handdator

Visa fullständig version : Göra: "Golf GTI Edition 30" till Limited Edition... (Editon 30 ägare se hit! :)



soyd
2013-02-28, 17:00
Tjena!

Jag har länge velat ha min Edition 30 (http://www.garaget.org/?car=99329) numrerad precis som de har fått i England (http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=98162.0). Jag kollade med Svenska Volkswagen redan 2008 om vi inte kunde få samma numrerade brickor här i Sverige, men det var dem inte så sugna på tyvärr. Så jag tänkte ok trist. Så jag mailade till tyska Volkswagen och kollade om det fans någon möjlighet att få fram vilket nummer jag hade i den totala tillverkningen av Edition 30 bilar med hjälp av chassinumret detta var också 2008:a. Men jag fick bara tillbaka att denna informationen inte längre fanns tillgänglig tråkigt nog. Så jag försökte komma över en numrerad bricka via England men de kunde se att min bil inte var en Engelsk bil :)

Så jag gav som upp då och tänkte ä får väll skita i det då :(. Tills jag för några veckor sedan kom på en annan ide på hur vi skulle kunna fixa det :)

Så jag har ett Excel dokument på 37 stycken Golf GTI Edition 30 bilar registrerade i Sverige (Är inte eran bil med så hojta till så lägger jag till den och kollar vad den får för nummer)

Man sorterar alla bilarna efter numreringen på chassinumren. lägst chassinummer får 1 osv.

Så här skulle då numreringen bli:
http://img515.imageshack.us/img515/5196/golfgtiedition30numbers.png

Och tanken min var att dekalen skulle sitta här:
http://imageshack.us/a/img856/6681/img0141pc.jpg

Så vad tycker ni om min ide att göra bilarna till Limited Edition :) ?. Jag kan ju göra detta själv bara på min bil men det blir ju som inte lika kul då:)

Är det någon som är på ? :)

Har ni andra förslag på numreringen eller nått annat så hojta till! :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-02-28, 17:32
Kul idé jag är på =)

Min bil FFO44*

Däremot stod många bilar hos handlare, som min i nästan ett halvår innan första ägaren satte den i trafik...

Finns även något som heter: Fordonet tillverkat:2007-01 samt Typgodkännandedatum:2006-09-27


Antalet svensksålda är enligt följande:

> REFLEX SILVER 5
> BLACK 4
> CANDY WHITE 8
> TORNADO RED 6
> UNITED GREY 1
> BLACK MAGIC 10

soyd
2013-02-28, 17:52
Kul idé jag är på =)

Min bil FFO44*

Däremot stod många bilar hos handlare, som min i nästan ett halvår innan första ägaren satte den i trafik...

Finns även något som heter: Fordonet tillverkat:2007-01 samt Typgodkännandedatum:2006-09-27


Antalet svensksålda är enligt följande:

> REFLEX SILVER 5
> BLACK 4
> CANDY WHITE 8
> TORNADO RED 6
> UNITED GREY 1
> BLACK MAGIC 10

Jo jag kikade lite på dem också...

Fordonet tillverkat ibland står det bara 2007 där...
Typgodkännandedatum Finns på alla bilarna utom de som är importerade. Ska man då köra att de Importerade bilarna får datumet efter: I trafik första gången i utlandet ?

Min är ju en import bla... :( Och jag vill ju gärna ha ett nummer även om man kanske inte förtjänar det egentligen ;)

Man kan ju kanske göra så att de importerade får första numret efter den sista svenska sold. Eller så kör man bara på chassinumren ?

Vad tycker du ?

/mvh soyd

Cullberg
2013-02-28, 19:01
Chassinummer är väl egentligen mest "rättvist".
Det är ju när fordonet rullade av bandet som borde vara det man vill åt?

soyd
2013-02-28, 19:29
Chassinummer är väl egentligen mest "rättvist".
Det är ju när fordonet rullade av bandet som borde vara det man vill åt?

Ok sant vi kör på det.. Enklast också :)

Ska göra en ny sortering här på chassinumren. Är det ok att lista alla chassinummer här tro ?. Är annars svårt för er andra att se att sorteringen är rätt.

/mvh soyd

Cullberg
2013-02-28, 20:12
För min del spelar det ingen roll. kan väl dölja någon siffra isåfall...

D_Stenlund
2013-02-28, 20:13
Riktigt ballt!

soyd
2013-02-28, 20:38
Sorterade om efter chassinummer nu då blev nummreringen så här:

http://imageshack.us/a/img515/5196/golfgtiedition30numbers.png

Känns numreringen bra! ;) ?

Det ballaste numret är ju nummer 30 och nummer 1 :)

/mvh soyd

Särås
2013-02-28, 23:46
Tror det kan finnas någon mer, hur gjorde Du sökningen?

Cullberg
2013-02-28, 23:47
Ser bra ut! :)

Clintan_86
2013-03-01, 07:15
Grymt Soyd! Detta kan jag verkligen tänka mig...
Axx60* är min lilla pärla..

Mvh Magnus

Merlinen
2013-03-01, 09:29
Första listan såg bättre ut då min var nr 30 :)

soyd
2013-03-01, 09:40
Tror det kan finnas någon mer, hur gjorde Du sökningen?

Lista kommer från Transportstyrelsen. Dock så kan det kanske vara någon importerad bil som fattas. Det beror lite på hur dom är specificerad hos transportstyrelsen. Vi har sökt på Golf GTI Edition 30 och Golf GTI med 169kw effekt för att försöka hitta dom flesta. Men om du känner till några fler från ex ert kund register så får du gärna skicka mig de registreringsnumren i PM så lägger jag till dem här.


Grymt Soyd! Detta kan jag verkligen tänka mig...
Axx60* är min lilla pärla..
Mvh Magnus

Hehe bra där Magnus! ;)


Första listan såg bättre ut då min var nr 30 :)
Hehe a det är det nummret man vill åt :). Men du är på endå va ;) ?

Själv fick jag nummer 18

/mvh soyd

sgt_nelson
2013-03-01, 10:36
Ser kanon ut! Jag är på! Min är ADL54* :)

soyd
2013-03-01, 17:21
Ser kanon ut! Jag är på! Min är ADL54* :)

Kanon kul att ni är på Grabbar! :)

/mvh soyd

soyd
2013-03-01, 17:34
Jag har hittat en bil till så jag har uppdaterat listan här nu, den bilen fick precis nummer 31 :)

Vi skulle haft någon som skulle kunna mäta ut höjd på texten gentemot den Röda Edition 30 texten som redan sitter där... Jag kikade lite snabbt på: Dekaltrim.nu (http://www.dekaltrim.nu/) för att se om man kunde designa en egen logga där.
Deras "default" font som är vald först när man klickar på designa egna dekaler är väll rätt ok eller vad tycker ni ?.
http://img542.imageshack.us/img542/994/dekaltrim.png

Är det kanske någon som vet någon som kan göra de 40 dekalerna till bra pris: "No. 01" - "No. 40" eller ska vi försöka sikta på att köra på dekaltrim's (http://www.dekaltrim.nu/) alternativ ?. Det går ju säkert att rigna dem och höra om man kan få bra pris på alla 40 dekalerna för eventuellt "grupp köp". Men lättast vore om vi hade en mall så att var och en mailade in deras egen order med rätt nummer och rätt storlek på texten och rätt font osv.

Men som sagt är det någon som kan vara snäll och mäta ut vilka mått det skulle behöva vara på dekalen. Det är väll mest höjden på "texten" som är viktigast. Så får längden anpassa sig. Jag har inge möjlighet att göra mätningen själv nu på ett tag då bilen min står i garaget på en annan ort.

klicka gärna in och kika på dekaltrim's (http://www.dekaltrim.nu/) designa egna loggor. Vi skulle ju haft en font på texten som matchar bra med den röda EDITION 30 texten :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-01, 17:46
Jag har bra kontakter på detta, kan kolla lite priser när vi vet storlek.
VW har ett eget typsnitt, men det är ganska likt ett som heter Futura.

soyd
2013-03-01, 17:48
Jag har bra kontakter på detta, kan kolla lite priser när vi vet storlek.
VW har ett eget typsnitt, men det är ganska likt ett som heter Futura.


Låter ju kanon Cullberg! :)

Du kanske har möjlighet att mäta lite också ?

/mvh soyd

Clintan_86
2013-03-01, 22:24
Min bil står tyvärr också på annan ort annars hade jag löst det med mätningen.
En annan kul grej hade varit att få till en Ed.30 träff som jag och Soyd diskuterade för något år sedan, men blev aldrig riktigt av...

Mvh

Cullberg
2013-03-02, 00:43
Låter ju kanon Cullberg! :)

Du kanske har möjlighet att mäta lite också ?

/mvh soyd

Jag mäter imorgon! Ed 30 träff låter trevligt...

D_Stenlund
2013-03-02, 11:08
Fixar du något liknande för oss som har edition one mk2 haha:)

Cullberg
2013-03-02, 11:40
Jag mätte lite snabbt, dock ser man inte så bra med måttband. Får prova med skjutmått istället.

Men ser ut att vara 8mm?!

1303

Spalin
2013-03-02, 15:49
En Ed.30 träff hade varit kul =)

soyd
2013-03-05, 09:16
Fixar du något liknande för oss som har edition one mk2 haha:)
Det borde ni kunna styra upp om det inte är allt för många sådan bilar i rullning :)


Jag mätte lite snabbt, dock ser man inte så bra med måttband. Får prova med skjutmått istället.

Men ser ut att vara 8mm?!

