handdator

Visa fullständig version : Byta Watkins Glen mot Detroit 18''



samuel2
2013-01-27, 19:18
Hej,

Vad tror ni om ett byte från Watkins Glen till Detroit 18'' på en ED35? Jag borde väl egentligen behålla de specifika ED35 fälgarna men de passar inte riktigt på en MK6. Blir försäljningsvärdet påverkat och undra om det är någon som gillar Watkins Glen bättre än Detroit?

Amazonas
2013-01-27, 19:27
Tycker Detroit fälgarna är riktigt fula, duger till vinterhjul typ. Så för min del skulle det va ett riktigt nedköp, om jag hade varit sugen på en ed35.
Vill du ha Charlston fälgar kan jag tänka mig att byta ;)

Fredrix
2013-01-27, 21:41
Skulle nog själv behålla fälgarna till bilen.
Tycker du inte de passar, köp andra och spara originalfälgarna och sätt på dem den dagen du ska sälja bilen.

DPC
2013-01-28, 09:44
Behåll original. Jag anser att helheten i den speciella bilen blir sämre med en annan fälg.

Marcus
2013-01-28, 10:05
Instämmer med DPC, originalfälgar bör alltid finnas och särskilt på en specialmodell som Edition 35.

Mikegti
2013-01-28, 17:26
Hej,

Vad tror ni om ett byte från Watkins Glen till Detroit 18'' på en ED35? Jag borde väl egentligen behålla de specifika ED35 fälgarna men de passar inte riktigt på en MK6. Blir försäljningsvärdet påverkat och undra om det är någon som gillar Watkins Glen bättre än Detroit?

Du är inte sugen på en uppsättning talladega svarta 19" golf r 2012 fälgar?
Jag gillar inte svarta fälgar till min bil passar inte den blåa färgen!
Med vänlig hälsning, Mike

samuel2
2013-01-29, 19:54
Du är inte sugen på en uppsättning talladega svarta 19" golf r 2012 fälgar?
Jag gillar inte svarta fälgar till min bil passar inte den blåa färgen!
Med vänlig hälsning, Mike

Definitivt men tror inte jag vågar parkera bilen med de. Jag har två grannar som tidigare körde Golf R med just talladega fälgar och inte fick ha dessa ifred. De är mycket snygga och därmed populära att stjäla också.

samuel2
2013-01-29, 19:56
Tycker Detroit fälgarna är riktigt fula, duger till vinterhjul typ. Så för min del skulle det va ett riktigt nedköp, om jag hade varit sugen på en ed35.
Vill du ha Charlston fälgar kan jag tänka mig att byta ;)

VA! Detroit fälgarna är ju det snyggaste med GTI:n som modell :) Men på diverse amerikanska GTI-forum finns det verkligen två läger - för och emot Detroit.

samuel2
2013-01-29, 20:00
Ja, kanske borde behålla original trots allt.

Vilken föredrar ni rent utseendemässigt?

J.L
2013-01-29, 20:04
Köp Detroit/Talladega eller andra fälgar och montera dessa med låsbult,
njut och var glad över din egen bil och smak, men behåll orginalhjulen för en eventuell försäljning av bilen
;-)

gorano
2013-01-29, 21:31
Köp Detroit/Talladega eller andra fälgar och montera dessa med låsbult,
njut och var glad över din egen bil och smak, men behåll orginalhjulen för en eventuell försäljning av bilen
;-)

Instämmer helt. Klart det är kul om andra tycker ens bil är fin men viktigast är väl ändå vad du själv tycker. Fan vad klyshigt det blev hehe... Men i alla fall. " och som vanligt är det inte personen i filmen som skrivit brevet". Ni som växt upp på 80-talet fattar;)

Andersson Racing
2013-01-30, 13:49
Vi kan nog alla konstatera att Volkswagen är j_vligt bra på att få fram snygga orginalfälgar. Alla som nämns ovan får tummen upp av mig. Vi får inte heller glömma "snowflake" eller Denver i sammanhanget heller ;)