handdator

Visa fullständig version : Finns det intresse av "gruppköpa" haldex uppdatering?



Gasekke
2012-11-21, 18:24
As topic, jag är i köpartagen på en haldexmod till min R då det känns som en bra grej att satsa på för ett aktivare liv och bättre körbarhet, kruxet är att det är hyfsat dyrt och jag tror att det går kan gå att göra ett bättre deal om någon fler är sugen på att uppdatera.

Haldex uppdatering =
" Med dessa uppgraderingsboxar från Haldex får du en ökad momentöverföring till bakaxeln vid gaspådrag som ger ett mer konsekvent uppträdande med ökad överstyrning.

Den nya mjukvaran ger även en snabbare momentöverföring som påverkas av hur snabbt man trycker ner gaspedalen. Kopplingen är förberedd att överföra moment innan själva momentet levereras från motor till drivlinan.

I högre hastigheter minskar momentet vilket ger minskad överstyrning och ger tryggare köregenskaper.

Alla säkerhetssystem i bilen fungerar som i den ursprungliga programvaran, dvs att vid ABS-bromsning eller ESP-ingrepp kommer kopplingen att öppna helt för att undvika störning av säkerhetssystemen i bilen.

Väljer du dessutom att köpa till reglage via kabel eller fjärrkontroll kan du när som helst byta program mellan standard/eco, sport eller race.

Alla boxar är Plug & Play och levereras med instruktioner och tillbehör för en enkel montering."

Finns gen 1 till Gen4 och det kan nog finnas lite att tjäna på att fler vill köpa.
prisbild utan rabatt 7-9tkr hos den jag kikat på http://www.dli-teknik.se/index.php?section=products&subsection=7&cat=106&s1cat=667&lang=sv och det är betyligt billigare där än hos tex ACE som säljer men de svarar ju inte ens på mail :(..

Snälla alla ;) lägg en order nu så borde det gå att fixa lite rabatt.
Och nej jag tjänar inget på det mer än den ev rabatt som andra köpare får utan vill helt enklet få så bra pris som möjligt.
Mvh Erik

Sn00k
2012-11-21, 19:38
..det är betyligt billigare där än hos tex ACE som säljer men de svarar ju inte ens på mail :(..


Handlade en sådan Gen 1 ifrån dessa herrar för 1.5 år sen ungefär, då tog dom 7500:- för den, och den var värd varenda krona, klart den bästa uppgradering man kan göra sådär plug'n'play inför vintern.
på slingriga skogsvägar där man förut höll 60-70 med ett konstigt tvekande "nos-dyk" in i kurvorna kommer man nu susandes helt kontrollerat i 130+ med ett leende på läpparna.. slut på tveksamheter.
det var förövrigt ACE som tillsammans med haldex tog fram och testkörde dessa uppgraderings-moduler.. sedan dess har en hel drös kopior ploppat upp, men i grund å botten är det samma kod.

att ACE inte svarar kan bero på det som finns att läsa på deras hemsida, så inte nån får för sig att dom är otrevliga:

http://www.ace-competition.com/


Med det sagt så tycker jag att detta är ett bra initiativ, det finns 2 personer här på hemmafronten som pratat om att köpa varsin gen 1 uppgradering inom kort.. hade det bara kommit lite snö nu så hade motiveringen stigit avsevärt =)

vw-fantast
2012-11-21, 20:13
Hej

Jag kan tänka mig vara intresserad. Är det bara att plugga in som du skriver?

Vad är skillnaden mellan generation 1 till 4?

wolfbane1967
2012-11-21, 20:24
Hej

Jag kan tänka mig vara intresserad. Är det bara att plugga in som du skriver?

Vad är skillnaden mellan generation 1 till 4?

Här finns en del info om Haldex mod

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5638536-HPA-Motorsports-Haldex-Gen.4-%93Competition%94-Controller-for-Golf-R

Chesmal
2012-11-21, 20:28
En Gen2 till min kanske, men självklart med Chefs alternativet fjärkontroll, allt annat känns rätt jobbigt

Särås
2012-11-21, 21:01
Vi kan troligen lösa lite % om det blir mer än 5 stycken Haldex som köps!
Vet inte om det kan bli så många men då borde vi iaf kunna lösa ca 5% vid just den beställningen via oss!

