handdator

Visa fullständig version : GTIn blev en traktor



IMFA
2012-10-28, 09:19
Var påväg hem efter en tur och bilen börjar låta mer och mer och när jag kommit hem så är det troligen hål i avgassystemet någonstans innan katalysatorn skulle jag tro. Inte lyft och letat efter hål men ljudet låter som att det kommer ifrån framkant av dörrarna när man lägger sig på backen och tittar.

Då jag måste byta fram så kanske det är lika bra att byta allt bakåt också. Den biten har nog inte många dagar kvar heller som den ser ut. Vad rekommenderar ni? Kanske man även skulle stoppa in ett chip samtidigt.

Bilen är en Golf GTI 2000 med AGU.

Mikegti
2012-10-28, 10:43
http://www.blocket.se/eslov/MERBIL_Sportsystem_Audi_A3_VW_Golf_IV_Beetle_39321 109.htm?ca=9&w=3

Detta verkar billigt rostfritt med sportigt stuk funderar att köpa det till min mk4 2003.
Med vänlig hälsning, Mike

IMFA
2012-10-28, 17:01
Lyfte bilen och tittade idag och det är flexröret som släppt helt. Måste gå att byta det istället för att byta kat och framrör.

Haugeman
2012-10-28, 20:33
Jag har bytt det två ggr på min. Kapa av och svetsa dit en universial flex.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

PassatGT16v
2012-10-28, 21:50
Finns som sagt lösa flexar att byta.
Grövre framrör/downpipe är dock inte fel det heller för att bli av med värme, speciellt om det finns planer på chip.

IMFA
2012-10-29, 10:33
Jag har bytt det två ggr på min. Kapa av och svetsa dit en universial flex.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vad har du fått betala för det om du lämnat bort det?

Haugeman
2012-10-29, 13:26
gjort allt själv. kostade några hundralappar i en ny flex. skall man lämna bort alla småjobb blir det för dyrt att äga entusiastbilar =P

Skämt åsido. gör det mesta av jobbet på mina bilar själv så jag vet inte vad det skulle kostat. mitt rör var fortfarande i ett stycke men flexen hade "lossnat" i ena falsen där väven var fäst. så jag byggde en jigg innan jag kapade av den gamla flexen så jag visste att jag fick samma vinkel på det nya och bulthålen på samma ställe. röret sitter ju inte i 90 grader med hålen rakt utan det är lite konstiga vinklar på det