handdator

Visa fullständig version : Sista betalningsdag för medlemmar i VW GTI Klubben 31/1



Styrelsen
2013-01-26, 22:31
För de medlemmar som har fått ut inbetalningskort så är sista betalningsdag nu på torsdagen den 31/1.

Vi hoppas såklart alla som är medlemmar vill fortsätta att vara detta, 2013 har en hel del att bjuda på.

Skulle du vara osäker på något, så tveka inte att kontakta oss.

Vill du bli medlem eller saknar du ditt inbetalningskort så går det också bra att kontakta oss.

nezehran
2013-02-15, 09:23
vad kostar det att vara medlem?

J.L
2013-02-15, 09:51
Medlemskap kostar 300:- per år (+100:- inträdesavgift)
Och ger rabatter på många företag, billigare banåka, erbjudanden från klubb & samarbetspartners och mycket mer.

De som köper ny prestandamodell från VW bjuds på ett år och inträdesavgift, allt man behöver göra är att maila: VW@Gtiklubben.nu

kotti
2013-02-17, 17:43
Varför en inträdes avgift??? Vad får man för 400 kr låter väldigt dyrt

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

J.L
2013-02-17, 18:56
Inträdesavgiften har blivit framröstad långt innan jag själv blev invald,
och är tänkt att undvika att medlemmar "hoppar över" ett år för att sedan
bli medlem igen, dessutom får man då ett nytt medlemsnummer, som ska tryckas
på nya medlemskort, skickas ut o.s.v. så inträdesavgiften är en service avgift för
de kostnader som tillkommer vid tecknandet.

Träffavgiften på våra banträffar kostar 1000:- för icke medlemmar i klubben,
400:- för medlemmar.

Handlar man bildelar, försäkringar, multimedia, trim & uppgraderingar, VCDS, dekaler, recond, o.s.v.
eller lämnar in bilen för reparation & service hos någon av våra samarbetspartners lämnar
de flesta 10-15% rabatt.


För många trogna betalande medlemmar, aktiva i klubben, och sist men inte minst vi som sitter i Styrelsen,
handlar det till stor del om att stötta Klubben.



Vad får man för 400 kr

Ja vad får man för 400:- ?
Jag som gift småbarnförälder får inte ens livsmedel för 4 dagar för den summan,
och tycker medlemsavgift på 300:- för ett helt år, som jag antagligen tjänar igen på rabatter inte är särskilt dyrt.

Men alla har olika uppfattning, och medlemskapet är frivilligt.

Mvh / Johan

gorano
2013-02-17, 19:09
Ja vad får man för 400:- ?
Jag som gift småbarnförälder får inte ens livsmedel för 4 dagar för den summan,
och tycker medlemsavgift på 300:- för ett helt år, som jag antagligen tjänar igen på rabatter inte är särskilt dyrt.

Men alla har olika uppfattning, och medlemskapet är frivilligt.

Mvh / Johan

Kan bara hålla med;-)

Lillen
2013-02-17, 19:49
Tänk efter vad träffar , medelmsregister , medlemsprylar och arbete kostar.
Då är 300:- per år billigt , det är fritt upp till var och en att vara med på träffarna.
Så vänd istället på resonemanget och se vad FÅR man OM man engagerar sig?

Forumet bara det skulle egentligen kosta en del att driva bara som det är.

Peter-C
2013-02-17, 20:50
Är medlem i tre st ”motor klubbar”. De kostar runt 3- 400 :- per år. En av dem är Ducatiklubben. Där har man inte tillgång till forumet om man ej betalar medlemsavgiften.

En förening behöver likvida medel för att kunna hålla en administration samt en verksamhet. Vissa väljer att vara betalande medlemma och andra inte. Att man ska ha någon direkt fördel genom medlemskapet är väl knappast nödvändigt. Alla vi som läser denna tråd är ju bevisligen inne på forumet och utnyttjar det, som sagts inte gratis att driva. Fördelarna är ju listade ovan.

Folk kan lägga 500 – 1000:- en kväll på en sportbar för att titta på en fotbollsmatch…. Att då betala 25 - 30:-i månaden till GTI klubben kan ses som ganska billigt, förutsatt att man är motorintresserad :-)

/Peter

Lillen
2013-02-17, 20:57
Precis.
Det handlar väl mer om ett intresse än en kostnad!?