Gasekke
2012-11-21, 21:18
Jipii det fanns intresse :) skicka mig gärna PM om det är seriöst intresse så styr jag upp en förmedling av köp, Och NEJ jag tänker inte ta emot pengarna och blåsa ngn utan jag kan däremot ta emot ev beställningar där det tydligt står sort och modell givetvis lev uppgifter samt förmedla tjänsten vidare så att alla får det de vill ha och betalar direkt till leverantör.
Mvh Erik
som själv tänker köpa Race och inte är ett dugg intresserad av ngn eko tjafs ;) eller så.
Och jag aldrig agst att ACE är otrevliga på ngt sätt bara att de inte svara på mina mail de är säkert jättebra att göra med då de funnits länge på marknaden och jag har aldrig hört ngt negativt om dem heller.
over and out /E

wolfbane1967
2012-11-22, 21:46
Kan intyga att det här med Haldex mod är nåt av det bästa man kan göra med denna typ av 4wd bilar. Det är en j..la skillnad på driften efter i Race mod =)

MiWi
2012-11-22, 22:24
Hur blir skillnaden mer exakt på torr / våt / is/snötäckt vägbana?

Verkar som att man helt slipper den påtagligt understyrda karaktären?

MickeR
2012-11-23, 13:13
Det blir en helt ny bil! Hade det på min tidigare S3:a och har det nu på min R36:a. Skillnaden märks inte bara vid dåligt väglag utan även på torr asfalt!

Sn00k
2012-11-23, 16:03
enorm skillnad vid acceleration, nosen reser sig inte som tidigare, utan hela bilen sätter sig och mosar iväg framåt.

understyrningen är ett minne blott, även när man INTE gasar så känns bilen neutral i sidled.

vid kraftig inbromsning sätter sig bilen på ett annat sätt.. den håller sig mycket mer i linje än tidigare.
(endast när ABS:en börjar jobba så kopplar den ur bak)


man skulle kunna säga att tidigare så var fyrhjulsdriften REAKTIV.. den greppade först när det började spinna och i övrig var bilen framhjulsdriven.
efter mod så är den AKTIV, fyrhjulsdriften känns mycket mer konstant och förutsägbar, greppet är avsevärt ökat, och bilen beter sig precis som man förväntar sig.

släng in ett riktigt chassi och peloquin-diff fram och bak så har du ett fäste som bräcker det mesta å lite till, oavsett bilmärke.


noterade förresten en liten ökning i soppaförbrukning efter det att jag moddade bruksbilen.. den steg från 0.75 till 0.82 vid längre körning.. men det är värt varenda droppe extra =)

Gasekke
2012-11-23, 19:23
Kolla där idel lovord men jag har fortfarande inte fått ett enda svar om ngn fler vill köpa en update, iofs är ju vinter inte här än inte ens i umeåtrakten och i mitt fall så är det lika mkt för bättre driv på strippen/banåka i sommar =).
Ge er själva och bil en bra (H)julklapp nu då..

trevlig helg på er alla // Erik

Mikegti
2012-11-25, 16:05
Intresse finns om priset blir bra!
Med vänlig hälsning, Mike

Gasekke
2012-11-25, 19:06
Definera bra pris, det är ju inte billiga grejor hur som helst och det kanske går att få ungefär 5-10% rabatt om man blir några st , blir tumskruvarna på tex Särås då för det finns inte mkt maginal att ta på grejorna till R kostar den hur som helst 7000 spänn - ev rabatt om man nöjer sig med Race varianten utan olika program att välja med fjärr.
Men hör av dig om det känns lockande jag kommer att köpa hur som helst om det så bara blir jag som ska ha en.
Mvh Erik

