handdator

Visa fullständig version : Golf 3 -1996 bränslepumpen sitter fast



steelseries
2012-11-22, 15:47
som rubriken lyder, så sitter alltså pumpen fast! i haynes så ståre att man ska vrida till vänster.. jag vrider för fulla muggar.. men får inte loss den endå. är det bara fortsätta vrida, eller har haynes missat nån detalj? nån som gjort detta tidigare; vred ni bara som f*n eller hade ni nått verktyg till vridhjälp? kan även påpeka att det är runt 40liter i tanken. iaf det gör så det blir svårare...

J.L
2012-11-22, 16:27
Likadant på min mk3 + mk2, jag använde hammare och träbit på en av "plastmutterns" flänsar och slog den motsols, efter bara några slag gick det vrida för hand.

steelseries
2012-11-22, 17:03
Likadant på min mk3 + mk2, jag använde hammare och träbit på en av "plastmutterns" flänsar och slog den motsols, efter bara några slag gick det vrida för hand.
Ahaa tack! får försöka med det då!:)

Sn00k
2012-11-23, 14:50
beror lite på om det bara är plastmuttern till tankarmaturen du ska ha lös?
ELLER om du som på vr6 mfl, har en cache-tank i botten av tanken som du försöker vrida lös?
(denna sitter med bajonettfattning, tryck ner, vrid vänster, släpp upp, den kan sitta rätt hårt så se till att du verkligen har press på den neråt innan du tar i)

steelseries
2012-11-23, 16:30
beror lite på om det bara är plastmuttern till tankarmaturen du ska ha lös?
ELLER om du som på vr6 mfl, har en cache-tank i botten av tanken som du försöker vrida lös?
(denna sitter med bajonettfattning, tryck ner, vrid vänster, släpp upp, den kan sitta rätt hårt så se till att du verkligen har press på den neråt innan du tar i)

Det är hela pumpen. alltså denhär; http://bilder.lagabasen.se/delar/1050/1050602535vy1.jpg för pumpen har gått sönder.

Sn00k
2012-11-24, 11:20
misstänkte det.. knacka inte på den.. utan tryck ner å vrid.. sitter med bajonettfattning som sagt, och den kan kärva ganska bra =)

steelseries
2012-11-24, 13:44
misstänkte det.. knacka inte på den.. utan tryck ner å vrid.. sitter med bajonettfattning som sagt, och den kan kärva ganska bra =)
Fick ur skiten nu!:D nu ska jag bara få tag i en ny pump..:p