handdator

Visa fullständig version : rattbyte farthållarkontrollen?



vw_audi
2013-01-25, 17:11
Jag har en Bora variant -02 och i den sitter en 4 ekrad ratt med airbag och i den så sitter farthållarens knappar i vänsterkanten och volym och bytalåt knappar på högerkanten i ratt centrumet (jag antar att stereoknapparna bara funkar till originalstereo) och kasettradion är urtagen och det sitter en vanlig cd spelare där.

MEN jag är sugen på en 3 ekrad ratt med airbag, typ en sådan modell som sitter i Passat och R32.
men om jag monterar en sådan så måste jag få igång farthållarfunktionen på annat sett.
1.Från vilka modeller passar ratten?
2.Räcker det mad att byta blinkersspak till en som har farthållare i den?
3.Från vilka modeller passar spaken?
4.Är det bara att plugga i kablarna i dom kontakterna som idag går till ratten eller behövs det byggas om?
Stereofunktionen är jag inte intresserad av nu.

larra
2013-01-26, 00:00
Jag har en Bora variant -02 och i den sitter en 4 ekrad ratt med airbag och i den så sitter farthållarens knappar i vänsterkanten och volym och bytalåt knappar på högerkanten i ratt centrumet (jag antar att stereoknapparna bara funkar till originalstereo) och kasettradion är urtagen och det sitter en vanlig cd spelare där.

MEN jag är sugen på en 3 ekrad ratt med airbag, typ en sådan modell som sitter i Passat och R32.
men om jag monterar en sådan så måste jag få igång farthållarfunktionen på annat sett.
1.Från vilka modeller passar ratten?
2.Räcker det mad att byta blinkersspak till en som har farthållare i den?
3.Från vilka modeller passar spaken?
4.Är det bara att plugga i kablarna i dom kontakterna som idag går till ratten eller behövs det byggas om?
Stereofunktionen är jag inte intresserad av nu.

ratten finns även i golf 4 gti 2001, den spaken bör passa som golf 4 har :-)

vw_audi
2013-01-31, 09:50
Ratten passar från:

Golf IV
Golf IV Variant
Bora
Bora variant
Passat 3B/3BG
Passat Variant 3B/3BG

http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-4-1j/innenausstattung/schaltknaeufe-und-lenkraeder/r32-r-line-sportlenkrad-golf-iv-bora-passat-original

Blinkerspaken måste komma från en golf 4 eller bora, viktigt där är imitt fall att den måste kommer från en TDI. Är det typ en 1,8t eller något kommer den inte att passa.

Det här är en komplett plug and play kit med instruktioner som har fått bra referenser:

http://shop.ahw-shop.de/vw-bora/elektrik/tempomat/original-tempomat-nachruestsatz-tdi-dieselmotor-golf-4-bora