handdator

Visa fullständig version : Dålig värme! Golf gti 16v 88



jeffiich
2012-10-29, 01:34
Hej

Har en Golf mk2 gti 16v 1988

har nyss köpt bilen och har märkt att det blir ingen ordentlig värme i bilen blir kommer bara precis lite värme men blir inte riktigt varmt fast bilen är uppe i arbetstemp?

vad kan detta bero på?

Tack på förhand!

Mikegti
2012-10-29, 03:20
Sitter en ventil på slangarna som går in i torpedväggen till värme paketet den reglerar du med värme inställningen inne i bilen.
Kolla så att vajern sitter i, annar kan det slaggat igen om bilen stått länge utan klykol i kylvattnet.
Mike

GTI-nissen
2012-10-29, 07:50
Nej, så är det på mk1. På mk2 styr man värmen med spjäll för luften, värmepaketet är alltid varmt.

Det kan däremot vara krångel med reduceringsventilerna som sitter på slangarna till värmepaketet. Dessa eftermonterades eftersom det hände att värmepaketen sprack och hett vatten rann ner på benen...
Vill man kan man ta bort dessa ventiler, men då riskerar man som sagt sprucket värmepaket. Ventilerna sitter väl synligt framför "vattendiket".

jeffiich
2012-10-29, 14:57
Okej ska gå ut och koll om jag hittar dom förstog inte riktigt var dom satt kan du visa på bild eller förklara lite bättre ?

jeffiich
2012-10-29, 15:26
har inga såna ventiler på min bil har du någon annan ide vad det kan va?

jeffiich
2012-10-29, 15:27
Nej, så är det på mk1. På mk2 styr man värmen med spjäll för luften, värmepaketet är alltid varmt.

Det kan däremot vara krångel med reduceringsventilerna som sitter på slangarna till värmepaketet. Dessa eftermonterades eftersom det hände att värmepaketen sprack och hett vatten rann ner på benen...
Vill man kan man ta bort dessa ventiler, men då riskerar man som sagt sprucket värmepaket. Ventilerna sitter väl synligt framför "vattendiket".

har inga såna ventiler på min bil har du någon annan ide vad det kan va?