handdator

Visa fullständig version : Polo 01 74hk. tänder men startar inte.



derbi
2013-01-26, 13:37
Vi har renoverat motorn men bilen vägrar att starta och gå riktigt. Hur beter sig bilen om lambasonden lägger av.Vi har ställt tändning bytt flera givare men inte lambasonden.När vi hade igång den så lyste oljelampan och varvräknaren funkade inte. Men när motorn blev varm släcktes oljelampan och varvräknaren började fungera.Biltemas felkodsläsare pro funkar den på volkwagen.

larra
2013-01-27, 05:29
Kollat så den får bensin? Låter dock som ett jord fel när oljelampan lyser och varvräknaren inte funkar

derbi
2013-01-27, 11:06
Ok skall kolla detta.

derbi
2013-01-28, 21:49
Ingen som kan något om volkswagen på denna sajten???????

Lindahl
2013-01-28, 22:23
Ingen som kan något om volkswagen på denna sajten???????

Jodå.

derbi
2013-01-28, 22:35
Det verkar inte så.

Quattro_mannen
2013-01-29, 09:50
Vi har renoverat motorn men bilen vägrar att starta och gå riktigt. Hur beter sig bilen om lambasonden lägger av.Vi har ställt tändning bytt flera givare men inte lambasonden.När vi hade igång den så lyste oljelampan och varvräknaren funkade inte. Men när motorn blev varm släcktes oljelampan och varvräknaren började fungera.Biltemas felkodsläsare pro funkar den på volkwagen.

Om du renoverat motorn och sedan strartat den och varmkört utan att oljelampan släcktes så kanske du borde be om hjälp med mekandet också.

derbi
2013-01-29, 17:32
Någon hjälp med mekandet behöver jag inte.Du har tydligen inte läst vad jag skrev.Att när motorn blir varm kan jag stänga av den och starta den igen då slocknar oljelampan och varvräknaren funkar.

MiWi
2013-01-29, 17:58
Det kan vara bra att lägga upp de felkoder du har.

derbi
2013-01-29, 18:54
Vi har gjort en felkodsläsning och den visade ingenting.Tovek sa att det borde jag få.?????

J.L
2013-01-29, 20:31
Hej Sven-Åke

Hur pass omfattande renovering har ni utfört och vad har ni haft loss?

Har motorn varit ur bilen så kolla gjärna jordflätor/kablar en extra gång
mellan motor/chassi, chassi/batteri, det skulle kunna vara jordfel som sagts tidigare.

Vad Quattro_mannen antagligen menar är att de flesta stänger av en motor, som vid uppstart tänder oljelampan.

Ha gjärna lite trevligare ton, då får man trevligare svar.

derbi
2013-01-29, 21:12
Jag skall kolla detta i helgen.Blir lite fundersam när du skriver mellan motor/chassi var sitter den kabeln den mellan batteriet och motorn har vi kollat.Ta inte illa upp men innan svarade ingen.Jag kanske var lite otydlig vad gällde oljetrycket vi hade naturligtvis satt dit en oljetrycksmätare ute på motorn.

Tackar för tipset.Det har blivit många gråa hår.

Andersson Racing
2013-01-30, 14:45
Det är tyvärr ingen mänsklig rättighet att få svar här och ibland kan det ta sin tid tills rätt kompetens har loggat in. Att detta forat tillsammans har en mycket bred och hög kompetens råder det dock ingen tvekan om men det kan ta sin tid. Sedan vet jag av erfarenhet att vissa personer med hög kompetens på forat är grymt allergiska mot dålig attityd.

Hoppas det löser sig för dig.

lazzlo
2014-05-18, 21:24
Hej, jag har samma problem. varvräknaren död och oljevarningen tjuter. Har kollat att jag har tryck.
Var sitter jord punkten jag bör kontrollera?

Tack på förhand.

/Lars