handdator

Visa fullständig version : Skåpsbelysning Caddy 1.9tdi -07



Klazzon
2013-02-05, 21:57
Hej,

Hoppas ni kan hjälpa mig med lite felsökningshjälp till min bil.
Öppnar jag sidodörren tänds den främre belysningen men inte den bakre (finns tre, två fram i taket och en på sidan bak)
Öppnar jag de bakre dörrarna händer inget alls 9 gånger av tio... ibland tänds den lilla lampan bak på sidan. Har inte hittat något samband. Har bytt lampa mot en jag vet fungerar (en annan caddy 07:a och den lyser vid test på denna bilen)
Sitter det någon brytare på de bakre dörrarna som kärvar? hittar ingen "tryckbrytare" eller dyligt.
Har mätt upp spänningen fram till lampan men får konstiga resultat, typ 3V?

Någon som har koll på hur elen funkar? Känns inte som om det borde vara någon kärnfysik bara man hittar brytaren? :)

Tack på förhand
Magnus

Henrik.M
2013-02-05, 22:33
Brytaren sitter inbyggd i dörrlåset på bakdörren.

Klazzon
2013-02-05, 22:42
Tackar för det snabba svaret!

Borde rimligtvis gå att komma åt och mäta lite på om man tar bort låset.

Mvh
Magnus

P-plats.se
2013-02-06, 23:14
Öppnar jag sidodörren i min så tänds dom två främre och öppnar jag bakdörren tänds den lilla där bak...
Om de ska va så vet jag inte!?

En sak som krånglar lite är dock brytaren på den lilla dörren bak som inte alltid fattar att den är stängd när man låser bilen, får då öppna och stänga igen och då går det.

Klazzon
2013-07-16, 00:17
LÖST :)

Det var mycket riktigt brytaren i det nedre låset som ärgat ihop.
Detta låset gick att demontera i stort sett hela vägen. Fick bända upp en vinkel i låset och borra ur två plastnitar som håller brytaren på plats. Botten gick sedan att lossa på brytaren och man kom åt alla kontaktdelarna.

Nu funkar det fint igen men behöver en ny brytare, den var inte fräsch..

Mvh
M

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Lilla_Vargen
2013-07-16, 15:51
Kryper in mycket skit i bakdörrarna..
Har fått c-låset att krångla två ggr.
Tur det är lätt att ta isär

Från mobila sektionen...