1303
Jajamen ser bra ut! :)

Men som ni säger Damer och herrar en Edition 30 träff hade varit trevligt:)

/mvh soyd

Merlinen
2013-03-05, 11:48
Eller varför inte bara ha en "Edition" träff så får man se lite äldre och nyare 20/35 m.m. också samt så kanske det blir lite mera folk :)

sgt_nelson
2013-03-05, 12:53
Eller varför inte bara ha en "Edition" träff så får man se lite äldre och nyare 20/35 m.m. också samt så kanske det blir lite mera folk :)

Låter vettigare! Rullar ju trots allt bara runt 30-40st ed30. roligare att se lite olika edition modeller :)

mudden
2013-03-05, 19:20
Riktigt nice jag är på min bil har regnr cbo 93* och en edition 30 träff skulla va trevligt.
Mvh danil

Cullberg
2013-03-09, 11:11
Jag har kollat lite olika leverantörer på detta, men problemet är att 8mm är väldigt smått för en skuren dekal. jag kollar vidare på detta =)

Cullberg
2013-03-11, 16:45
Soyd, finns det möjlighet att få fram Namn och adress på den listan som du har med bilarna?

Tanken var isåfall att VW GTI Klubben står för klisterdekaler och skickar ut detta till alla som har en Edition 30.

Clintan_86
2013-03-11, 23:18
Soyd, finns det möjlighet att få fram Namn och adress på den listan som du har med bilarna?

Tanken var isåfall att VW GTI Klubben står för klisterdekaler och skickar ut detta till alla som har en Edition 30.

Det ska finnas, dock vet jag ej hur uppdaterad lista Soyd har... min är ganska gammal tyvärr.

Mvh

soyd
2013-03-12, 12:09
Soyd, finns det möjlighet att få fram Namn och adress på den listan som du har med bilarna?

Tanken var isåfall att VW GTI Klubben står för klisterdekaler och skickar ut detta till alla som har en Edition 30.

Det är som Clintan säger vi hade i grunden exakt samma lista.. Jag försökte dock att hålla min uppdaterad, med rätt ägare osv ett bra tag (Tyckte det var kul.. :). Men nu är den nog ganska inaktuell på fordons ägare sidan är jag rädd :(

Först tänkte jag att detta fixar vi ju lätt med Transportstyrelsens SMS tjänst om vi splittrar listan i 3 delar så hade vi bara behövt lägga ut några kronor var på att ta reda på ägarna och sammanställa listan sedan.

Men problemet är att man får inte post nummer eller adressen på personen ifråga med SMS:et heller.
http://img201.imageshack.us/img201/4416/reglockup.png
Se även: Vem Äger Fordonet (http://www.transportstyrelsen.se/sv/Kontakta-oss/Sms-tjansten-vem-ager-fordonet/)
Men så problemet är ju att hur många Kalle Karlsson bor det i ex Örebro :(

Sedan så har dom ju slutat med sin SMS tjänst också, och börjat med det här nya: WyWallet (http://wywallet.se/) skiten? :) eller är det bra?. Någon som har det och orkar testa att slå på ett regnnummer och se om man kan få fram adressen på personen ifråga ?

Annars är det att kontakta: Transportstyrelsen (http://www.transportstyrelsen.s) för att få adresserna. Problemet där är att tjänsten de erbjuder är tänkt för företag så det kostar typ 700kr i start avgift+ moms och sedan en mindre summa per regnnummer :( det vill vi ju som inte betala. För detta är ju inget som vi gör för att tjäna pengar direkt... :(

Om det går att få fram med: WyWallet (http://wywallet.se/) så är jag på om vi splittar listan i ett par delar och sammanställer den sedan.

Men jag ska testa att ringa Transportstyrelsen (http://www.transportstyrelsen.s) här idag och försöka förklara läget att detta inte är för att tjäna pengar på något vis osv. Utan av vi är Volkswagen fantaster som vill ge bort en dekal till alla med denna bil. Och försöka hänvisa till denna tråd till och med... "Crossed fingers"

Ingen som har bra kontakter vad gäller detta :) ?

Sedan får man ju säga tack och bock till GTI klubben som erbjuder sig att ta kostnaden för dekalen och eventuellt utskick.. :D

/mvh soyd

Merlinen
2013-03-12, 12:19
Man kan ju även at ut det via FAX

Kan nog orda det via jobbet.

soyd
2013-03-12, 12:43
Man kan ju även at ut det via FAX

Kan nog orda det via jobbet.

Jag pratade men en jätte trevlig tjej/dam på transport styrelsen som kommer hjälpa oss med listan :)

Vi kommer få ut adresser till typ alla så vida dem inte har skyddad identitet osv.. vi får helt enkelt skippa dem om det skulle vara med en sådan på listan...

F*n vad kul! STORT tack i förskott till: Transportstyrelsen (http://www.transportstyrelsen.s)

Ska käka lite lunch nu, åter kommer med listan till dig Cullberg! :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-12, 13:00
Bra jobbat!

J.L
2013-03-12, 14:07
Kanon!

soyd
2013-03-12, 16:55
Jag sitter och går igenom listan nu den matchade först inte numreringen... Det berodde på att en bil: CBR827 var/är skrotad... Så hur vill ni göra med den:

Ska vi ha kvar den i numreringen som en stupad kamrat ?
Eller vill ni att jag tar bort den då ändras numreringen ?

Cullberg kan du PM:a mig din e-post adress Så skickar jag dig listan.

Jag måste bara berätta lite kort då jag ringde Transportstyrelsen... Det var ju kö så jag satt och tänkte hur f*n ska jag lägga upp det här nu så det blir bra :D. Så fort jag kommit förbi voice identifierings grejen på andra försöket :) Kommer till växeln som kopplar mig till fordons urvals avdelningen. Så jag kommer fram och presenterar mig med mitt fulla namn och ställer direkt frågan är du en bil entusiast den trevliga tjejen säger typ njae vadåra. Jag säger typ ok det hade varit lättare för mig om du var det :). Men vi kör ändå säger jag och förklarar vad det är vi vill. Jag lyckade övertyga hon att vi är seriösa osv och även fast hon var övertygad redan så guidade jag henne in på forumet och in i denna tråd :)

R.I.P CBR827

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-12, 17:05
Ibland skall man ha tur =) Bra jobbat! Då får avgöra hur vi skall göra med den som är skrotad!

sgt_nelson
2013-03-12, 17:15
Tycker den skrotade ska räknas med. känns mest rätt lixom

Haugeman
2013-03-12, 17:53
ta med den i nummreringen. den var ju en gång en bil i ordningen. annars känns det inte ens nödvändigt att kontakta alla som eventuellt inte är med i klubben.

om jag hade haft en ed30 skulle jag velat ha den i rätt nummerföljd. även om en bil inte längre finns.

soyd
2013-03-12, 18:46
Jag håller med er grabbar att den skrotade får vara med som ett dött nummer (Vi kan ju fortfarande skicka en dekal till Örebro skroten... om vi vill ;). Ville bara kolla om ni var inne på samma spår.. Det är ju lite det fina med numreringen att om x antal år så finns det bara si och så många nummer kvar osv. Det som kommer göra dem lite mer speciella kan man ju hoppas :)

Listan är klar och skickad till Cullberg :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-12, 18:51
Fick, den nu. Ser fint ut =) Skall försöka få ordning på detta så snart som möjligt! Vad tror ni om stilen, skall vi köra på Airal Black?
Skall vi skriva "Nr. 19" eller "No. 19"

soyd
2013-03-12, 18:57
Fick, den nu. Ser fint ut =) Skall försöka få ordning på detta så snart som möjligt! Vad tror ni om stilen, skall vi köra på Airal Black?
Skall vi skriva "Nr. 19" eller "No. 19"

Låter bra! :) Gällande Nr eller No så spelar det ingen roll för mig i alla fall :) Får se vad dom andra tycker :)

Svart eller röd på texten va ?

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-12, 20:31
Svart text tycker jag!

Merlinen
2013-03-12, 21:16
Om nu VW haft märkning på UK Ed.30 så borde man kanske få det så lika som möjligt.

sgt_nelson
2013-03-13, 08:08
Om nu VW haft märkning på UK Ed.30 så borde man kanske få det så lika som möjligt.

+1 på den!

soyd
2013-03-13, 10:36
Jag får väll hålla med er att det kommer kanske känns mer "official" om det liknar Englands numreringen NR är väll typiskt Svenskt...

Sedan har jag lagt märke till att vi får hålla lite koll på dessa bilar:

BHH30x
TOB06x

De ligger för tillfället ute till försäljning. Och kan ju vara roligt om den eventuellt nya ägaren får numret. Risken är väll att den som nu skall sälja den skiter i att sätta dit numret om man har otur.. Men huvudsaken är att det skickas till nuvarande ägaren.

Sedan tänkte jag på att men skulle ju ha ordnat med ett A4:a med information om varför de får detta brev och vart de skall sätta numreringen osv. Och så kan man ju skriva att om de precis sålt bilen eller dylikt vänligen medla oss via ett telefon nummer (sms) eller ett mail till Cullberg. Om de inte har möjlighet att bifoga brevet till nya ägaren osv. Det kanske du redan hade tänkt ut en plan för Cullberg :) ?. Förslagsvis så skulle ju Cullberg ha monterat sin dekal först på det sätt han anser är bäst och sedan gör han en kort och enkel instruktion Med bild..
__________________

Detta är bara ett exempel: (Inte den slutgiltiga instruktionen)

Mät ut 4cm till vänster om Edition 30 loggan på lämpligt sätt med ex en tejp bit. Sedan sätter du dekalen så rakt du kan med numret jäms med dina 4 utmätta cm. Eller nått åt det hållet.
__________________

Jag kan börja skissa på en pdf för detta och när jag känner mig hyfsat klar med den så kan Cullberg få lägga sista GTI Klubben touchen på den :) (Då jag som ni kanske märkt inte har någon som helst känsla för (,)kommatecken (.)punkt eller särskrivningar :D)

Vi måste ju länka till forumet på ett bra sätt i PDF:en ;)
http://img339.imageshack.us/img339/4314/ed30listgtiklubbenforum.png

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-13, 11:27
Jag får väll hålla med er att det kommer kanske känns mer "official" om det liknar Englands numreringen NR är väll typiskt Svenskt...

