handdator

Visa fullständig version : Frågor ang K-jet på en Jetta -88



sphincter
2012-11-22, 20:22
Hej!
Har inhandlat mig en vinterbil, en Jetta -88 med automatlåda och 1,8 liters motorn med K-jet.

Den går fint och så, MEN bränsleledningar och allt övrigt under huven ser hemskt ut.

Bränsleledningarna gör mig lite orolig då de är mycket rostiga i sina infästningar och det ser ut att kunna börja läcka när som helst.. Är detta vanligt, att de springer läck?

Skulle gärna byta dessa, var på skroten idag och letade efter en likadan, men hittade inget.
Vad är alternativen? Låta swedol göra nya åt mig kanske? Detta är en vinterbil, jag studerar och vill icke lägga ut några stora pengar på bränsleslangarna.

Sen tänkte jag även rycka ur spridarna och byta o-ringarna, finns det någon som sitter på dimensionen på dessa så jag slipper ta lös och sedan åka iväg och köpa nya?

Lillen
2012-11-22, 20:27
Mitt tips är att rör inget om det fungerar.
K-jet är känsliga men slangarna brukar inte läcka om man ger fan i att röra dem.
Det har då inte hänt att jag fått läck på någon av mina minst 10st ägande k-jet bilar.
Ge åxå fasen i att rycka spridarna OM det inte är uppenbart att de drar tjuvluft.
Gamla tätningar som du är och rör i kommer bli mer glappa om du rör dem.

Tråkiga svar men är inget fel så rör inget =)

Är det utseendet du är ute efter så trä på krympslang från bränslehussidan och krymp.
Men då är det ju fortfarande risk du skadar de gamla bränsleledningarna!

sphincter
2012-11-22, 21:05
Mitt tips är att rör inget om det fungerar.
K-jet är känsliga men slangarna brukar inte läcka om man ger fan i att röra dem.
Det har då inte hänt att jag fått läck på någon av mina minst 10st ägande k-jet bilar.
Ge åxå fasen i att rycka spridarna OM det inte är uppenbart att de drar tjuvluft.
Gamla tätningar som du är och rör i kommer bli mer glappa om du rör dem.

Tråkiga svar men är inget fel så rör inget =)