Mikegti
2012-11-25, 20:40
Allt under 15-20% billigare är ointressant för mig att prata om 5% kallar jag inte rabatt.
Marknaden kan inte vara så stor så intresset för att få ut sina produkter och marknadsföra dom gratis via gtiklubben borde vara hög intressant.
Kan tänka mig att det snart kommer eftermarknads produkter till lägre pris med samma funktion, det handlar ju bara om en omprogramering och ett sätt att välja olika programvaror beroende på körstil.
Mike

Gasekke
2012-11-25, 21:58
Allting är ju relativt, men om man tittar på grundpriset från vad det jag har fått jämfört med andra leverantörer så blir 5% på detta pris nog i paritet med 15-20% på andras pris. Men det är ett fritt val för alla om man tror på det eller inte, haldex har ju funnits länge men det dräller inte av uppdaterings alternativ direkt.och jag tvivlar på några budget varianter oavsett produkt. Men det är ju bara en åsikt.
Mvh Erik

Sn00k
2012-11-26, 01:20
Allt under 15-20% billigare är ointressant för mig att prata om 5% kallar jag inte rabatt.
Marknaden kan inte vara så stor så intresset för att få ut sina produkter och marknadsföra dom gratis via gtiklubben borde vara hög intressant.
Kan tänka mig att det snart kommer eftermarknads produkter till lägre pris med samma funktion, det handlar ju bara om en omprogramering och ett sätt att välja olika programvaror beroende på körstil.
Mike

dessa köps med all säkerhet direkt ifrån svenska haldex, och jag tror inte dom har nån vidare stor marginal på dessa prylar.

5-10% blir 350-700:- kanske nån krona mer.. vilket i stort sett äts upp av frakten i 5% fallet, så visst, jag är helt med dig.. 10% då börjar det likna något iaf.

Det handlar INTE om endast en omprogrammering, utan hela ventilhuset byts ut, samt styrdonet.
(visst har koden läckt ut på marknaden, men man behöver nog helst hårdvaran också, det är många år sedan dessa gen 1 kom och det har ännu inte dykt upp nå vettiga alternativ)

Gasekke
2012-11-26, 11:11
Visst är det så att 5-10% känns lite, men det är inte billigare utomlands hur som helst HPA 1099 usd + frakt/ APR 1775 USD/ KD -tuning 975eur+frakt osv, men jag undrade bara om det fanns intresse att göra någon krona och visst 350-7-900 spänn är inte en stor peng men alltid ngt.

Rent krasst så finns det ytterst få kan kan få någon form av sponring/ gratis grejor jag har lagt ut en bra bit över 230tkr på min bil förutom bil ur egen ficka och det enda Jag fått är rabatt å delar och jobb och det är på en bil som finns på många forum worldwide som en av de absolut värsta R golfarna som byggts (hitills) på enbart BRA/ BÄTTRE/BÄST grejor så alla formar av rabatter tar iaf jag emot med varm hand och skulle någon tok vilja sponsra på riktigt med tex däck,fälgar för rejskörning , bränsle resekostnader/boende mot att få synas på / med min bil VÄLKOMNA.
Jag driver själv företag och nuförtiden så är det väldigt få/små marginaler för sponsring/övriga utsvävningar som är svåra att räkna hem men kan folk få 15-20% på ett riktigt pressat pris så grattis till det annars så är man nog fortfarande "lurad" då det förmodligen var ett högre grundpris i början med en marginal att ta av tex HM som rear kläder från 3dje världen med 70% och ff tjänar bra med pengar.

Men som alltid var och en har sin egen börs och fattar sina beslut om bra eller anus.
Over and out // Erik

sspc
2012-11-26, 11:49
Hej

Är det värt besväret på en gen-2 ?
Verkar som om dom är långsammare i regleringen än gen-4, ska försöka läsa på lite mer.
Antar det är knivigt att uppgradera gen-2 till gen-4

/Nicholas

mYGeL
2012-12-05, 11:47
Har faktiskt gått runt i samma fundering nu och försökt tjata på några kompisar i dagsläget är vi 2 ev 3 som vill slå till mig inkluderat.
Har några till jag bearbetar :P

