handdator

Visa fullständig version : Råd om entusiastförsäkring



pzazzz
2013-02-24, 17:39
Hamnar säkert i fel forumsdel, men har ett problem som jag behöver hjälp med.


Jag har en USA importerad Jetta GLXi 1998.

Den vill jag entusiastförsäkra, men alla bolag verkar ha krav på äldre än 20 år, där faller ju i9nte min in..

Jag har inte för avsikt att köra mer än absolut max 500mil/år, den står i låst garage, har dubbla larm, märkta rutor, ska montera brandsläckare.

Den är en av vad jag vet 2st jetta/vento Vr6 1998 kvarvarande i sverige, min har gått ca 8000mil och är i väldigt fint skick.

Någon som har tips på hur jag ska göra? Vill ju ha den försäkrad till rätt värde... :(


Lägger in bild på den så det kanske lättare förklarar skicket...

1275

D_Stenlund
2013-02-24, 21:03
Putte kolla med trygg-hansa även if, dom värderar bilen gjorde dom med den gula mk1an, min g60 är entusiastförsäkrad hos mc&bilsport men de är just de, min är ju lite äldre. 91a. Men ring och snacka med dom så borde de lösa sig, hörs o ses. Danne

pzazzz
2013-02-25, 20:55
ok... får ringa dem när det börajr bli dags att ställa på bilen... Trygg-hansa har jag bra erfarenheter av..


Var det mycket krångel att försäkringsbesikta Mk1an?

GTI-nissen
2013-02-26, 09:27
Är det inte så att om man är medlem i GTI klubben så kan man också försäkra en bil som är yngre än 20 år i Bilsport-Mc (eller vad den nu heter idag)?

D_Stenlund
2013-02-26, 11:01
Mk1 an behövde vi inte värdera fast vi ville de, han menade på att dokumentationen räckte. Den är dock inte värderad till något pris, de är g60 hos mc.bilsport.

Mk1anr trygghansa