handdator

Visa fullständig version : Finns det någon firma motsvarande volvos "Polestar" som trimmar VW?



oskee
2013-01-22, 16:57
Som rubriken lyder? Finns det någon firma som gör att man har kvar garantierna på sin VW efter tuningen?

Sjove
2013-01-22, 17:02
Bsr har väl någon form av motorgaranti du kan säkert läsa mer om detta på Bsr:s hemsida.

TheDeadDorkster
2013-01-22, 17:41
Ska vi tala om "hustrimmare" Skulle jag prata om:
ABT samt Oettinger som ligger närmast. Dessa är dock inte bundna till VW vad jag vet.

Henrik.M
2013-01-22, 17:42
Finns det någon firma som gör att man har kvar garantierna på sin VW efter tuningen?

NEJ , VAG:s fabriksgarantier för motor/drivlina utgår i samma stund du trimmar/optimerar/tunar bilen.
Däremot finns det firmor som tecknar EGNA försäkringar mot skador som kan uppstå.
Hur dom funkar vet jag inte , får någon annan svara på. :)

oskee
2013-01-22, 17:57
Tack för svaren. Då vet jag.

P-plats.se
2013-01-23, 12:54
Jag kör med V-tech i min Caddy och när man laddar över programvaran så kan man välja att göra detta så att det inte syns i loggen.
Problemet är dock senare om det händer något så syns det ju att man fått ur mer vrid ur motorn än vad den ska ge och det kan ställa till problem.
Har läst om folk som blivit nekade garantiereparationer då motorn gett mer vrid än vad den ska, trotts att dom alltid varit orginal!?,

Detta kanske inte är svaret på din fråga men dock tänkvärt...

MiWi
2013-01-23, 17:12
De enda som kan klassas som "egen tillverkare" likt Alpina är för Bmw, borde vara HPA samt bifirman HGP:

http://www.hpamotorsport.com/scirocco.htm

http://www.hgp-turbo.de/

Ama303
2013-01-24, 09:34
finns inget alternativ där du får trimma och behålla fabriksgarantierna. förhoppningsvis så kommer det inom kort då fler och fler biltillverkare börjar erbjuda dessa tjänster.

närmaste för VW jag kan tänka mig är Superchips i england som bl.a. levererar mjukvaror till alla bilar i Volkswagen Racing Cup UK

men idag finns nog inget "fabrikstrim" tillgängligt direkt från VW

2stroke
2013-01-24, 10:06
Ska vi tala om "hustrimmare" skulle jag prata om:
ABT samt Oettinger som ligger närmast.
Dessa är dock inte bundna till VW vad jag vet.
Precis !


Oettinger har ju varit mycket starkt förknippat med VW ända sedan starten på 30-talet
och är väl i det närmaste man kan komma auktoriserad hustrimmare för VW.

ABT utvecklar ju i första hand grejer för AUDI men mycket passar ju även VW som ni vet :o)
ABT ligger nog AUDI fabriken närmast hjärtat eftersom de har ett mycket nära samarbete vad gäller banracing osv. sedan länge.