Sedan har jag lagt märke till att vi får hålla lite koll på dessa bilar:

BHH30x
TOB06x

De ligger för tillfället ute till försäljning. Och kan ju vara roligt om den eventuellt nya ägaren får numret. Risken är väll att den som nu skall sälja den skiter i att sätta dit numret om man har otur.. Men huvudsaken är att det skickas till nuvarande ägaren.

Sedan tänkte jag på att men skulle ju ha ordnat med ett A4:a med information om varför de får detta brev och vart de skall sätta numreringen osv. Och så kan man ju skriva att om de precis sålt bilen eller dylikt vänligen medla oss via ett telefon nummer (sms) eller ett mail till Cullberg. Om de inte har möjlighet att bifoga brevet till nya ägaren osv. Det kanske du redan hade tänkt ut en plan för Cullberg :) ?. Förslagsvis så skulle ju Cullberg ha monterat sin dekal först på det sätt han anser är bäst och sedan gör han en kort och enkel instruktion Med bild..
__________________

Detta är bara ett exempel: (Inte den slutgiltiga instruktionen)

Mät ut 4cm till vänster om Edition 30 loggan på lämpligt sätt med ex en tejp bit. Sedan sätter du dekalen så rakt du kan med numret jäms med dina 4 utmätta cm. Eller nått åt det hållet.
__________________

Jag kan börja skissa på en pdf för detta och när jag känner mig hyfsat klar med den så kan Cullberg få lägga sista GTI Klubben touchen på den :) (Då jag som ni kanske märkt inte har någon som helst känsla för (,)kommatecken (.)punkt eller särskrivningar :D)

Vi måste ju länka till forumet på ett bra sätt i PDF:en ;)
http://img339.imageshack.us/img339/4314/ed30listgtiklubbenforum.png

/mvh soyd


MYCKET bra idé med taggen på för att komma till forumet.

Du är inne på samma bana som mig, att jag monterar dit och sen fotar detta för lite instruktion.
Och även bifogar ett brev med lite bakgrund.
Håller med om att dom kontaktar mig om dom har sålt bilen.
Jag kan säga till innan utskicket går iväg, så kollar vi de som ligger ute till försäljning =)

Du får gärna skisska på ett utskick så kan jag komplttera med lite info sen!

Merlinen
2013-03-13, 11:47
Jag får väll hålla med er att det kommer kanske känns mer "official" om det liknar Englands numreringen NR är väll typiskt Svenskt...

Sedan har jag lagt märke till att vi får hålla lite koll på dessa bilar:

BHH30x
TOB06x

De ligger för tillfället ute till försäljning. Och kan ju vara roligt om den eventuellt nya ägaren får numret. Risken är väll att den som nu skall sälja den skiter i att sätta dit numret om man har otur.. Men huvudsaken är att det skickas till nuvarande ägaren.


Även min ligger ute på annons --> http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=market&subsection=showad&id=12630
Men jag fixar det om den hinner få ny ägare.

BHH som ligger hos en bilfirma kan man ju vänta på tills den fått en ny ägare.

J.L
2013-03-13, 13:54
Som det diskuterats så fixar Erik dekaler och tar med dessa och namn+adresslista till mig för att skriva om utskicket, packa och skicka ut.
Lite jobb med det, men inga större kostnader och är ju en väldigt rolig detalj att stödja och hjälpa till med.

Cullberg
2013-03-14, 22:02
Skall vi skriva "No. 1" eller "No. 01" ??

QboT
2013-03-14, 22:22
Lägger min röst på "No.01"

ps!
Oj var kom han QboT ifrån?. Ny ägare av en Ed30. Följt alla ed30trådar nu i 2 dagar o verkar vara skönt folk här. Ville bara säga "hej"

soyd
2013-03-14, 22:37
Lägger min röst på "No.01"

ps!
Oj var kom han QboT ifrån?. Ny ägare av en Ed30. Följt alla ed30trådar nu i 2 dagar o verkar vara skönt folk här. Ville bara säga "hej"

Tjenare No. 09 ;) Välkommen välkommen, kul att du hittade hit också :)

Vilka förslag har vi nu:

Svart text verkar de flesta vara eniga om eller? (Säg till annars)

Nr. 01
No. 01

Det vore väll kanske bra om vi enade oss nu så Cullberg vet hur dekalen skall vara :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-14, 22:43
Välkommen John!

Svart dekal, arial, No, 01 tycker jag. Samt mellanrum efter punkten.

tex

No. 01
No. 19
No. 28

soyd
2013-03-14, 22:49
Svart dekal, arial, No, 01 tycker jag. Samt mellanrum efter punkten.

tex

No. 01
No. 19
No. 28

Samma här!

/mvh soyd

Clintan_86
2013-03-15, 08:40
Jag röstar också på No. 01! Kommer bli kanoners detta och stort tack till Gtiklubben som tar på sig kostnaden för frakt samt tillverkningen och ett stort tack till Cullberg och Soyd för att ni tar tag i detta :D

Läste att en av våra Ed.30 bröder hade hamnat i himmelen och kände igen de regnr lite grann så jag gick in i en mapp på datorn med lite gamla bilder från förra mobilen och vips så hittade jag lite bilder... 14301431

Bilderna är från sommarn 2011 då jag va iväg och jobbade i Örebro under en längre tid och fick problem med min RNS510 några månader efter installationen så tog bilen upp till Örebro (åker vanligtvis firmabil) för att dra iväg till Karlstad en eftermiddag där jag köpte den och fick den utbytt på garanti.
När jag kom tillbaka till Örebro trillade jag in på en matvaruaffär för att handla lite och såg då denna bilen, parkerade bredvid .. gick in och handlade, kom ut... väntade tills ägaren också kom ut och sen spenderade några timmar på kvällen med att åka och ströga, testa lite acc, tjöta Ed.30 snack osv. Riktigt trevlig kille!
Sorry för OT

Mvh

Cullberg
2013-03-15, 20:00
Då har jag fått hem ett prov, skall jämföra storlek och se så att det fastnar. Skall se om jag hinner med detta imorgon.

1437

soyd
2013-03-16, 09:14
Jag röstar också på No. 01! Kommer bli kanoners detta och stort tack till Gtiklubben som tar på sig kostnaden för frakt samt tillverkningen och ett stort tack till Cullberg och Soyd för att ni tar tag i detta :D

Läste att en av våra Ed.30 bröder hade hamnat i himmelen och kände igen de regnr lite grann så jag gick in i en mapp på datorn med lite gamla bilder från förra mobilen och vips så hittade jag lite bilder...

Mvh

Som sagt tråkigt att en har lämnat vägarna.. Men lite fränt att du hade den på bild i livet satt säga :)



Då har jag fått hem ett prov, skall jämföra storlek och se så att det fastnar. Skall se om jag hinner med detta imorgon.


Snabbt jobbat Cullberg! :) ser ju kanon bra ut!

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-17, 16:50
Då har jag gjort en testmontering av ett märke, jag satte en tejp under för att få en rak linje.
Med 40 blev det lite nära tycker jag, men när jag tog bort nollan blev det bättre avstånd.
Vad tycker ni om storleken?


1461
1462
1463
1464
1465
1466
1467
1468
1469
1470

soyd
2013-03-17, 17:44
Då har jag gjort en testmontering av ett märke, jag satte en tejp under för att få en rak linje.
Med 40 blev det lite nära tycker jag, men när jag tog bort nollan blev det bättre avstånd.
Vad tycker ni om storleken?

Jag tycker att det vart jäkligt bra! ;). Men precis som du säger vart lite för nära då du hade 0 där också. Tycker avståndet utan 0:an blev kanon bra!.

Jag tycker storleken funkar också.. Men det går ju kanske att ha fetare (Bold) stil... Men kommer ju ändå vara svårt att matcha den röda fonten 100%. Så frågan är om det inte ser bäst ut att den är lite tunnare ?. Men vad tycket ni andra :) ?

/mvh soyd

QboT
2013-03-18, 02:18
Jag tycker den blev skitsnygg. 10p lätt. Håller med Cullberg o Soyd att den kommer lite nära med 0-an där.

Merlinen
2013-03-18, 09:26
Ser bra ut men fråga är om inte texten skulle vara lite tjockare?

soyd
2013-03-19, 10:06
Fler som har synpunkter?. Vi måste ju ro detta i hamn nu snart innan fler bilar byter ägare ;)

/mvh soyd

D_Stenlund
2013-03-19, 11:58
Detta har ni gjort snyggt

sgt_nelson
2013-03-19, 12:45
Tycker det ser bra ut men lite tjockare text skulle inte skada. avståndet utan "0" ser lagom ut.

Cullberg
2013-03-19, 22:33
Skall vi köra på samma fast i fet stil?

sgt_nelson
2013-03-20, 08:40
Skall vi köra på samma fast i fet stil?

Låter bra.

soyd
2013-03-20, 09:34
Det verkar som de flesta vill att tjockleken på texten skall vara samma tjocklek som Edition 30 texten?. Är det möjligt att få till det Cullberg?. kanske mäta tjockleken på edition 30 texten och be dina kontakter att göra ett prov tills de hittar den tjockleken ? (Om möjligt?)

Jag antar att vi inte vill att No. 40 texten skall vara tjockare än Edition 30 texten heller va ?

/mvh soyd

QboT
2013-03-20, 23:48
Ni som vill ha tjockare text har ju inget öga för detta. Tro mig, det kommer bli snyggare med den smalare texten. Kan ju bli bra med tjockare text, men jag vidhåller att densmalre e grymt snygg (lite diskretare) som den e.

there you have my 2 cents....:)

sgt_nelson
2013-03-21, 10:11
Det verkar som de flesta vill att tjockleken på texten skall vara samma tjocklek som Edition 30 texten?. Är det möjligt att få till det Cullberg?. kanske mäta tjockleken på edition 30 texten och be dina kontakter att göra ett prov tills de hittar den tjockleken ? (Om möjligt?)

