handdator

Visa fullständig version : Vad gör ett powerrör för nytta???



Ezcobar
2007-08-08, 09:19
Precis som rubriken lyder alltså. Custom Speed Parts säljer något som dom kallar powerrör. Ser ut som ett rör med typ en 45 graders böj som ersätter original plaströr till insuget.

Men vad gör det för nytta eller är det bara en utseende fråga???

znabb
2007-08-08, 10:59
Precis som rubriken lyder alltså. Custom Speed Parts säljer något som dom kallar powerrör. Ser ut som ett rör med typ en 45 graders böj som ersätter original plaströr till insuget.

Men vad gör det för nytta eller är det bara en utseende fråga???


det är enabart en utseende fråga skulle jag vilja påstå.

Ezcobar
2007-08-08, 11:58
det vart väl lite det jag tänkte också. Men om det är snyggt går ju att diskutera det osså...


Mer Golf åt folket

Lillen
2007-08-08, 12:01
Precis som rubriken lyder alltså. Custom Speed Parts säljer något som dom kallar powerrör. Ser ut som ett rör med typ en 45 graders böj som ersätter original plaströr till insuget.

Men vad gör det för nytta eller är det bara en utseende fråga???

TEORETISKT skall det ge bättre respons/gassvar!
Plaströret flexar och suger ihop sig och det gör inte stål/alu.

Blir lite bröligare ljud av det med med men effekt ger det ingen.
Så JA det är nog mer kosmetik än effekt , jag tycker det är snyggt iaf!

Raz
2007-08-08, 14:37
Det där med att insugsröret flexar och suger ihop sig tror jag bara är ett försäljningsargument. Isåfall har du ju ändå kvar den där gummibälgen över vågen och det känns som att den är en av dom första grejerna som sugs ihop.

Lillen
2007-08-08, 21:42
Precis.
Mest Bling Bling!

Ezcobar
2007-08-08, 22:23
Bling Bling säger ni alltså... Jag är tacksam för svaren men det är nog inte Custom speed parts för nu får dom lura på ett powerrör till nån annan ist för nåt bling bling vill jag inte ha....

Tack igen

R.Grönberg
2007-08-08, 22:29
Bling Bling säger ni alltså... Jag är tacksam för svaren men det är nog inte Custom speed parts för nu får dom lura på ett powerrör till nån annan ist för nåt bling bling vill jag inte ha....

Tack igen

Jag tror ju dock inte det blir sämre iaf

Rickard.v
2007-08-09, 10:38
Effektmässigt inget att nämna som alla säger.

Men fy farao vilket härligt insugsljud det blir.
De som monterar öppet sportfilter tycker ju om ljudet, men ljudet dämpas ända i plastslangen. Med power röret får du ut allt härligt morrande ljud från motorn.

Jag hade det i en jetta gt 16v jag ägde tidigare!! Den bara tiggde om mera o mera varv för det lät så jäkla härligt!

O motorljudet är ju en stor del av upplevelsen.

Lillen
2007-08-09, 10:48
Bling Bling säger ni alltså... Jag är tacksam för svaren men det är nog inte Custom speed parts för nu får dom lura på ett powerrör till nån annan ist för nåt bling bling vill jag inte ha....

Tack igen

Asså jag tycker det ser snyggt ut iaf.
Spelar ingen roll vad folk säger det är min bil =)
Sedan blir det som folk säger ett skönare bröööl i insuget!

Ezcobar
2007-08-09, 13:28
Gott brööl vill man ju ha. ett bra komplement till mitt nya supersprint kanske. Det får kanske bli en runda till Hyllinge ändå!!!!

Oskar.C
2007-08-09, 23:00
Kör med ett "powerrör" på min VR6:a å kan bara hålla med om att det blir mera bröl mot orginalets plast :)

ivah
2007-10-28, 21:54
Var hittar jag powerrör till golf 1an min då ?
Ser ju flashigt ut, och mera brööl är ju alltid kul !
-84 gti special :-)

ovredsson84
2007-10-28, 22:03
Ezcobar...


Gör eget eller någon gör ett till dig..

Min bror gjorde till mig i rostfritt...

Han har gjort till sig själv också till alla sina vw...

scirocco8v
2007-10-28, 22:06
Var hittar jag powerrör till golf 1an min då ?
Ser ju flashigt ut, och mera brööl är ju alltid kul !
-84 gti special :-)

du köper ett 3" rostfritt rör på tex mekonomen och kapar till själv!

ivah
2007-10-28, 22:15
du köper ett 3" rostfritt rör på tex mekonomen och kapar till själv!

Lär ju helt klart bli billigast ^^
Lite lurigt med "böjen" bara, jag är ingen mästare på att svetsa :) Sen svetsar man väl inte rostfritt hur som helst? :O Eller kommer jag ihg fel nu :/

Henrik.M
2007-10-28, 22:20
Sen svetsar man väl inte rostfritt hur som helst? :O Eller kommer jag ihg fel nu :/

Det går att svetsa med vanlig MIG om man vill.....men då är den inte rostfri längre eftersom man förstör legeringen.
Med andra ord kommer du ihåg alldeles rätt. =)

Med stor risk att få på skallen av någon som vet mer än jag ang svetsningens konster ...vill jag minnas att det är TIG och argon som gäller när man svetsar rostfritt.

ivah
2007-10-28, 22:58
Det går att svetsa med vanlig MIG om man vill.....men då är den inte rostfri längre eftersom man förstör legeringen.
Med andra ord kommer du ihåg alldeles rätt. =)

Med stor risk att få på skallen av någon som vet mer än jag ang svetsningens konster ...vill jag minnas att det är TIG och argon som gäller när man svetsar rostfritt.

