handdator

Visa fullständig version : Kommer ej in in i bilen, golf 3



engelao
2012-12-04, 21:02
Hej,

Har ett litet småjobbigt problem, jag kommer nämligen inte in min golf 3 gti från 97. Det är en 8v 2 dörrars gti.

Köpte bilen i somras, och redan då lät centrallåset väldigt mycket när man låste / låste upp bilen. Det är ett surrande ljud, låter lite som om vakum-pumpen får jobbare lite hårdare än vad den borde när man vrider om nyckeln. Redan innan vintern så la centrallåset av på passagerardörren. När man vred om nyckeln så tog det ett par sekunder innan låset gick upp, och till sist så slutade det fungera helt på den sidan.

Häromdagen så började det strula exakt likadant på förarsidan, det tog ett par sekunder efter det att man vred om nyckeln tills att centrallåset gick upp. Senare på kvällen när jag skulle köra hem från en polare så gick det inte alls att få upp låset. Bilen hade då stått ute i minusgrader ett par timmar, och även fast nyckeln går att vrida om helt på båda sidorna så vägrar låset att gå upp. Har provat med båda mina uppsättningar nycklar utan resultat. Jag kommer alltså inte in i bilen överhuvudtaget! Nycklarna passar ej till bagage-luckan.

Är det någon som vet hur jag enklast löser detta problem? Hade varit väldigt tacksam för hjälp!