handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att instalera en dumpventil på en Golf V GTI -06



Spontull
2013-01-11, 00:41
Tja!

Tänkte instalera en dump på min gti och behöver lite hjälp och råd hur jag ska gå till väga!

Behöver jag några övriga delar än bara dumpen?

Jag skulle uppskatta en förklaring från första punkten till sista hur jag instalerar en dumpventil!

tack på förhand!

Mvh Daniel Gustavsson

larra
2013-01-11, 07:21
Gtin har väl en dumpventil orginal? Dock en återcirkulerande, att köra med en öppen dump ventil är ju inte rekomenderat för dessa motorer,

J.L
2013-01-11, 08:02
Hej och välkommen hit!


Gtin har väl en dumpventil orginal? Dock en återcirkulerande, att köra med en öppen dump ventil är ju inte rekomenderat för dessa motorer,

Precis som larra skriver så är det inte bra med en öppen ventil på alla motorer med lmm, däremot finns det återcirkulerande som hörs mer än original.

Jani Hast
2013-01-14, 14:15
En bra för förklaring kommer här.

1. Öppna kartongen

2. Ta fram dumpen.

3. Inspektera den och undra varför du köpte den.

4. Hitta närmaste papperskorg.

5. Ta kartongen som dumpen kom i och ge den till närmaste katt/barn som leksak.

6. Sikta väl och släng dumpen i papperskorgen.

7. Ut och kör det din bil som den är.

8. Var nöjd.

Lite mer info.
Din bil är inte gjord för att gå med öppen dump då den dumpar ut mätt luftmassa och det gör att motorn får fel luftmängd till förhålladen den har upp mätt i luftmassemätare.
Att jätte bra sätt att förstöra motorn och få felkoder.










































Väldigt mycket humor i första delen av inlägget.

larra
2013-01-14, 18:03
+1 på den jani :-) mycket bra förklaring

anri52
2013-01-14, 22:00
Var någonstans står det öppen dump!?Han kanske ska uppgradera till revision D org dump..

sgt_nelson
2013-01-15, 16:30
Var någonstans står det öppen dump!?Han kanske ska uppgradera till revision D org dump..

Så sant! Inte sabba tråden nu :)