handdator

Visa fullständig version : Info om VW Polo 1.4 -06?



Råbbert
2007-08-08, 09:58
Undrar om kan hjälpa till lite med frågor om denna bil?
Funderar på att köpa den för att köra med till/från jobbet. Hur går denna lilla 75HK motor, är den hopplöst slö? (iofs så har vi ju även en Fox med 55hk, så piggare än den är den ju garanterad)
Undrar också över förbrukingen på denna motor, klarar den sig på 0.6 blandad körning?
Vilken service intevall har denna bil, bilen jag tittat på har gått 4549mil, Dags för service snart? Den har följande utr.

"ABS bromsar, AC, Airbag förare, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, Servostyrning, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare"

För denna bil begär man 109.000:- (bilfirma) Är detta ett "överpris" eller kanske helt okej pris?
Kan tilllägas att jag endast kollar på bilar hos handlare då jag ska byta bort den ena bilen jag har.
Ska in och kolla mera på bilen efter lunch idag, återkommer med mer info.
Hoppas ni har någe bra att säga om denna modell.


MVH/ Robert
Volvo V40 T4 -03 (till salu)
VW Fox 1.2 -06

magnusT
2007-08-08, 10:11
Du kan kolla priset på bilpriser.se ger ett ungefärligt pris

Maha
2007-10-18, 23:01
Min mor har en 2002 polo 1,4, det är ju ingen racer, men 75 hk räcker rätt bra i alla fal så länge man inte ska köra om med små marginaker på landsvägen, men motorn har en trevlig karaktär och drar ganka snällt. Mycket lättjobbad växellåda med relativt korta, och exakta lägen!

När jag kör bilen så kan jag komma ner på 0,6 blandad körning, men annars ligger den kring 0,65 - 0,7 blandat.
Lugn landsväg går det att komma ner på 0,55, men jag har en gång kört på 0,44! det va extrem snålkörning men under en sträcka på ca 80 mil.

En bil att rekomendera!

Schermanio
2007-10-19, 10:51
Undrar om kan hjälpa till lite med frågor om denna bil?
Funderar på att köpa den för att köra med till/från jobbet. Hur går denna lilla 75HK motor, är den hopplöst slö? (iofs så har vi ju även en Fox med 55hk, så piggare än den är den ju garanterad)
Undrar också över förbrukingen på denna motor, klarar den sig på 0.6 blandad körning?
Vilken service intevall har denna bil, bilen jag tittat på har gått 4549mil, Dags för service snart? Den har följande utr.

"ABS bromsar, AC, Airbag förare, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, Servostyrning, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare"

För denna bil begär man 109.000:- (bilfirma) Är detta ett "överpris" eller kanske helt okej pris?
Kan tilllägas att jag endast kollar på bilar hos handlare då jag ska byta bort den ena bilen jag har.
Ska in och kolla mera på bilen efter lunch idag, återkommer med mer info.
Hoppas ni har någe bra att säga om denna modell.


MVH/ Robert
Volvo V40 T4 -03 (till salu)
VW Fox 1.2 -06
Jag skulle lätt rekomendera en diesel, TDI. Går snålt + billigare/liter. Sedan beror det ju på hur mycket du kör också, men jag skrattar varje gång jag kör från tappen. : ) Vet inte om du övertar skattereduceringen (6 000 kr) eller om det bara är bunder till första ägaren. Skatten låg på ~2 200 kr innan de föreslog en sänkning, tror den hamnar runt 2 000 sedan om jag fattat allt rätt.

Såg på Din bil igår att de sålde ut en ny bensinare för 132 900 med utrustningen som åvan + 15" lättmetallfälg, skin-ratt, -växelspaksknopp & -handbromshandtag (gör endel för kvalitetskänslan, har provat både med & utan) och 4 extra högtalare bak. 20 000 kr mer är ju ganska mycket om man inte har pengarna, men tänkte att du ville veta ändå... : ) Nu mer har de även 80hk, trodde att detta kom -06 men de gjorde de kanske inte!?

Jag rekomenderar!