt mycket bättre så jag beslutade mig för att skicka tillbaka den. Eftersom jag köpt varan på internet så åberopade jag distansköpslagen och skickade tillbaka alltihop. När kreditfakturan kom så visade det sig att man tagit en avgift på 1500 kr för något som BSR sedan kallar för Programmeringsavgift. Det skulle alltså vara en avgift för att man programmerat min PPC, något som inte framgick av deras hemsida.

En timme efter att jag ringt och klagat så var denna avgift uppe som ett köpvillkor på deras sida (jag har en kopia på sidan med och utan denna avgift). Detta är nog inte första gången det händer då all konversation man har med dem sker via deras formulär på deras supportsida som enligt användravillkoren inte får reproduceras. BSR ansåg dessutom att det var något fel med min bil, något som jag sedan har kontrollerat att inte var fallet då jag inte hade några felkoder eller en serviceverkstad kunde hitta något fel med den.


Av ren princip anmälde jag dem till allmänna reklamationsnämnden och fick nu veta att de rekommenderar BSR att betala tillbaka pengarna till mig, något som de vägrar göra även nu......


Jag vill varna för detta tydligen oseriösa företag som jag trodde var professionella.

kotti
2013-03-02, 12:38
Va tråkigt! :( har för mig att jag har läst om att dom har strulat förut med! Hoppas att det löser sig!

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Haugeman
2013-03-02, 17:01
Tråkigt att sådant skall ske. Har själv bsr steg 2 på min gti och har inte haft något problem med bsr.

Det finns alltid både nöjda och missnöjda kunder hos alla leverantörer, och det finns troligen två sidor i denna saken med.

Det svåra med att ventilera och varna för ett företag på ett forum som detta är att den andra parten inte får besvara tråden.

Men som sagt, tråkigt att det strulat för dig. Hoppas du får en lösning på det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lillen
2013-03-02, 19:39
Det svåra med att ventilera och varna för ett företag på ett forum som detta är att den andra parten inte får besvara tråden.

Det är väl ingen som hindrar BSR att svara i tråden på något forum.
Bara att bjuda in dem till diskussion så är saken biff.

Men bäst är ju att ta upp det me dem.

Amazonas
2013-03-02, 20:08
Bedriver man ett seriöst företag, kan jag tycka att man bör följa ARN's beslut. Väldigt förvånad över att inte BSR har gjort detta. De bör ha båda parternas versioner och kunna ha en bra opartisk bedömning av det hela.

MiWi
2013-03-02, 20:54
Sen är frågan, är det via huvudkontoret du haft kontakt eller genom en återförsäljare som har deras PPC i sitt sortiment?

Haugeman
2013-03-02, 21:17
Det är väl ingen som hindrar BSR att svara i tråden på något forum.
Bara att bjuda in dem till diskussion så är saken biff.

Men bäst är ju att ta upp det me dem.

Vad jag menade var att väldigt sällan får man höra bägge sidor i sådana foruminlägg. Men självklart har dom möjligheter att svara här.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lillen
2013-03-02, 21:55
Bedriver man ett seriöst företag, kan jag tycka att man bör följa ARN's beslut. Väldigt förvånad över att inte BSR har gjort detta. De bör ha båda parternas versioner och kunna ha en bra opartisk bedömning av det hela.

Precis!

AndreasE
2013-03-02, 23:03
Som ÅF för Bsr är detta tråkigt att höra tycker jag.
Hade du köpt din Ppc direkt från Bsr eller via en Åf?

Hur som helst så rekommenderar vi själva att vi som åf monterar/programmerar bilen första gången. Då har vi möjlighet att kontrollera att allt har gått rätt till innan kunden får sin bil.

Jag hjälper dig gärna att gå vidare med frågan om du vill, men det kanske är bättre att ta det via PM.

Mvh
Andreas

Peter-C
2013-03-03, 21:44
Det var ju tråkigt att du inte är nöjd.

Mina erfarenheter av ett flertal BSR chippningar är positiva. Då har jag både beställt direkt från Växjö samt på senare år via en mycket kompetent lokal ÅF i Halmstad vid namn JMB optimering.

Det ärendet borde väl gå att reda ut.

/Peter