Jag antar att vi inte vill att No. 40 texten skall vara tjockare än Edition 30 texten heller va ?


/mvh soyd

Samma tjocklek som Edition 30 skullle jag säga :)

Merlinen
2013-03-21, 11:35
Kan man hitta någon bild på en Engelsk Ed.30 som har texten?

Är iallafall så jag skulle vilja få det att se ut som, altså så OEM som möjligt.

Edit:

Hmm hittade nu dessa bilder om UK skylten.

http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=98162.0

1506

1507

- - - Uppdaterad - - -

Så på dom där bilderna så är ju "Numreringen" ganska tunn text.

Cullberg
2013-03-23, 14:25
Jag tror vi kör på tunn text?

http://www.dekaltrim.nu/forslag/gti_klubben2.JPG

QboT
2013-03-23, 16:43
Jaaaa fett nice. Kung Kullberg har talat. I rest my case.....:)

ps!
Cullberg får jag göra som jag gjorde med min signatur? Ser skitskön ut. please please please

soyd
2013-03-23, 19:26
Jag tror vi kör på tunn text?

http://www.dekaltrim.nu/forslag/gti_klubben2.JPG

Ser lovande ut det där Cullberg!! :)

Jag är dock för det tunnare alternativet som Cullberg presenterade tidigare, men det kanske bara är jag :) ?

/mvh soyd

Cullberg
2013-03-24, 11:11
Jaaaa fett nice. Kung Kullberg har talat. I rest my case.....:)

ps!
Cullberg får jag göra som jag gjorde med min signatur? Ser skitskön ut. please please please

Du får gärna ha samma signatur, inga problem =)


Ser lovande ut det där Cullberg!! :)

Jag är dock för det tunnare alternativet som Cullberg presenterade tidigare, men det kanske bara är jag :) ?

/mvh soyd

Vi bestämmer att vi kör på det tunnare alternativet helt enkelt.

soyd
2013-03-25, 10:07
Vi bestämmer att vi kör på det tunnare alternativet helt enkelt.

Jag hoppas folk inte känner att vi kör över era åsikter här nu... Men det är stor risk att det inte kommer bli samma feta stil som Edition 30 texten även om vi försöker... Och för att inte dra så mycket mer på tiden så kör vi på Cullbergs första förslag där.

Ser ut som att dessa två bilar nyligen bytt ägare:

BHH30x
TOB06x

Kollar upp det och uppdaterar listan. Skickar listan till dig Cullberg då jag kollat upp dessa två bilar.

/mvh soyd

Merlinen
2013-03-25, 14:16
Ser bra ut

soyd
2013-03-28, 10:14
Cullberg har fått dekalerna nu! :D

Jag och Cullberg har också kollat upp möjligheten att få tag på en aluminium skylt likt den de fick i England. Till ett bra pris, bästa priset vi lyckas få är från: skyltshop.se (http://www.skyltshop.se)
http://img209.imageshack.us/img209/9199/edition30badgenumber.jpg

Dock så är den inte graverad. Utan tryckt på aluminiumet likt detta:
http://www.skyltshop.se/media/content//Artiklar/Maskinskyltar/Maskinskyltar%20mphoto.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/1674/offert.png

Så först och främst är det någon som är intresserad alls av detta :) ?

Vi kommer ju måsta skramla ihop pengar då till detta. Jag känner själv att skulle vi vara 6st (Eller fler) som kan dela på kostnaden som borde det vara möjligt... Men det beror förstås på om ni anser att det är värt det ?

Vi kommer heller inte kunna få samma pris om vi köper en och en skyllt själva..

Jag är sugen... Man känner att det är lite för tungt att ta hela kostnaden.. :)

/mvh soyd

Merlinen
2013-03-28, 11:29
Helt klart på, om det blir hyfsat likt UK skylten.

soyd
2013-03-28, 11:48
Helt klart på, om det blir hyfsat likt UK skylten.

Jajamen den bilden jag postade här, är den som jag skickade till skyltshop.se (http://www.skyltshop.se) som de baserade offerten på. Dock så har jag inga exakta mått på brickan ännu.. Men med hjälp av mönstret i GTI tyget borde vi kunna mäta ut hur stor skylten skall vara på ett ungefär... Själva storleken på skylten i sig var inte så känslig för priset...

Slängde iväg ett mail till Volkswagen Sverige för att höra om de ville sponsra en slant till brickorna.. Kostar ju inget att fråga ;) även om jag tror att svaret kommer vara negativt...

/mvh soyd

soyd
2013-03-28, 21:30
Jag har lyckats ordna en sponsor som kommer kunna sponsra en del av summan för tillverkningen av brickorna :). Det är inte Volkswagen Sverige har ännu inte fått nått svar av dem.. So there is still hope there ;)

/mvh soyd

QboT
2013-04-01, 02:07
fett nice. E med intresserad av detta helt klart. Om många vill vara med så torde ju inte kostnaden bli så blodig heller. fast det verkar ju inte som att det e så många av ed30:ägarna som hänger här så det kanske blir svårt att få ihop folk så det blir en skälig slant.

Clintan_86
2013-04-01, 15:34
Klart man ska ha en sådan om man äger en Ed.30! Jag är intresserad såklart :)

soyd
2013-04-02, 16:19
Trevligt att ni är på grabbar :D

Ska föska kolla med en till eventuell sponsor i morgon. Så får vi se vad summan är på som vi kanske måste dela på själva...

Men är det någon med daglig access till sin bil som kan mäta ut hur stor brickan skall vara exakt, via sätes mönstret:
http://img209.imageshack.us/img209/9199/edition30badgenumber.jpg

Gärna om flera mäter så ser vi att ni fått samma mått på ett ungefär. Min är forttfarande avställd och står i ett garaga på annan ort. Så jag kan själv inte mäta tyvärr...

/mvh soyd

J.L
2013-04-02, 17:02
Jag föreslår att avvakta brickorna 2-3 veckor,
i.o.m. utskicket av dekaler och brevet kan få fler ed30-ägare att hitta in hit,
och också kan vara intresserade av brickan.

Utskicket är i stort sett färdigt, Erik kommer en kväll i veckan, eller så snart vi kan,
då vi hjälps åt att packa, så kommer det i denna eller nästa vecka skickas.

soyd
2013-04-02, 17:52
Jag föreslår att avvakta brickorna 2-3 veckor,
i.o.m. utskicket av dekaler och brevet kan få fler ed30-ägare att hitta in hit,
och också kan vara intresserade av brickan.

Utskicket är i stort sett färdigt, Erik kommer en kväll i veckan, eller så snart vi kan,
då vi hjälps åt att packa, så kommer det i denna eller nästa vecka skickas.

Ok låter bra! :)

/mvh soyd

soyd
2013-04-03, 16:47
Tjena jag har goda nyheter... :D

Sälj chefen på Volkswagen Sverige (http://www.volkswagen.se/) ringde upp mig idag här. Och det tyckte att numreringen var en jätte kul grej. Så Volkswagen Sverige (http://www.volkswagen.se/) går in och sponsrar tillverkningen av de 40 aluminium skyltarna rätt av :D riktigt kul! :)

De vill även göra en liten artikel av det hela i nästa nummer av Volkswagen magasinet! :)

Så nu behöver vi bara måtten på skylten, om någon känner sig manad.. ;)

Grymt kul! :D

/mvh soyd

J.L
2013-04-03, 17:06
Härligt!

PassatGT16v
2013-04-03, 19:09
Det blir ju bara bättre det här!
Tänkte du inte i början va?:)

J.L
2013-04-03, 19:44
Erik är på väg hit as we speak, och snart ska skrivaren få jobba.

Mk1
2013-04-03, 20:41
Var ut och mätte i juniors GTI, dock ingen ed 30 men med likadant tyg. Jag får storleken till 77x26mm.

soyd
2013-04-03, 21:11
Erik är på väg hit as we speak, och snart ska skrivaren få jobba.

låter bra! :)


Var ut och mätte i juniors GTI, dock ingen ed 30 men med likadant tyg. Jag får storleken till 77x26mm.

Aha kanon bra tackar! :)

/mvh soyd

Haugeman
2013-04-03, 22:31
Även min ligger ute på annons --> http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=market&subsection=showad&id=12630
Men jag fixar det om den hinner få ny ägare.

BHH som ligger hos en bilfirma kan man ju vänta på tills den fått en ny ägare.

Merlinens bil hann få ny ägare ;-)

Jag flyger upp på söndag för att ta över den.

soyd
2013-04-03, 22:40
Merlinens bil hann få ny ägare ;-)

Jag flyger upp på söndag för att ta över den.

Trevligt att den går från enthusiast till enthusiast :) Du får stanna till i övik på vägen hem och visa upp bilen så bjuder jag på en kopp kaffe :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-04-04, 00:33
Då är det packat och klart med dekaler!

Nr.32 är lagd åt sidan tillsvidare =)



Här är mått på "sätet" =)

1629

1630

Henrik.M
2013-04-04, 00:37
Merlinens bil hann få ny ägare ;-)

Jag flyger upp på söndag för att ta över den.

Trevligt. :)

sgt_nelson
2013-04-04, 08:50
Tjena jag har goda nyheter... :D

Sälj chefen på Volkswagen Sverige (http://www.volkswagen.se/) ringde upp mig idag här. Och det tyckte att numreringen var en jätte kul grej. Så Volkswagen Sverige (http://www.volkswagen.se/) går in och sponsrar tillverkningen av de 40 aluminium skyltarna rätt av :D riktigt kul! :)

De vill även göra en liten artikel av det hela i nästa nummer av Volkswagen magasinet! :)

Så nu behöver vi bara måtten på skylten, om någon känner sig manad.. ;)

Grymt kul! :D

/mvh soyd

Fan va kul! detta har jag helt missat! Grymt fint ju!

Merlinen
2013-04-04, 09:56
Merlinens bil hann få ny ägare ;-)

Jag flyger upp på söndag för att ta över den.


