handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Spolarvätska i hela bakluckan...



Jesperthorn
2013-02-26, 18:23
Hej!

Har en Golf GTI DSG 07a som har börjat krångla.


Upptäckte för några dagar sen att det luktade spolarvätska i bilen. Så jag kollade överallt och hittade felet i babgeutrymmet, väldigt blött.. Varje gång jag spolade så kom allt ut bakom plastinredningen som sitter på bakluckan, men det kommer även ut på bakrutan. "okej, shit happends" tänkte jag och bytte torkarmotorn.. Men nu när jag har bytt till den nya så kommer det lika mycket, om inte mer, än innan nu när jag har bytt till den nya. När jag skruvade i sär den gamla så såg jag att röret som leder ut spolarvätska till bakrutan hade smällt av (antagligen utav trycket).


De liksom sprutar ut ur dräneringshålen som sitter på nippeln som man sätter spolarvätska -kopplingen på? Kan det vara så att den ger alldels för mycket spolarvätska till den bakre torkarn, och hur reglerar man det i så fall? Eller är det någon annan som har varit med om samma sak och kan komma med några tips?


/ Jesper

Cullberg
2013-02-26, 18:55
Sitter inte utloppet för spolarvätska ovanifrån? Då hjälper det väl inte att byta motorn?

Jesperthorn
2013-02-26, 19:24
Sitter inte utloppet för spolarvätska ovanifrån? Då hjälper det väl inte att byta motorn?

Eftersom att röret som ledde ut till bakrutan var av så trodde jag att anledningen till att det kom ut var för att det var av och att det skulle hjälpa med en ny och hel motor, men icke..