Kolla vad du kan få för pris så kan jag kolla också :)

Bra fall man vet hur många som man blir totalt då bara :)

Gasekke
2012-12-05, 17:57
Då om ni är 2-3 st så har jag ngn fler förutom mig, kan nog skaka fram 10% på listpris PM.a för info så kan vi ju hjälpas åt att se vad vi kan få fram för pris på det som gynnar alla parter mest.
Erik

gadden
2012-12-05, 23:46
Jag kan eventuellt vara intresserad. Är det enkelt att installera apparaten??

mYGeL
2012-12-06, 11:35
Ok Erik låter kanon.
tror jag kan få ner det ännu mer faktiskt.

men måste veta hur många vi är för att kunna få ett definitivt pris besked.
Så om alla som är sugna Skriver upp sig i tråden här?

kan man utgå från det.

priset kan vi ju utgå från 10% Som Erik kan fixa.
Jag vet inte pris förens jag vet hur många vi är totalt..
En annan sak också, Ska ni ha med fjärrkontroll eller manuella vridpotten för kunna ställa lägena? inget måste men bra att ha för att kunna uttnjuttja alla lägena som finns i Haldex Ecun.

Sen vore det bra att veta vilken generation alla vill ha också. vilken bilmodell och årsmodell?


Mvh// Michel

Sn00k
2012-12-06, 12:37
+1 här då, Haldex generation 1 (Bora V6 4-motion årsmodell -01)

Sn00k
2012-12-06, 12:43
Jag kan eventuellt vara intresserad. Är det enkelt att installera apparaten??

har man tillgång till en lyft så underlättar det då man kan stå mitt under, men det var inga större problem alls att montera iaf på generation 1:orna, följer dessutom med en väldigt fin beskrivning med pedagogiska steg för steg bilder, vill jag minnas.

mYGeL
2012-12-06, 14:34
För enklare hålla kolla kanske göra en Lista?

Bara fylla på listan :)

1. Sn00k Gen1
2. mYGeL gen2
3.
4.

Sn00k
2012-12-06, 14:47
var jag otydlig med generation 1(ETT)? haha =P

mYGeL
2012-12-06, 15:43
var jag otydlig med generation 1(ETT)? haha =P

haha sorry ;)
var lat orkade ej backa bak för dubbelkolla :P

Gasekke
2012-12-06, 20:06
För enklare hålla kolla kanske göra en Lista?

Bara fylla på listan :)

1. Sn00k Gen1
2. mYGeL gen2
3.gasekke gen 4
4.

Bra lista där :)

Evil E
2012-12-06, 23:54
Hmm, har den någon "positiv" påverkan på ESPproblemet, annars känns det ju lite onödigt då den bryter av på en gång? Vart ute och lekt av mig i det så kallade snökaoset, har verkligen inga problem att ladda ställ i vare sig hög eller låg fart, men blir det lite vinkel är den jäveln där och bryter av, inte skulle jag bli gladare för att jag fick bättre känsla och respons i någon sekund innan ESPskräpet brryter in. Är det någon som överhuvudtaget kör med ESPn inkopplad vintertid (givetvis oberoende om man har fullt urkopplingsbar eller ej)?

mYGeL
2012-12-07, 23:16
Hmm, har den någon "positiv" påverkan på ESPproblemet, annars känns det ju lite onödigt då den bryter av på en gång? Vart ute och lekt av mig i det så kallade snökaoset, har verkligen inga problem att ladda ställ i vare sig hög eller låg fart, men blir det lite vinkel är den jäveln där och bryter av, inte skulle jag bli gladare för att jag fick bättre känsla och respons i någon sekund innan ESPskräpet brryter in. Är det någon som överhuvudtaget kör med ESPn inkopplad vintertid (givetvis oberoende om man har fullt urkopplingsbar eller ej)?

Vet ej om det hjälper mot det. Men du får ju mer driv och mer responsiv styrning av haldexen. väljer man till kabeln eller fjärrkontrollen kan du ställa mellan dom olika lägena också.