Trevligt att den går från enthusiast till enthusiast ;) Du får ju komma och vis upp bilen när du passerar övik så kan jag bjuda på en kopp kaffe ;)

/mvh soyd


Trevligt. :)

Nu gäller det bara för mig att hitta något tillfällig bil fort så man tar sig till jobbet nästa vecka :)
Och sen börja jaga "rätt" ex av det jag är ute efter :)

soyd
2013-04-04, 10:29
Jag har försökt mäta upp också med hjälp av Cullbergs bilder. Jag fick det till att bli så här:

http://img411.imageshack.us/img411/4739/img3506e.jpg
Längd

http://img708.imageshack.us/img708/1388/img3507n.jpg
Höjd

http://imageshack.us/a/img209/9199/edition30badgenumber.jpg
Original brickan från England


Jag får storleken till 77x26mm.

http://img585.imageshack.us/img585/9485/77x26.jpg
77x26mm

http://img199.imageshack.us/img199/4312/79x24.jpg
79x24mm

Vad tror ni om måtten. Vilket ska vi köra på ?. Tänkte försöka få iväg ordern då det säkert tar ett tag att få dem tillverkade.

/mvh soyd

sgt_nelson
2013-04-04, 15:25
Jag har försökt mäta upp också med hjälp av Cullbergs bilder. Jag fick det till att bli så här:

http://img411.imageshack.us/img411/4739/img3506e.jpg
Längd

http://img708.imageshack.us/img708/1388/img3507n.jpg
Höjd

http://imageshack.us/a/img209/9199/edition30badgenumber.jpg
Original brickan från England



http://img585.imageshack.us/img585/9485/77x26.jpg
77x26mm



http://img199.imageshack.us/img199/4312/79x24.jpg
79x24mm

Vad tror ni om måtten. Vilket ska vi köra på ?. Tänkte försöka få iväg ordern då det säkert tar ett tag att få dem tillverkade.

/mvh soyd

Alternativ 2 tycker jag men de är ju inte så stor skillnad på dem så egentligen är de väll inte hela världen??

soyd
2013-04-04, 15:30
Alternativ 2 tycker jag men de är ju inte så stor skillnad på dem så egentligen är de väll inte hela världen??

A nä det är ingen större skillnad... Det blev 77x26 efter att ha bollat med de som ska göra skylten. Tack till Kimmo för mätningen där :)

/mvh soyd

Cullberg
2013-04-04, 15:44
Det låter bra!

J.L
2013-04-04, 18:02
Och nu är dekalerna iväg !

J.L
2013-04-04, 18:50
Merlinens bil hann få ny ägare ;-)

Jag flyger upp på söndag för att ta över den.

Trevligt!
Erkänn att det blev den bara för du så gjärna ville ha dekalen ;-)

Haugeman
2013-04-04, 19:54
Trevligt!
Erkänn att det blev den bara för du så gjärna ville ha dekalen ;-)

DANG you got me .......

Haugeman
2013-04-04, 22:50
Sorterade om efter chassinummer nu då blev nummreringen så här:

http://imageshack.us/a/img515/5196/golfgtiedition30numbers.png

Känns numreringen bra! ;) ?

Det ballaste numret är ju nummer 30 och nummer 1 :)

/mvh soyd

Måste bara fråga. förstår inte riktigt hur listan har sorterats. om den nu har sorterats efter chassinummer så stiger ju listan upp till 8805 för att sen börja på 1073 igen. är det en siffra efter dom som inte är med eller?

säkert jag som inte ser det bara, men får inte riktigt ihop det.


OT. en kaffepaus i Övik kan kanske passa bra soyd =) . kan ju skicka ett pm med kontaktuppgifter så kan vi diskutera det där.

/ Henrik

soyd
2013-04-04, 23:05
Måste bara fråga. förstår inte riktigt hur listan har sorterats. om den nu har sorterats efter chassinummer så stiger ju listan upp till 8805 för att sen börja på 1073 igen. är det en siffra efter dom som inte är med eller?

säkert jag som inte ser det bara, men får inte riktigt ihop det.


OT. en kaffepaus i Övik kan kanske passa bra soyd =) . kan ju skicka ett pm med kontaktuppgifter så kan vi diskutera det där.

/ Henrik

Precis både regnummren och chassinumren har censurerats för att skydda bilar och ägare så mycket som möjligt, men ändå publicera någon form av lista :)

Jag drar ett pm till dig :)

/mvh soyd

Haugeman
2013-04-04, 23:06
Både regnummren och chassinumren har censurerats för att skydda bilar och ägare så mycket som möjligt, men ändå publicera någon form av lista :)

Jag drar ett pm till dig :)

/mvh soyd

ok var det jag misstänkte =) blev bara lite fundersam ^^

soyd
2013-04-08, 09:25
Inga brev i fredags... Då borde de dyka upp idag här kanske :)

Blir kul å se om någon av de ca 30 som inte varit involverad hitils kommer att reggas sig och dra ett inlägg :)

/mvh soyd

jcke
2013-04-09, 19:59
Fick ett brev hem idag, visar sig att jag är ägaren av bil #01. :cool:

Kul initiativ!

QboT
2013-04-09, 20:11
Jaaaaa fick mina dekaler i dag. Faen ni e grymma. Fanns dock inget inbetalningskort med. E det fullspons på dekalerna? O i så fall vems plånbok e det vi dränerar...

ps! Välkommen jcke

Merlinen
2013-04-09, 20:27
Fick ett brev hem idag, visar sig att jag är ägaren av bil #01. :cool:

Kul initiativ!

Kul att det leder till att lite nytt folk hittar hit :)

J.L
2013-04-09, 20:48
Hej och välkommen Joakim !
Nr 1 är inte alls dumt, kul att det uppskattas !


QboT:
Klubben tog på sig hela kostnaden för dekaler, utskrifterna och portot.
Det handlade ju inte om många hundralappar, tog en stund att skriva/printa/vika/packa, men det här kalaset bjuder vi på :)

soyd
2013-04-09, 21:04
Fick ett brev hem idag, visar sig att jag är ägaren av bil #01. :cool:

Kul initiativ!

Välkommen Jcke :) nummer 1 är ett bra nummer ;)



Klubben tog på sig hela kostnaden för dekaler, utskrifterna och portot.
Det handlade ju inte om många hundralappar, tog en stund att skriva/printa/vika/packa, men det här kalaset bjuder vi på :)

Bra jobbat där J.L och Cullberg, mången tack ;)

/mvh soyd

Haugeman
2013-04-09, 21:58
Jagade en svart ed30 runt stan här i dag. Fick dock inte stopp på han innan han föesvann, verkade som han kände sig förföljd. 12000 fastboende i kommunen och första bil man råkar på på första svängen in till stan är en annan ed30 :eek:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

sgt_nelson
2013-04-09, 22:50
Fick brev idag! Kan inte säga annat än snyggt jobbat gubbar! Riktigt kul initiativ!

QboT
2013-04-09, 22:59
Nästa steg kanske e att ta reda på vilken som e den största ed30:staden/byn/hålan. Vilken stad har flest ed30? Var finns alla bilar?

Jag vet minst 2 i götet o vet att det far runt en röd fara i Alingsås:), men var finns resten?

soyd
2013-04-09, 23:06
Nästa steg kanske e att ta reda på vilken som e den största ed30:staden/byn/hålan. Vilken stad har flest ed30? Var finns alla bilar?

Jag vet minst 2 i götet o vet att det far runt en röd fara i Alingsås:), men var finns resten?

Här:

http://imageshack.us/a/img689/8535/ed30weresweden.png

Den med röd text är den som är skrotad. Och Luleå bilen är nu mera i Strömstad tro ja ;) ?

/mvh soyd

QboT
2013-04-09, 23:19
Haha du ligger inte på latsidan. Undrade om någon ens skulle vara intressersad av att ta reda på detta så tar det 10 min så ligger svaret uppe. Kan bara säga cred mannen. verkar som Sthlm ligger bäst till följt av götet då. Faen måste rekrytera mer bilar till götet....:):)

Haugeman
2013-04-09, 23:19
Här:

http://imageshack.us/a/img689/8535/ed30weresweden.png

Den med röd text är den som är skrotad. Och Luleå bilen är nu mera i Strömstad tro ja ;) ?

/mvh soyd

Korrekt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Merlinen
2013-04-10, 11:20
Jagade en svart ed30 runt stan här i dag. Fick dock inte stopp på han innan han föesvann, verkade som han kände sig förföljd. 12000 fastboende i kommunen och första bil man råkar på på första svängen in till stan är en annan ed30 :eek:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hehe :)
Körde han ifrån dig? :rolleyes:


Här:



Den med röd text är den som är skrotad. Och Luleå bilen är nu mera i Strömstad tro ja ;) ?

/mvh soyd

Stämer

soyd
2013-04-11, 11:23
Jag drog en kort summering av detta projektet i en post i min projekt tråd på graget.org (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3656937#p3656937)

Och fick denna frågan av Putteliten (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3664322#p3664322):


Coolt att få bilen numrerad. MEN vad händer om jag tar in bil nr38 i Sverige som har chassinummer 15 i ordningen? Får inte jag vara med i gemenskapen då?

Hur ställer vi oss till detta ?. Rent praktiskt med sorteringen på chassinummren och beställningen av dekaler och aluminium brickor så har ju tåget redan gått. Visserligen så kommer vi ha nummer 38 39 och 40 lediga på aluminium brickorna. Så visst de tre först som söker upp oss här har möjlighet att få nästa lediga nummer upp till 40 då. Oavsett vad de har för chassinummer. Men det blir inte riktigt samma sak då chassi numreringen inte gäller för dem..

Så frågeställningen lyder: har tåget gått = Ja/Nej ?

