handdator

Visa fullständig version : Hur koda in nyckel på Lupo



maccke
2012-12-04, 20:47
Har en Lupo 3L årsmodell -01


Hur kodar man in nyckel?
Läst lite att man behöver koder, hur får man fram dessa?

Tändningslåset har gått sönder så jag tänkte köpa ett på skroten.

Henrik.M
2012-12-04, 22:09
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

Du har Immo 2 på din , kan även vara immo3 om det är en sent tillverkad 01:a.

Men iaf har du ej tillgång till SKC koden så måste du lämna in bilen på VAG för kodning av samtliga nycklar (onlinekodning) , OM du inte känner någon som kan hantera VAG-COM och ex Vag Tacho , och på det sättet fiska fram SKC kod och föra över denna.

Sistnämnda är inget jag testat/pillat med , bara något jag läst , så jag har ingen erfarenhet av det.

maccke
2012-12-05, 11:04
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

Du har Immo 2 på din , kan även vara immo3 om det är en sent tillverkad 01:a.

Men iaf har du ej tillgång till SKC koden så måste du lämna in bilen på VAG för kodning av samtliga nycklar (onlinekodning) , OM du inte känner någon som kan hantera VAG-COM och ex Vag Tacho , och på det sättet fiska fram SKC kod och föra över denna.

Sistnämnda är inget jag testat/pillat med , bara något jag läst , så jag har ingen erfarenhet av det.


Vet du om denna SKC kod är 4 eller 7 siffrig?
Tillgång till VCDS har jag!

Henrik.M
2012-12-05, 13:48
7-siffrig.

Skrivet på forumspringaren.

maccke
2012-12-05, 18:28
Testade med en 4 siffrig kod jag fick fram ur engine ecu med hjälp av VAG super verktyget.

Startar VCDS och väljer Startspärr 25
Sedan Login, och knappar in koden
Sedan Adaption, väljer programera nycklar
Väljer 1 nyckel

Försöker sedan koda in nyckeln till nya tändningslåset.
Men lyckas inte koda in den.

Kodar sedan in nyckeln till det trasiga tändningslåset (som satt i bilen från början), och det fungerar.

Har testat detta ett par ggr, men lyckas bara få det att fungera med nyckeln till det trasiga tändningslåset.


Vad beror detta på?


Har testat att läsa av nyckeln till det nya tändningslåset med VCDS och programmet säger att nyckeln ska vara okej....

maccke
2012-12-07, 16:42
Testade med en 4 siffrig kod jag fick fram ur engine ecu med hjälp av VAG super verktyget.

Startar VCDS och väljer Startspärr 25
Sedan Login, och knappar in koden
Sedan Adaption, väljer programera nycklar
Väljer 1 nyckel

Försöker sedan koda in nyckeln till nya tändningslåset.
Men lyckas inte koda in den.

Kodar sedan in nyckeln till det trasiga tändningslåset (som satt i bilen från början), och det fungerar.

Har testat detta ett par ggr, men lyckas bara få det att fungera med nyckeln till det trasiga tändningslåset.


Vad beror detta på?


Har testat att läsa av nyckeln till det nya tändningslåset med VCDS och programmet säger att nyckeln ska vara okej....




Ingen?