Jaa, då var jag inte helt fel ute då.
Ska höra efter lite, kanske vet någon som har tillgång till TIG svets. Vore ju kanon isf. Kan ju inte vara mycket konstigare än att man kapar 1 längre och en kortare bit och snedkapar dom. Och brännerihop det sen.

Någon som har en bild på att typiskt powerrör till golf 1 ?
Det snyggaste vore ju om man fick en böj ner över luftboxen också...

ovredsson84
2007-10-28, 23:20
Jag vet ej hur det ser ut på golf 1, men till min scirocco II gti 8v.

Där har jag det två vinklar ett vid insuget och ett vid burken.. Ser nästan ut som ett Z fast rakare...

Min bror gjorde det i ca3" rostfritt, han hade original plast som mall, ha sa att där måste vara någon mening med att dom har två vinklar...

R.Grönberg
2007-10-29, 07:35
Jo det är ju säker tlönsamt när dom är så dyra nya=)

hade inte ens orkat lägga ner energi på det.
Hur många 100 kostar dom?

ivah
2007-10-29, 09:47
Jo det är ju säker tlönsamt när dom är så dyra nya=)

hade inte ens orkat lägga ner energi på det.
Hur många 100 kostar dom?

Då jag inte har hittat nått ställe att köpa dom så vet jag inte. Men jag drar inte in speciellt mycket pengar varje månad söå varenda krona räknas. Hade jag haft mer stålar så hade ju ett färdiggjort enklare. :-)

zchnygg
2007-10-29, 13:47
sitter ett på min bil.. kolla länken til garaget och motorrummet.. ska du ha mera detaljerad bild så får det vänta.. bilen är undanstoppad för vintern.

tror det är sånt du menar iaf.

ivah
2007-10-29, 14:30
sitter ett på min bil.. kolla länken til garaget och motorrummet.. ska du ha mera detaljerad bild så får det vänta.. bilen är undanstoppad för vintern.

tror det är sånt du menar iaf.

Precis ett sånt jag menar !
Hemmapul eller köpt ?

btw, den ser riktigt fräsch ut !
Vad är de för fälgar ? Grymma. :-)

zchnygg
2007-10-29, 18:07
det är nog köpt.. det satt på bilen när jag köpte den men det ser riktigt ut..

fälgarna vet ja inte vad det är i dagsläget.. men till salu är dom.. dom är lite för stora för den bilen.. så jag ska gå från 215-45/17 till gamla hederliga 14" hehe.. kommer inte att vara lika snyggt men det ska fan gå att åka 3 i bilen utan att det skrapar i...

R.Grönberg
2007-10-29, 18:09
det är nog köpt.. det satt på bilen när jag köpte den men det ser riktigt ut..

fälgarna vet ja inte vad det är i dagsläget.. men till salu är dom.. dom är lite för stora för den bilen.. så jag ska gå från 215-45/17 till gamla hederliga 14" hehe.. kommer inte att vara lika snyggt men det ska fan gå att åka 3 i bilen utan att det skrapar i...

eller oxå köper man däck till en golf och inte en stor gammal volvo v70.
205/40 HÖGST om det ska gå åka med att, funkar det inte då har du helt fel et på fälgarna

scirocco8v
2007-10-29, 19:09
jag har ingen böj på mitt bonrath rör å de funkar fint;)

bild på min kompis 3" rör:http://www.garaget.org/?car=49170&image=504587

ivah
2007-10-29, 21:14
jag har ingen böj på mitt bonrath rör å de funkar fint;)

bild på min kompis 3" rör:http://www.garaget.org/?car=49170&image=504587

Aha ! Har redan varit och snokat lite där :P
Ett rakt 3" rör säger du ? Funkar det att vålda på orginal "kopplingarna" till luftburken och insuget på ett sådan rör ? Isf är det ju sanslöst enkelt :P

Btw, har du någon aning vad han har använt sig av när han klädde golvet ? Ser riktigt bra ut, och jag måste ha ny matta i min. :-)

scirocco8v
2007-10-29, 21:29
Aha ! Har redan varit och snokat lite där :P
Ett rakt 3" rör säger du ? Funkar det att vålda på orginal "kopplingarna" till luftburken och insuget på ett sådan rör ? Isf är det ju sanslöst enkelt :P

Btw, har du någon aning vad han har använt sig av när han klädde golvet ? Ser riktigt bra ut, och jag måste ha ny matta i min. :-)

de funkar på orginal kopplingarna ja:)
han köpte 6kvadrat matta till mig också som jag ska ha i sciroccon... vet inte vart han köpte den dock... men de är typ sån där grön matta som ligger lite överallt fast svart då;) kass förklaring kan kolla med honom imån...

zchnygg
2007-10-29, 21:38
eller oxå köper man däck till en golf och inte en stor gammal volvo v70.
205/40 HÖGST om det ska gå åka med att, funkar det inte då har du helt fel et på fälgarna


kan inte hålla med mera.. fast dom satt på bilen när jag köpte den.. snyggt och grymt opraktiskt..


för att återgå till tråden så funkar det utmärkt med ett rakt rör.. bara att mobba gummina lite.. kanske inte lika snyggt men det funkar lika bra..

mattemaz
2007-10-29, 21:53
Ingen som vet om det finns nått liknande till golf iv gti?
Eller blir det för mycket med pga lmm?

ivah
2007-10-30, 00:02
de funkar på orginal kopplingarna ja:)
han köpte 6kvadrat matta till mig också som jag ska ha i sciroccon... vet inte vart han köpte den dock... men de är typ sån där grön matta som ligger lite överallt fast svart då;) kass förklaring kan kolla med honom imån...

Kalas! Om möjligt hör vad det kostar också, vi kan ta det via pm om du inte vill ta det här. :-)

Blir till att handla ett rör imorrn och trycka dit.