/mvh soyd

Cullberg
2013-04-11, 11:44
Vi får väl ta det som det kommer! Dekaler är inga problem att få fram. Man skulle kunna trycka två extra plåtar. Men det får isåfall bli nummer 38 och uppåt då.

soyd
2013-04-11, 12:11
Vi får väl ta det som det kommer! Dekaler är inga problem att få fram. Man skulle kunna trycka två extra plåtar. Men det får isåfall bli nummer 38 och uppåt då.

Sant vi kör så, låter bra med dekalerna :). Vad gäller aluminium skyltarna så har vi 3 nummer över: 38/39/40. Vi fick lova att beställa i jämna nummer.

/mvh soyd

soyd
2013-04-14, 18:25
Jag hade fasiken hoppas på att några fler skulle hitta hit efter brev utskicket.. :( men men :)

Jag mailade Skyltshop.se (https://www.skyltshop.se/) i fredags för få status på vår order. Fick detta svaret tillbaka:

Tyvärr har en maskin i ledet för tillverkning av era aluminiumskultar havererat. Jag hoppas på besked av maskinleverantören i dag om när vi får reservdelarna. Vi lovar att vi kör ert jobb med en gång när maskinen fungerar igen. Ber åter om ursäkt för att det dröjer.

Vi får hoppas de får reservdelarna till veckan här.. :)

/mvh soyd

Haugeman
2013-04-14, 19:55
Fick mitt brev härom dagen med. Har inte hunnit sätta dekalerna ännu. Mycket snyggt brev :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Merlinen
2013-04-14, 22:27
Fick mitt brev härom dagen med. Har inte hunnit sätta dekalerna ännu. Mycket snyggt brev :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vart är din projekttråd då :P

Haugeman
2013-04-14, 22:47
Kommer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Clintan_86
2013-04-15, 10:41
Woho! Fick se mitt kuvert i fredags när jag kom hem efter en veckas jobb på annan ort, nu återstår bara att klistra och fixa i samband med påställning.
Stort tack till Gtiklubben!

QboT
2013-04-17, 07:06
No. 02 e till salu såg jag. Hoppas någon i Göteborg köper den....:)

soyd
2013-04-18, 14:12
No. 02 e till salu såg jag. Hoppas någon i Göteborg köper den....:)

Hehe jasså, ja vi får hoppas på det :) var ligger den ute till försäljning btw ?

/mvh soyd

soyd
2013-04-18, 14:19
Jag mailade Skyltshop.se (https://www.skyltshop.se/) idag igen för att få en ny status update på vår order :)

Fick detta svaret tillbaka:

Reparationen av maskinen blev klar i går kväll så vi kör era skyltar i dag, och bör kunna skicka dem i morgon från oss.

Jag fick även en sneek preveiw on how it is going to look. I think it looks just awesome!!! :cool:
http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25960/25960-fb4b7a03121e9144cc77d6ac19b626b8.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=25960&image=1935842)
Edition 30 aluminium numrerings brickorna, during manufacturing :D

Visst blir det bra? :)

/mvh soyd

Haugeman
2013-04-18, 14:27
Jag mailade Skyltshop.se (https://www.skyltshop.se/) idag igen för att få en ny status update på vår order :)

Fick detta svaret tillbaka:


Jag fick även en sneek preveiw on how it is going to look. I think it looks just awesome!!! :cool:
http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25960/25960-fb4b7a03121e9144cc77d6ac19b626b8.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=25960&image=1935842)
Edition 30 aluminium numrerings brickorna, during manufacturing :D

Visst blir det bra? :)

/mvh soyd

Ser bra ut.

Även min fick sitt nummer i går

1793

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Andersson Racing
2013-04-18, 15:17
Kul med unika limited edition. Synd att de verkar ha släppt på det gällande 35:an. Vet någon hur många sådana som kommit till Sverige genom Svenska Volkswagen?

soyd
2013-04-18, 16:50
Kul med unika limited edition. Synd att de verkar ha släppt på det gällande 35:an. Vet någon hur många sådana som kommit till Sverige genom Svenska Volkswagen?

Ja det blir en lite mera unik känsla på bilarna nu. Synd att inte Volkswagen gjorde detta på dessa bilar från början. Edition 40 kanske kommer vara numrerad ;)

Jag har själv dålig koll på hur många Edition 35 bilar som sålts i Sverige. Men det borde gå att mail Volkswagen och fråga... Det går ju att få ut det via Transportstyrelsen också, men lite drygt om det är 1000+? bilar att driva numrerings projektet... men det går ju ;)

/mvh soyd

Cullberg
2013-04-18, 18:28
Snygga skyltar, hur gör vi med med distibution av dessa?
Jag tänker att det är synd att skicka till de som inte är intresserade?

soyd
2013-04-18, 20:26
Snygga skyltar, hur gör vi med med distibution av dessa?
Jag tänker att det är synd att skicka till de som inte är intresserade?

Ja precis... Jag tänkte göra så att jag skickar ut till alla som varit aktiva här... Ska försöka förbereda med vadderade kuvert och Aktas klister lappar. Så att samma dag som jag får dem skickar jag ut till er andra här. Sedan vet jag inte om jag vill bekosta alla 37 porto avgifter heller... Då risken finns att de som nu inte uppskattar det vi gör här bara slänger dem. Då är det bättre att jag skickar de resterande skyltarna till GTI klubben så får de som är intresserade komma hit och "claima" sin skyllt. Kanske byter bilen ägare och nästa ägaren er mer av an entusiast och vill gärna ha sin skyllt.

Vad tror ni om det ?

/mvh soyd

Andersson Racing
2013-04-18, 22:40
Ja precis... Jag tänkte göra så att jag skickar ut till alla som varit aktiva här... Ska försöka förbereda med vadderade kuvert och Aktas klister lappar. Så att samma dag som jag får dem skickar jag ut till er andra här. Sedan vet jag inte om jag vill bekosta alla 37 porto avgifter heller... Då risken finns att de som nu inte uppskattar det vi gör här bara slänger dem. Då är det bättre att jag skickar de resterande skyltarna till GTI klubben så får de som är intresserade komma hit och "claima" sin skyllt. Kanske byter bilen ägare och nästa ägaren er mer av an entusiast och vill gärna ha sin skyllt.

Vad tror ni om det ?

/mvh soyd

Tycker det låter som ett hållbart upplägg.

Ama303
2013-04-18, 22:58
Kul med unika limited edition. Synd att de verkar ha släppt på det gällande 35:an. Vet någon hur många sådana som kommit till Sverige genom Svenska Volkswagen?

249st registrerade ed35 (vw golf 2010-2013 med 173kW motoreffekt) enligt Håkan Granlund Hakan.Granlund@transportstyrelsen.se
detta var kollat 130304 och det lär inte ha registrerats in några nya efter det iaf.
250st inkl hamburger sv's import bör vara mera exakt.

soyd
2013-04-18, 23:20
249st registrerade ed35 (vw golf 2010-2013 med 173kW motoreffekt) enligt Håkan Granlund Hakan.Granlund@transportstyrelsen.se
detta var kollat 130304 och det lär inte ha registrerats in några nya efter det iaf.
250st inkl hamburger sv's import bör vara mera exakt.

250st det fixar ni :) kanske är någon som har en Edition 30 som vill byta upp sig sedan till en 35:a då vill man ju att de ska va numrerad också ;)

/mvh soyd

Andersson Racing
2013-04-19, 13:22
249st registrerade ed35 (vw golf 2010-2013 med 173kW motoreffekt) enligt Håkan Granlund Hakan.Granlund@transportstyrelsen.se
detta var kollat 130304 och det lär inte ha registrerats in några nya efter det iaf.
250st inkl hamburger sv's import bör vara mera exakt.

Tack för den infon!

QboT
2013-04-19, 18:43
Nu e BHH*** till salu med i Göteborg. Asso jag skulle ju rekrytera ed30 till Göteborg o nu förlorar jag kanske en istället. Det ser mörkt ut för Göteborg som tätaste ed30orten 2014:(:(:(:(

Soyd tycker ditt förslag ovan va klockrent.

soyd
2013-04-20, 10:38
Nu e BHH*** till salu med i Göteborg. Asso jag skulle ju rekrytera ed30 till Göteborg o nu förlorar jag kanske en istället. Det ser mörkt ut för Göteborg som tätaste ed30orten 2014:(:(:(:(

Soyd tycker ditt förslag ovan va klockrent.

Ok vad bra :) Jag fick inget tracking nummer igår. Så jag vet inte om de skickades igår men får hoppas på det :)

Nuvarande ägaren av No. 36 (http://www.blocket.se/goteborg/Golf_Gti_Edition_30_230_HK_Unik_Bil_46542320.htm?c a=4&w=3) har i alla fall läst brevet då han skriver i annonsen att det bara finns 37 stycken. Hade jag varit säljaren hade jag skrivit ut vilket nummer det var på bilen i annonsen ;)

/mvh soyd

soyd
2013-04-24, 11:19
Paketet från Skyltshop.se (https://www.skyltshop.se/) anlände här idag med Schenker (https://www.schenker.se/)!! :D Våra efterlängtade Edition 30 aluminium numrerings brickor har alltså anlänt:

http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25960/25960-955e582ad259cb444bcafc402eac6ef3.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=25960&image=1940948)

http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25960/25960-9beada1babfdd3d83f575e6c6cbe58b0.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=25960&image=1940949)

http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25960/25960-42f3a44d043be6a3ac62d3fdf2ee4550.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=25960&image=1940950)
De numren som kommer att skickas idag med posten!.

http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25960/25960-8bb8f793155cf7ad32a1fa3371778d03.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=25960&image=1940951)
No. 01/09/14/16/19/23/31/32 paketerade och klara.. Jag har gjort vad jag kunnat för att skydda dem så mycket som möjligt under transporten...

http://www1.garaget.org/archive/26/25960/99329/99329-3088874.jpg (http://www.garaget.org/?car=99329&image=3088874)
Min monterad :)

Montering och fast sättning:
http://img689.imageshack.us/img689/1644/img86572.jpg
Det är en stark dubbelhäftande tejp som fäster skylten mot plasten. Jag utgick efter den linjen som kommer från mitten av instrumentbrädan (röd markerad). Satte över kanten på skylten i höjd med den. Och sedan så centrerade jag den i överkanta efter bästa förmåga. Ser ut som att den inte sitter i mitten men det gör den...