Men ang espn borde det gå lösa på ett annat sätt om det ej går att ändra helt i programvaran som jag förstått det.

när jag byggde om min till AWD har jag löst det ialf. och kan stänga av den helt o kan sladda hur mkt o brett jag vill när den är avstängd utan några som helst problem.

Evil E
2012-12-08, 18:32
när jag byggde om min till AWD har jag löst det ialf. och kan stänga av den helt o kan sladda hur mkt o brett jag vill när den är avstängd utan några som helst problem.

Har du månde tro ngn tråd ang detta, eller närmare beskrivning? Sorry om jag är lite lat, sitter med luren!

Wicked
2012-12-08, 20:35
Lyckas vi få ner priset en aning är jag klart på :)

1. Sn00k Gen1
2. mYGeL gen2
3. Wicked Gen1
4.

Gasekke
2012-12-08, 20:41
Jag har för mig att enklaste lösningen är att bara plocka bort en Abs sensor från valfritt hjul så slipper man ESP ingrepp.
Baksidan är tyvärr ingen abs och div felkoder.
Själv åker jag med ESP på eller semi på och är rätt nöjd med det då det går så mkt fortare utan sladdande och Hjulspinn helt enkelt.

Jag har en lämplig liten grusslinga som genväg till jobbet och nu på vintern är det sjukt kul, R:en låter som en WRC bil puffar , pyser smäller in växlar hur kul som helst =).
Haldex mod race tack utan fjärr kom igen nu och lägg en order snääääääällllllaaaa!!!

Gasekke
2012-12-08, 20:45
Lyckas vi få ner priset en aning är jag klart på :)

1. Sn00k Gen1
2. mYGeL gen2
3. Wicked Gen1
4.
Då är vi ju 4:a en till bara, jag kan få fram 10%på dli:s pris gå in på deras hemsida och se på priset och vad din rabatt ger, mer kan jag inte ordna men deras grundpris är klart bäst så vitt jag kan se.
Om inte Micke (mygel) kan trolla fram ngt mer?.
Erik

Sn00k
2012-12-09, 12:41
hmm.. 8975:- för en gen.1 kontroller? ledsen, men i det läget hoppar jag av tåget, 10% eller ej. (har bättre pris via annan leverantör utan rabatt)

Gasekke
2012-12-09, 13:44
hmm.. 8975:- för en gen.1 kontroller? ledsen, men i det läget hoppar jag av tåget, 10% eller ej. (har bättre pris via annan leverantör utan rabatt)

Låter ännu intressantare ju! Vad kan din lev göra för pris på en Gen 4 race tror du? Jag är ju främst ute after så bra pris som möjligt oavsett lev.
Det är ju samma produkt hos alla antar jag och bara påslag och volymer antar jag styr priset.
Mvh Erik

Sn00k
2012-12-09, 15:41
finns faktiskt lite olika varianter på dom.. iaf av generation 1 kontrollers..

bla så har HPA en competition-variant som inte släpper drivningen på bakhjulen vid kraftig bromsning och abs-ingrepp.. för ban-åka då dvs.

sen ryktas det om en till variant med modifierat program som grekiska "0-400 tuned 2 race" tagit fram, dom påstås fungera som vanliga haldexuppgraderingen upp till 30% gaspedal, sedan låsa upp full 50-50 drivning vid allt över detta.. vet inte hur praktiskt detta är för riktnings-stabiliteten, men å andra sidan åker dom konstanta mitt-8:or på strippen med en gatbil som går att åka med till vardags, så jag antar att det är funkis.

utöver dessa så är dom flesta/alla samma variant som svenska haldex tog fram tillsammans med ace.. dvs den jag kör med i min A3:a just nu.. helnöjd med denna och hur den beter sig.

