handdator

Visa fullständig version : Till er som beställt från AHW-shop tidigare



einkaz
2012-11-07, 18:08
Hej!

Jag har nyligen beställt lite VAG-originaldelar från AHW-shop.de för att genomföra min 12000 mila service. Till er som beställt från sidan förut, vet ni om bildelarna fastnar i tullen i Sverige eller brukar DHL kunna leverera utan att man behöver betala extra skatt etc?

Edit [2012-11-12]: se även mitt senaste inlägg då jag fått hem produkterna.

Sciroccogtx16v
2012-11-07, 18:18
Du betalar med största sannolikhet tysk moms och tullen bryr sig inte det minsta om paket inom eu.

Fredrik

Haugeman
2012-11-08, 01:39
precis som fredrik säger. är bara om du handlar utanför eu som du ryker på moms o tull osv . inom eu betalar du momsen i det landet du beställer varorna i och frakt om det är något sånt. sen är det bara att ta det lugnt och vänta på paketet

Hooloowoo
2012-11-08, 07:05
Som de andra säger, det har fungerat klockrent. Ibland har det dock tagit lite tid att få grejerna.

einkaz
2012-11-08, 08:05
Vad bra! Nu återstår det att se hur länge det tar för att få hem delarna :) Återkommer med svar.

einkaz
2012-11-12, 15:15
Idag fick jag paketet hemlevererat till mig, utan några problem. Kunde spåra paketet hela vägen med kollinr från DHL. Alla delar var packade i förslutna VAG-förpackningar, dock så blir jag lite nojig eftersom när jag plockar fram prylarna så är VW/Audi loggan instämplad, men det visar sig även att delarna är av fabrikat Bosch och MANN. Hur kommer det sig?

När jag ex. söker på artikelnumret som står på VAG-förpackningarna samt på delarna (ex. 101 000 068 AA för tändstift, 1K1 819 653 B för kupéfilter) hos mekonomen, adbildelar eller autoexperten så får jag ju fram motsvarande produkter med samma artikelnummer? Är det inte originaldelar jag fått hem? Kan det vara så att ahw-shop beställt in varorna från någon underleverantör och sedan packat in dem i VAG-förpackningar?

Ytterligare en underlig sak var att VAG-förpackningen för oljefiltret var stämplat med artikelnumret 03C 115 562 men på oljefiltret står det 03C 115 577 A...

649650651652653

a128
2012-11-12, 15:40
mann hengst bosch mfl. levererar till vag och däför är prylarna märkta med resp tillverkare, så det är helt i sin ordning

audi A3 och Golf har samma spis

var försiktig när motorkopan lossas, ta tag i dess framkant och rucka försiktigt, obsevera kabel till lufttempgivare

sätt lite fett i tänspolarna finns ett fett som heter BERU ZFK 01 dock svårt att få tag på i Sverige

tänspolarna brukar vara ett sorgebarn på dessa bilar

mister auto har sådana för ca 260:-/st Oom alla spolarna är från bilens födelse så är risken stor att alla behöver bytas ut