Sedan så tog jag och vek en lämplig trasa och la i mellan dörren och instrument brädan för att ha ett tryck mot skylten över natten. (Förmodligen inte nödvändigt men jag kände att det skadar inte...)
http://imageshack.us/a/img201/7410/img8666r.jpg


Så jag hoppas nu att ni är hyfsat nöjda med slut resultatet :D ?

Håll utkik efter brevbäraren nu kamrater :D

/mvh soyd

J.L
2013-04-24, 12:22
Snyggt jobbat!

Forum Runner - Nexus 4

Haugeman
2013-04-24, 12:27
Imponerande jobb. Ser fram emot paket :D:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Cullberg
2013-04-24, 12:29
Snyggt =)

sgt_nelson
2013-04-24, 13:47
Stiligt! ser att min är packad o klar! :) Kul!!

soyd
2013-04-25, 20:07
Tackar grabbar! :) någon som fått paketet ännu ?

/mvh soyd

QboT
2013-04-25, 21:40
Kom hem nyss o vad ligger innanför brevinkastet? MIN PLÅÅÅÅÅÅT, jippikayeeeej. som en 5:åring i godisaffären.. Blir montering i morgon (bra illustrerad montering där soyd). Tusen tack soyd o alla inblandade som gjort detta projekt möjligt. E evigt tacksam.

ps!
BHH*** e inte till salu längre.Behålls av gamla ägaren, så Göteborg lever på ed30marknaden....:)

Cullberg
2013-04-25, 21:45
Fick också min idag! Grymt bra jobbat Soyd, stort tack :)

Haugeman
2013-04-25, 22:02
Fick också min idag! Grymt bra jobbat Soyd, stort tack :)

Samma här :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

sgt_nelson
2013-04-25, 22:33
Tackar grabbar! :) någon som fått paketet ännu ?

/mvh soyd

Låg paket på golvet i hallen när jag kom hem idag :) grymt jobbat! blir ev montering imorgon efter jobbet!

tippex74
2013-05-15, 16:31
Wohoo ! Ännu en Ed30 ägare har hittat hit. Jag är ägare till No. 30 och vill mycket gärna ha nummerbrickan.
Stort tack till Soyd, GTIklubben och alla andra som ordnat detta.

soyd
2013-05-15, 17:49
Wohoo ! Ännu en Ed30 ägare har hittat hit. Jag är ägare till No. 30 och vill mycket gärna ha nummerbrickan.
Stort tack till Soyd, GTIklubben och alla andra som ordnat detta.

Tjenare Tommy!

Kul att du hittade hit också :) klart vi ordnar din bricka!. Skicka mig din adress i PM så ska jag ordna så att din bricka skickas ut imorgon :)

Behöver din adress bara för verifikation..

/mvh soyd

QboT
2013-05-15, 18:09
Tjo Tommy o välkommen som ny ed30ägare. Såg att du köpt Björks den vita(min e Vit med). Fett nice. Hoppas du har planer på att snart flytta till Göteborg för vi behöver fler ed30 i Göteborg.....:) Grattis till bra bilköp. Den kommer ge dig mycket glädje den bilen.

Haugeman
2013-05-15, 18:52
Kom upp till stenungsundsträffen på lördag vet jag. Jag kommer vara där med min i alla fall.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

tippex74
2013-05-15, 22:38
Hehe det blir tyvärr ingen flytt till Göteborg, är alldeles för hemmakär :-) Är otroligt nöjd med den, men har drabbats av putsmani eftersom den var i ett så enastående skick !!

QboT
2013-05-16, 00:06
Känner igen det där med putsen. Häromdagen låg jag o gned på den o såg till mitt förtret att det kommit"ROST" under mina framskärmar på trösklarna längst fram. Pang,bom,tjoff iväg till verkstaden. så nu står den i en lackbox på verkstaden utan dörrar o skärmar o fixas.....:(.
fast kanske bra att man upptäckte det i god tid. Tips e o kolla där på era bilar. Förekommande fel enl. källor

tippex74
2013-05-20, 10:59
Tjenare Tommy!

Kul att du hittade hit också :) klart vi ordnar din bricka!. Skicka mig din adress i PM så ska jag ordna så att din bricka skickas ut imorgon :)

Behöver din adress bara för verifikation..

/mvh soyd

Tack o bock, den satt som en smäck :-)

soyd
2013-05-20, 12:48
Tack o bock, den satt som en smäck :-)

Np härligt :) ditt nummer kräver nästan att du lägger upp en bild också ;)

/mvh soyd

tippex74
2013-05-28, 08:51
Np härligt :) ditt nummer kräver nästan att du lägger upp en bild också ;)

/mvh soyd

Japp, kommer inom kort :-)

tippex74
2013-06-05, 09:16
Japp, kommer inom kort :-)


23182319

J.L
2013-06-05, 10:53
Härligt, blev bra!

soyd
2014-03-10, 10:10
Så här ser det ut nu:

Nr 01 - Skickad
Nr 02 - Ej utskickad
Nr 03 - Ej utskickad
Nr 04 - Ej utskickad
Nr 05 - Ej utskickad
Nr 06 - Ej utskickad
Nr 07 - Ej utskickad
Nr 08 - Ej utskickad
Nr 09 - Skickad
Nr 10 - Ej utskickad
Nr 11 - Ej utskickad
Nr 12 - Skickad
Nr 13 - Ej utskickad
Nr 14 - Skickad
Nr 15 - Ej utskickad
Nr 16 - Skickad
Nr 17 - Skickad
Nr 18 - Skickad
Nr 19 - Skickad
Nr 20 - Skickad
Nr 21 - Ej utskickad
Nr 22 - Ej utskickad
Nr 23 - Skickad
Nr 24 - Ej utskickad
Nr 25 - Ej utskickad
Nr 26 - Ej utskickad
Nr 27 - Ej utskickad
Nr 28 - Ej utskickad
Nr 29 - Ej utskickad
Nr 30 - Skickad
Nr 31 - Skickad
Nr 32 - Skickad
Nr 33 - Ej utskickad
Nr 34 - Ej utskickad
Nr 35 - Ej utskickad
Nr 36 - Ej utskickad
Nr 37 - Ej utskickad
Nr 38 - Skickad
Nr 39 - Ej utskickad
Nr 40 - Ej utskickad

/mvh soyd

Särås
2014-03-10, 17:07
Har en vän som har en Edition 30 som undrar hur han får ID bricka osv...

soyd
2014-03-10, 20:29
Har en vän som har en Edition 30 som undrar hur han får ID bricka osv...

Tjena Jimmy!

Det ska vi nog kunna ordna :) Skicka mig ett PM med vilket regnummer samt namn och adress på ägaren.

/mvh soyd

J.L
2014-03-10, 21:07
Soyd: Klistermärken för instrumentpanel har jag kvar de överblivna,
säg till om du behöver ha dem skickade.

softishman
2014-03-11, 07:17
hallå!
jag vill gärna ha klistermärken för alu listen i bilen... har nummer 17 AXX607.
min arbetskollega saknar metall emblemwt till sin nummer 16 ADMxxx

vad kan det kosta?

Mvh Fredrik

Särås
2014-03-11, 10:38
http://www.blocket.se/uppsala/VW_Golf_GTi_MK5_Edition30_3_D_48866395.htm?ca=10&w=3

DXN528
Tony Johansson
Fannagatan 38D
74941 Enköping

Nått mer?

soyd
2014-03-11, 14:13
hallå!
jag vill gärna ha klistermärken för alu listen i bilen... har nummer 17 AXX607.
min arbetskollega saknar metall emblemt till sin nummer 16 ADMxxx

vad kan det kosta?

Mvh Fredrik

Vad gäller gäller klistermärket så har jag inga sådan tyvärr. Men kanske J.L eller Cullberg vet om det finns några extra eller om det går att beställa nya mot en liten kostnad ?


AXX6xx är nummer 16 på min lista.
ADM5xx är nummer 17 på min lista.

Vad gäller numrerings brickan så kan jag skicka ut nummer 16 om det är så att den inte redan blivit ut skickad (Tror inte det... Men måste kolla i kväll då jag kommer hem) Vi har bara 1x av varje nummer på brickorna.. Så tappa inte bort dem!! :)

Skicka mig ägare uppgifterna och vilket nummer det gäller så ordnar jag så att det skickas ut också inom kort här.


http://www.blocket.se/uppsala/VW_Golf_GTi_MK5_Edition30_3_D_48866395.htm?ca=10&w=3

DXN528
Tony Johansson
Fannagatan 38D
74941 Enköping

Nått mer?

Det räcker bra så!. Jag kollade för kul skull vilket nummer bilen skulle ha fått om den var med vid försa sorteringen. Då skulle den fått nr 33, men nu får den ta nästa lediga nummer som då blir nummer 38

Jag kommer ordna så att Tony får sin numrerings bricka här inom kort!. J.L skickar du ut nummer 38 av dekalen till Tony också vid tillfälle :)

/mvh soyd

Särås
2014-03-11, 14:17
Det räcker bra så!. Jag kollade för kul skull vilket nummer bilen skulle ha fått om den var med vid försa sorteringen. Då skulle den fått nr 33, men nu får den ta nästa lediga nummer som då blir nummer 38

Jag kommer ordna så att Tony får sin numrerings bricka här inom kort!. J.L skickar du ut nummer 38 av dekalen till Tony också vid tillfälle :)

/mvh soyd

Fan vad bra, då blir han riktigt glad! :D
Tack!