Ace hörde förrsten av sig och meddelade detta:

"Pga att Haldex numera endast tillverkar gen1 efter beställning i mycket små kvantiteter har priset gått upp till 8900:-. Finns inget direkt utrymme för rabatter men givetvis gör jag något bra om det blir några stycken."
"endast 5st gen1 kvar i lager (gjorde beställning inför vintern) och som jag nämnde ovan kan det dra iväg leveransmässigt om dessa blir sålda."

vilket förklarar varför gen.1 kontrollerna gått upp så mycke i pris.. nu vart det helt plötsligt en fråga om tillgänglihet också.. min lev hade EN gen.1 kvar i lager till äldre prissättning, så man skulle väl ha lagt vantarna på den.
frågade inte om gen 2 eller 4, men tror det hamnar ganska likvärdigt med DLI, inga större marginaler på dessa prylar ifrån haldex.
David brukar hålla bra priser, och jag tycker egentligen det vore helrätt att stötta han med detta gruppköp, men jag hoppar ändå av tåget, då jag jagar kontroller för en polares räkning å inte min egen.

pyro
2012-12-09, 18:33
Är intresserad beroende på pris.

mYGeL
2012-12-10, 11:24
Då är vi ju 4:a en till bara, jag kan få fram 10%på dli:s pris gå in på deras hemsida och se på priset och vad din rabatt ger, mer kan jag inte ordna men deras grundpris är klart bäst så vitt jag kan se.
Om inte Micke (mygel) kan trolla fram ngt mer?.
Erik

Jag måste veta antal exakt innan jag kan få pris på dom olika generationerna.
Lärt känna en del leverantörer under åren både i Sverige och utomlands har Frågat dom flesta av dom och inga problem att fixa rabatterade priser på alla generationer.

men för få exakt pris måste vi veta antalet samt vilka generationer.

Men utgå från det Erik kan fixa så får vi se hur många. Blir det billigare vilket jag Tror det blir, beroende på antal är det bara en Bonus :D

Mvh// Michel

Cullberg
2012-12-10, 22:19
De företag som vill får gärna gå in och skriva i tråden vilka priser som kan erbjudas och vad man skall tänka på.
Så om DLI, Stertman eller Ace t.ex. vill skriva ut priser så är det fritt i denna tråden.

Detta kan göra att tråden blir mer intressant för de som är intresserade, och ger en rättvis chans åt inblandade företag att visa upp vad dom har att erbjuda, ingen pajkastning såklart. Men det tror jag att dessa företag förstår.

mYGeL
2012-12-14, 15:09
Inga fler som var intresserade?

Gasekke
2012-12-15, 17:51
Hur många är vi då som är seriöst intresserade? Får vi ihop 5 åtminstone?

wolfbane1967
2012-12-15, 22:21
Hur många är vi då som är seriöst intresserade? Får vi ihop 5 åtminstone?

Intresserad om det är minst 15%

Strommis
2012-12-16, 16:29
Jag har ett komplett system med 3 steg köpt till en Golf R, men blev aldrig monterat. Säljes för 5000:- om någon är intresserad!

Edge
2012-12-16, 23:20
Helt klart intresserad jag med! :)
Gått och funderat på detta i 2 år nu, men inte kommit till skott.
Måste givetvis läsa på lite mer vilken version jag skall ha till min mk4.
Vad rekommenderar ni som är mer insatta? :)

Mvh Johan

Gasekke
2012-12-17, 08:18
Jag har ett komplett system med 3 steg köpt till en Golf R, men blev aldrig monterat. Säljes för 5000:- om någon är intresserad!

PM skickat..

Gasekke
2012-12-17, 10:13
Min jakt på haldexmod avslutades nu :) jag köper av strommis problem solved så att säga..Tjohoo!!

Edge
2012-12-22, 13:15
Hur går det här? Nåt nytt? :)

wolfbane1967
2012-12-26, 17:10
Jag väntar också på rabatt ;-)

Gasekke
2012-12-27, 12:26
Jag har köpt helt ny uppsättning av en på här forumet så jag har löst min del, men jag hjälper gärna till att jaga pris åt de som är intresserade.
Ska montera i helgen tror jag och efter det så kan jag ge lite feedback kanske.
Erik

Lillen
2012-12-27, 21:09
Erik!
Imorgon ska vi kolla på det =)
Vi får höras under dagen.

