handdator

Visa fullständig version : Aktion på injektorer tdi pd 170hk?



Larsevert
2013-02-19, 18:28
Läste en tråd på na-forum där det påstås att audi nu byter ut injektorer kostnadsfritt för kunden. http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A4mk3&Number=1195006&page=0&view=collapsed&sb=5#Firstread

Vad tror ni, är det sant och kommer även vw göra lika?

MrNilsson
2013-02-19, 20:34
Läste en tråd på na-forum där det påstås att audi nu byter ut injektorer kostnadsfritt för kunden. http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A4mk3&Number=1195006&page=0&view=collapsed&sb=5#Firstread

Vad tror ni, är det sant och kommer även vw göra lika?

Stämmer bra det, är en aktion som utförs nu.

Larsevert
2013-02-19, 21:35
Där ser man, håller tummarna för att vw hänger på. Det vore fint att få en driftsäker bil, att byta en injektor i taget allteftersom man blir stående är inte optimalt.

kibebe
2013-02-19, 23:39
Jodå, aktionen är i full gång på VW också!

Larsevert
2013-03-05, 19:13
Det lät lite för bra för att vara sant, inga felkoder=inget byte. Det var det besked jag fick idag.

kibebe
2013-03-05, 19:45
Då omfattas inte din bil av aktionen. Samltiga bilar som omfattas av aktionen ska ventilkåpan bort för kontroll av akrtikelnummer på spridarna, spelar ingen roll om det finns felkoder eller ej.

Larsevert
2013-03-05, 19:55
Det besked jag fick när jag ringde var att min bil omfattades. Kollade med två ställen samma besked. Bokade in bilen för spridarbyte och samtidigt övrig service. En generad kundmottagare ringde när bilen skulle hämtas ut och sa att direktiven nu var att ngn test skulle köras och inga felkoder, inget byte. Kändes sådär..

kibebe
2013-03-05, 23:53
Då har verkstaden demonterat ventilkåpan och sett att det sitter rätt spirdare monterade, dem är då med stor sannolikhet bytta tidigare på bilen.
Låter märkligt att dem börja snacka om test och inga felkoder?

Larsevert
2013-03-06, 07:11
De har inte lyft på kåpan. Test eller ngn slags diagnos, de var som sagt inställda på att göra jobbet men fick backa om inte jag ville lätta på lädret.

Om ni har andra direktiv där du jobbar lämnar jag gärna bilen där.. ;)

graul
2013-03-06, 18:37
Larsevert skicka regnummer till mig i pm så får du ett klart besked på måndag när jag kommer tillbaka till jobbet. Antingen ska det göras eller inte. Låter som att kundmottagaren inte hade riktig koll på vad han snackade om. Det tar ca 1 min att få fram info om det ska göras eller inte eller om det är gjort.

MiWi
2013-03-06, 18:39
Oskar, skulle du kunna kolla det åt mig med?

Kan skicka över regnumret till dig på PM.

polomannen
2013-03-06, 21:22
Larsevert skicka regnummer till mig i pm så får du ett klart besked på måndag när jag kommer tillbaka till jobbet. Antingen ska det göras eller inte. Låter som att kundmottagaren inte hade riktig koll på vad han snackade om. Det tar ca 1 min att få fram info om det ska göras eller inte eller om det är gjort.

Och vart jobbar du nånstans..???

Larsevert
2013-08-01, 16:17
Nu blev jag stående igen med blinkande glödtrådslampa och "engine fault" i dispalyen. Fick i gång bilen igen och kollade felkoder hos bilmetro i Gävle, troligen spridare och möjligen ett backjobb för firman som utförde aktionen. Ser att jag inte nämnt att två spridare är original och två är bytta på denna bil (bmn tillverkad sept-06).
Tänkte ev kolla själv vad som sitter, tips inför det. Behövs tex ny packning till ventilkpåpan?