J.L
2014-03-11, 15:11
Vad gäller gäller klistermärket så har jag inga sådan tyvärr. Men kanske J.L eller Cullberg vet om det finns några extra eller om det går att beställa nya mot en liten kostnad ?

J.L skickar du ut nummer 38 av dekalen till Tony också vid tillfälle :)

Inga problem.
1-37 är väll skickade till dåvarande ägare och 38-40 finns kvar om jag minns rätt.

Trycka fler är inga problem det heller om det saknas bland 1-37.

Särås
2014-03-11, 16:50
Inga problem.
1-37 är väll skickade till dåvarande ägare och 38-40 finns kvar om jag minns rätt.

Trycka fler är inga problem det heller om det saknas bland 1-37.

Johan,
Kan Du greja ut till Tony?
Sedan måste han bli medlem i klubben oxå, så det får vi greja mot Stertman!?

softishman
2014-03-11, 18:08
Vad gäller gäller klistermärket så har jag inga sådan tyvärr. Men kanske J.L eller Cullberg vet om det finns några extra eller om det går att beställa nya mot en liten kostnad ?


AXX6xx är nummer 16 på min lista.
ADM5xx är nummer 17 på min lista.

Vad gäller numrerings brickan så kan jag skicka ut nummer 16 om det är så att den inte redan blivit ut skickad (Tror inte det... Men måste kolla i kväll då jag kommer hem) Vi har bara 1x av varje nummer på brickorna.. Så tappa inte bort dem!! :)

Skicka mig ägare uppgifterna och vilket nummer det gäller så ordnar jag så att det skickas ut också inom kort här.


blandade ihop dom lite där... Jag har nummer 16 och kollegan nummer 17, han fick inte med någon bricka vid köp och säljaren visste inte något om nån bricka...
Om du hittar brickan med nummer 17 så skicka den till;
Martin Svensson
Kraftgatan 29
745 62 Enköping

Mvh Fredrik

Haugeman
2014-03-11, 18:11
..., han fick inte med någon bricka vid köp och säljaren visste inte något om nån bricka...

Mvh Fredrik

Fanns inga brickor på dom svensksålda ed30. Dom i England fick via sina återförsäljare. Detta är något som soyd, i sammarbete med klubben, tagit initiativet till.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

soyd
2014-03-11, 18:50
http://i.imgur.com/yodOMFp.jpg
http://i.imgur.com/FalUgNC.jpg

Paketerat och klart går med posten imorgon, bör vara er till handa lagom för montering i lung o ro i helgen ;)


blandade ihop dom lite där... Jag har nummer 16 och kollegan nummer 17, han fick inte med någon bricka vid köp och säljaren visste inte något om nån bricka...
Om du hittar brickan med nummer 17 så skicka den till;
Martin Svensson
Kraftgatan 29
745 62 Enköping

Mvh Fredrik

Lugnt!, misstänkte nästan det då 16 var utskickad redan :)

/mvh soyd

J.L
2014-03-11, 20:19
Johan,
Kan Du greja ut till Tony?

Självklart, inga problem!
Har dem framför mig nu.

softishman
2014-03-12, 07:08
tackar så mycket!!! nu blir han glad!!

Golf-power
2014-03-13, 18:18
123456

soyd
2014-03-14, 12:31
Nr 23 blir min nästa vecka får se om det finns "edition 30 No 23" på den Annars vore det kul att ha

Tjena!

Vad trevligt! :) nummer 23 är dock redan utskickad så bör vara monterad på bilen. Säljaren har inte sagt något om det ?

/mvh soyd

Mannemanne
2014-09-03, 13:38
Hej Jag är ägare till bil nr 37 på din lista. Rätt rolig idé du hade :-). Har länge försökt få fram mitt nr så jag ville tacka för hjälpen. Om ni har några träffar med era Golf ed 30 så är jag väldigt intresserad att komma förbi. Mvh Manne
Tjena!

Jag har länge velat ha min Edition 30 (http://www.garaget.org/?car=99329) numrerad precis som de har fått i England (http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=98162.0). Jag kollade med Svenska Volkswagen redan 2008 om vi inte kunde få samma numrerade brickor här i Sverige, men det var dem inte så sugna på tyvärr. Så jag tänkte ok trist. Så jag mailade till tyska Volkswagen och kollade om det fans någon möjlighet att få fram vilket nummer jag hade i den totala tillverkningen av Edition 30 bilar med hjälp av chassinumret detta var också 2008:a. Men jag fick bara tillbaka att denna informationen inte längre fanns tillgänglig tråkigt nog. Så jag försökte komma över en numrerad bricka via England men de kunde se att min bil inte var en Engelsk bil :)

Så jag gav som upp då och tänkte ä får väll skita i det då :(. Tills jag för några veckor sedan kom på en annan ide på hur vi skulle kunna fixa det :)

Så jag har ett Excel dokument på 37 stycken Golf GTI Edition 30 bilar registrerade i Sverige (Är inte eran bil med så hojta till så lägger jag till den och kollar vad den får för nummer)

Man sorterar alla bilarna efter numreringen på chassinumren. lägst chassinummer får 1 osv.

Så här skulle då numreringen bli:
http://img515.imageshack.us/img515/5196/golfgtiedition30numbers.png

Och tanken min var att dekalen skulle sitta här:
http://imageshack.us/a/img856/6681/img0141pc.jpg

Så vad tycker ni om min ide att göra bilarna till Limited Edition :) ?. Jag kan ju göra detta själv bara på min bil men det blir ju som inte lika kul då:)

Är det någon som är på ? :)

Har ni andra förslag på numreringen eller nått annat så hojta till! :)

/mvh soyd

softishman
2014-09-03, 15:00
Vore faktiskt lite kul med en Edition 30 träff nästa sommar!!! Jag har ju nr 16 och min arbetskollega har nr 17.
Kanske en egen del på Bugrun träffen?

soyd
2014-09-08, 14:00
Hej Jag är ägare till bil nr 37 på din lista. Rätt rolig idé du hade :-). Har länge försökt få fram mitt nr så jag ville tacka för hjälpen. Om ni har några träffar med era Golf ed 30 så är jag väldigt intresserad att komma förbi. Mvh Manne

Tjenare!

Har du fått din nummerrings bricka också ?.. Kommer inte ihåg om nr 37:an är utskickad eller inte (får kolla då jag kommer hem..)


Vore faktiskt lite kul med en Edition 30 träff nästa sommar!!! Jag har ju nr 16 och min arbetskollega har nr 17.
Kanske en egen del på Bugrun träffen?

En träff är alltid kul!, så får vi ställa oss i nummer ordning där ;)

/mvh soyd

Nitefly
2018-09-19, 18:03
Tjena

jag har nyligen köpt mig en Edition 30 som saknar limited edition nummret!
Är detännu möjligt att få tag på detta nummer till min bil?

Provade skicka Pm till dig Soyd,men den inkorg verkar vara full...


Tack på förhand!

cheba
2018-09-19, 19:35
Tjena

jag har nyligen köpt mig en Edition 30 som saknar limited edition nummret!
Är detännu möjligt att få tag på detta nummer till min bil?

Provade skicka Pm till dig Soyd,men den inkorg verkar vara full...


Tack på förhand!

Det verkar som att användaren soyd inte varit inloggad på forumet på över två och ett halvt år tyvärr.

Mk1
2018-09-20, 18:00
Om du vill ha tag på honom, så är ett tips att söka på transportstyrelsen, han har personligt regnummer, ”SOYD”


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Haugeman
2018-09-27, 08:35
Tjena

jag har nyligen köpt mig en Edition 30 som saknar limited edition nummret!
Är detännu möjligt att få tag på detta nummer till min bil?

Provade skicka Pm till dig Soyd,men den inkorg verkar vara full...


Tack på förhand!Han heter Daniel Edlund om det hjälper dig något.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

soyd
2018-09-29, 07:58
Tjena

jag har nyligen köpt mig en Edition 30 som saknar limited edition nummret!
Är detännu möjligt att få tag på detta nummer till min bil?

Provade skicka Pm till dig Soyd,men den inkorg verkar vara full...


Tack på förhand!

Tjena!

Här vatit fokus på mycket annat ett tag nu, men jag lever! :cool: Skicka mig ditt regnummer och din address i PM så ska jag skick ut din bricka (Om den inte redan är skickad)

Nitefly
2018-10-01, 07:34
Tjena!

Här vatit fokus på mycket annat ett tag nu, men jag lever! :cool: Skicka mig ditt regnummer och din address i PM så ska jag skick ut din bricka (Om den inte redan är skickad)


Tjena Soyd!
ville gärna skicka PM till dig,men kan du radera lite medseladen,så det går att skicka PM till
dig, får detta meddelade:



soyd har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme.

soyd
2018-10-01, 15:21
Hej

va fasiken! Jag tömmer min inkorg men den töms inte! :/ Jag kan inte skicka PM till någon admin heller innan den är tömd!

Om någon admin ser det här så kika gärna på min inkorg!

Tack på förhand!

Haugeman
2018-10-01, 15:33
Hej

va fasiken! Jag tömmer min inkorg men den töms inte! :/ Jag kan inte skicka PM till någon admin heller innan den är tömd!

Om någon admin ser det här så kika gärna på min inkorg!

Tack på förhand!Skall kolla på det.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

gtiadmin
2018-10-01, 21:12
Hej

va fasiken! Jag tömmer min inkorg men den töms inte! :/ Jag kan inte skicka PM till någon admin heller innan den är tömd!

Om någon admin ser det här så kika gärna på min inkorg!

Tack på förhand!

Tror att det är fixat nu.

/VWCS Admin

soyd
2018-10-02, 15:18
Skall kolla på det.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Tror att det är fixat nu.

/VWCS Admin

Tack grabbar nu lirar det! :)

Nitefly
2018-10-08, 17:57
Nu har du PM Soyd! ;-)

Nitefly
2019-01-03, 11:51
Hur går det Soyd, skickade PM till dig för ett tag sen...