Gasekke
2013-01-06, 21:18
Erik!
Imorgon ska vi kolla på det =)
Vi får höras under dagen.

Nu är haldex updaten på plats , mkt tacksam mekning trots en i stort sett obefintlig vektygspark där vi höll hus blev man ju knappt smutsig om fingrarna :).
Mkt smidigt med tillgång till lyft. Tack lillen för hjälpen med lyft, nu är det bara är klura ut vars tusan kabeln till haldexen går upp i bilen så man kan hitta en lämplig genomföring så fjärrstyrningen kan monteras också nu körs den bara i racemode. Men iofs var det den jag var ute efter men det ska sättas dit alltihop då jag tror det blir lättare att märka skillnaden mellan de olika stegen som finns ifall någon annan funderar på att köpa ett kit.
Men roligare att köra blev den synd bara på ESP helv***.....

Lillen
2013-01-06, 21:40
Ingen fara.
Kollar sprängskiss imorgon.....så ska vi nog klura ut var kabelskrället tar vägen!

Edge
2013-01-18, 22:37
Som sagt, jag undrar fortfarande hur det går här, eller skall man söka på egen hand?

Cullberg
2013-01-18, 23:01
Lista upp vilka som är intresserade så kan man kolla pris enklare!

Gasekke
2013-01-18, 23:41
Det var väl mkt surr och lite skarpt intresse tyvärr, jag har köpt en redan och är MKT nöjd med resultatet :)kan starkt rekommendera ett köp och hjälper gärna till att förmedla kunder vidare. Tyvärr är det inte på ngt sätt billiga grejor men för ren körglädje så är det en bra investering tycker jag.
Funkar klockrent och man blir knappt smutsig om händerna vid montering :).
Erik

Edge
2013-01-19, 17:27
Sätt gärna upp mig på listan som intresserad.
Jag är mest intresserad över pris, vad man får, och vad man skall ha.
Det finns ju flera olika varianter vad jag förstått.
Skulle gärna vilja veta vad det är för skillnad på dom. :)
Länk till firma som säljer vore också fint så man kan läsa på lite.

Mvh Johan

SelmiR
2013-02-18, 23:08
Undrar bara vilken generation av Haldex sitter redan i Golf VI R ? nämlingen ska den nya Golf VII R ha generation 5 av Haldex.

Gasekke
2013-02-24, 10:06
Undrar bara vilken generation av Haldex sitter redan i Golf VI R ? nämlingen ska den nya Golf VII R ha generation 5 av Haldex.

R gen 4
Erik

firefreak
2013-02-24, 10:49
Jag har hjälpt Stertman få tag på Haldexkit så ni kan vända er dit för köp nu... :)

firefreak
2013-02-24, 12:23
Nu är haldex updaten på plats , mkt tacksam mekning trots en i stort sett obefintlig vektygspark där vi höll hus blev man ju knappt smutsig om fingrarna :).
Mkt smidigt med tillgång till lyft. Tack lillen för hjälpen med lyft, nu är det bara är klura ut vars tusan kabeln till haldexen går upp i bilen så man kan hitta en lämplig genomföring så fjärrstyrningen kan monteras också nu körs den bara i racemode. Men iofs var det den jag var ute efter men det ska sättas dit alltihop då jag tror det blir lättare att märka skillnaden mellan de olika stegen som finns ifall någon annan funderar på att köpa ett kit.
Men roligare att köra blev den synd bara på ESP helv***.....

Ska finnas en gummigenomföring bakom tanken som ska rymma även haldexsladden har jag sett.

Se genomföringen här:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5606884-Where-did-you-install-your-Gen-2-Haldex-Wireless-Remote-Receiver/page2

golfhenke
2014-05-19, 08:59
Gammal tråd?
Har plötsligt blivit nyfiken på en sådan här, den trådlösa som finns nu, då jag efter ett par banträffar undrar om det är en fwd eller awd jag kör :).

Fick ni köpt någon box? Någon som mätt bantider före och efter? Antar att man borde kunna förbättra en del tider också, förutom bättre dagligkörning.

Mvh