handdator

Visa fullständig version : Passat 3B hjul på Golf 1K ?



Marcus
2007-08-07, 17:41
Passar fälgar från Passat 3B på Golf 1K ?

Henrik.M
2007-08-07, 18:07
Om du syftar på Golf MKV så är svaret att det är samma bultmönster mellan den och passaten.

Sen om det är samma ET etc är en svårare fråga eftersom det styrs av : Fälgtyp , Biltyp etc.

Marcus
2007-08-07, 23:02
Sen om det är samma ET etc är en svårare fråga eftersom det styrs av : Fälgtyp , Biltyp etc.

Om vi jämför originalfälgar? Problemet ser ut så här: vinterdäck 195/65/15 på Audi-fälg finns (som passar perfekt på Passaten) men passar de på Golfen?

Henrik.M
2007-08-07, 23:05
Om jag säger så här.

Aspekter som spelar in : Årsmodell på bil(arna) , motor på bil(arna) , är bil(arna) 4wd/2wd , sänkt eller förhöjt chassie , Storlek på bromsar fram mm mm.

Olika ET/Bredd/Storlek/rekomendation från bil till bil beroende på bla ovanstående kriterier.

Kolla ETKA om du tycker du fått ett snurrigt/oseriöst svar , så förstår du vad jag menar. =)

Lättast är att ta reda på rekomendationerna för befintlig bil & se om fälgen från den andra bilen fungerar med din bil......eller vice versa.

Henrik.M
2007-08-08, 00:10
Modellbeteckningar diskuterar vi här : http://www.gtiklubben.nu/forums/showthread.php?t=1781

Fattas som ni berörda ser ett par inlägg i denna tråd. (Jag kan bara radera ej flytta).

Åter till ämnet.