Gasekke
2013-02-17, 21:13
Hmm, undrar om jag är medlem överhuvudtaget?? Kan någon av "forumcheferna" kolla på det och PM:a mig med var jag betalar in om det är dags för det.

Med vänlig hälsning, Erik

Lillen
2013-02-17, 21:36
Hmm, undrar om jag är medlem överhuvudtaget?? Kan någon av "forumcheferna" kolla på det och PM:a mig med var jag betalar in om det är dags för det.

Med vänlig hälsning, Erik

Ordning och oreda =)

D_Stenlund
2013-02-18, 23:02
Ursäkta att jag stör, skulle bli jätte tacksam om någon som har tillgång att kolla så jag betalat för detta år, har verkligen för mig de men är osäker. Jätte tack!

Daniel stenlund

J.L
2013-02-19, 07:28
Betalande medlemmar har en liten text mellan nick & avatar där det står "medlem i VW GTI klubben".
(Eller Aktiv/ eller Styrelse)

Dessa har även tillgång till vårt medlemsforum.

Så ja, du är medlem.

Golfbjörnen
2013-02-19, 09:43
Jag fick mitt inbetalningskort häromdan. Jag tror det var senaste bet datum i början på mars va? Vad var det som hände, vissa verkar ha fått sitt mkt senare än andra?

/Gb.

J.L
2013-02-19, 09:56
Jag fick mitt inbetalningskort häromdan. Jag tror det var senaste bet datum i början på mars va? Vad var det som hände, vissa verkar ha fått sitt mkt senare än andra?

/Gb.

Jag skickade en påminnelse till alla som inte betalt för ett par veckor sen.
P.g.a. att några mailat och inte fått sina inbetalningskort, vart ditt första kuvert tagit vägen vet jag ej, tur att detta kommit fram iallafall!

Golfbjörnen
2013-02-19, 10:40
Jag skickade en påminnelse till alla som inte betalt för ett par veckor sen.
P.g.a. att några mailat och inte fått sina inbetalningskort, vart ditt första kuvert tagit vägen vet jag ej, tur att detta kommit fram iallafall!

Okej, då tillhör jag skaran som aldrig fått första utskicket. Skönt att jag fick nåt nu då. Men jag ser på mitt nick här bredvid att jag inte längre är "Medlem i GTI Klubben".... har jag förlorat medlemsnummer o hela köret nu?

/Gb.

J.L
2013-02-19, 10:50
Inbetalningsperioden gick ut 31/1 och då togs medlemsstatus bort på de som ej betalt (av många anledningar, brevet kom aldrig, glömt betala eller vill gå ur) sålänge du (och övriga med påminnelser) anger ditt medlemsnummer och betalar enligt påminnelsen så är det inga problem.

Golfbjörnen
2013-02-19, 10:58
Coolt! Tack för snabbt svar! Betalar den 25'e.

/Gb.

Gasekke
2013-02-19, 13:08
Betalande medlemmar har en liten text mellan nick & avatar där det står "medlem i VW GTI klubben".
(Eller Aktiv/ eller Styrelse)

Dessa har även tillgång till vårt medlemsforum.

Så ja, du är medlem.

Aha så enkelt var det att kolla :), alltså är jag inte medlem, måste åtgärdas fixar en inbetalning asap.
Erik

Särås
2013-02-19, 13:20
Aha så enkelt var det att kolla :), alltså är jag inte medlem, måste åtgärdas fixar en inbetalning asap.
Erik

Erik,
Jag fixar!

Lillen
2013-02-19, 19:59
Erik,
Jag fixar!

Det ÄR fan service det!
CRED Särås!

Särås
2013-02-20, 09:02
Det ÄR fan service det!
CRED Särås!

Minsta jag kan göra för Erik!
Han är en klippa och vad jag anser en bra representant för Stertman Motorsport AB och för GTi klubben, klart jag fixar så han blir medlem då!

Gasekke
2013-02-20, 22:17
Tack som tusan! Du är snäll du Jimmy :)