handdator

Visa fullständig version : golf 3 start problem AKUT



qwest
2013-01-18, 21:53
Tjena, har nu hålt på att fixa i ordning så min start motor går riktigt. Problemet började med att solonoiden inte slog ut utan bara snurra, dock funkade den efter ett par försök med o vrida av tänningen samt att köra samma igen. Men nu det sista slog den inte ut alls igen o inget hjälpte. Så jag byte startmotorn till en annan, och den funkade 2gånger att starta, sen sluta den med. Så rev ner skiten igen o byte startkransen/svänghjulet ochvännu en start motor, såg inga fel på min gamla startkrans. Efter allt är i hop satt och nya försök med att få igång den så är det sammaproblem igen, som sakt bytt en startkrans ochtre startmotorer och den gör samma sak ändå... är det någon som har förslag på vad som kan va fel? Vore tacksam för snabba svar :-)

Henrik.M
2013-01-18, 21:59
Har du kollat så du har ordentligt med ström och jord nere på starten.
Dvs att batteriet , kabel mellan batteri och start , samt jordkabel mellan motor och chassie samt chassie och batteri är ok.
OCH att du har ordentlig matning på kabeln till solenoiden.

Testa bygla en kabel mellan konstant 12v på starten och solenoiden (LÄGG FÖR GUDS SKULL UR VÄXELN FÖRST!) , funkar det då så har du strul mellan t-lås och solenoid.

Kollat strömförsörjningsrelä?

qwest
2013-01-19, 10:13
Har du kollat så du har ordentligt med ström och jord nere på starten.
Dvs att batteriet , kabel mellan batteri och start , samt jordkabel mellan motor och chassie samt chassie och batteri är ok.
OCH att du har ordentlig matning på kabeln till solenoiden.

Testa bygla en kabel mellan konstant 12v på starten och solenoiden (LÄGG FÖR GUDS SKULL UR VÄXELN FÖRST!) , funkar det då så har du strul mellan t-lås och solenoid.



Kollat strömförsörjningsrelä?

har kollat över plusen från batteriet till starten som går vidare till generatorn och gjort rent anslutningarna. och så har jag kollat över solonoidens sladd, och det verkar vara riktigt med ström, Vilket relä brukar det vara då? ska kolla över alla reläer riktigt, har en gti jag skrotat ner så det måste väll vara samma där typ. Erik

Henrik.M
2013-01-19, 10:40
har kollat över plusen från batteriet till starten som går vidare till generatorn och gjort rent anslutningarna. och så har jag kollat över solonoidens sladd, och det verkar vara riktigt med ström,

Jord då? , har du ordentligt jord mellan motor och chassie?


Vilket relä brukar det vara då? ska kolla över alla reläer riktigt, har en gti jag skrotat ner så det måste väll vara samma där typ. Erik

Relä 109 = Strömförsörjnigs relä.

qwest
2013-01-19, 16:32
Jord då? , har du ordentligt jord mellan motor och chassie?



Relä 109 = Strömförsörjnigs relä.

Jord finns det, nu finns det hela 2nya jordsladdar, gjorde lite skilnad. samt att jag provade byta det relä:t och det gjorde skilnad, så nu funkar den som det ska så jag hoppas att problemet är borta :-)

Henrik.M
2013-01-19, 17:33
Hoppas på d bästa.:)

Skrivet på forumspringaren.