handdator

Visa fullständig version : Bilstero Golf IV. Hur byta? Lämplig stereo?



zyx
2012-10-26, 09:12
I min nyinköpta Golf IV 1.4 1998 sitter det en originalstereo med bandare i. Denna vill jag nu byta. Några frågor:
- Hur får jag ut originalstereon?
- Lämplig ersättare (med CD, MP3-avsp, USB, Aux in, gärna iPhone styrning)? EJ över 1000:-. Röd belysning i knappar, gärna blå display så den passar med övrig intrumentering.
- Kan jag förvänta mig något monterings- eller inkopplingsstrul?

Tack på förhand.

/Claes

mtm
2012-10-26, 09:56
- Finns speciella "nycklar" som du kan köpa på typ biltema, jula, clasohlson, kjell&co.
- Kolla prisjakt, jag hade kikat på en låda av känt märke.
- Njae, du behöver byta plats på röd och gul ledare (ACC och perm +12V), för att inte tappa minnet (inställningar, kanaler osv) varje gång du slår av bilen. Sen eventuellt behöver du skarva en kabel så att antennförstärkaren får ström.

P-plats.se
2012-10-27, 18:13
Jag skulle personligen lägga lite mer pengar...
Har själv en förnärlek för Pioneers modeller med lite kraftigare förstärkardelar.
Tillsammans med nya grövre kablar och orginalhögtalarna låter riktigt trevligt.
Själv kör jag med denna combo i Caddyn tillsammans med en aktiv bas under förarstolen och folk blir förvånade över att det är orginalhögtalare som drivs av huvudenheten...

larra
2012-10-28, 07:04
tack mtm, har alltid undrat varför minnet aldrig håller sig på radio eller vilken cd track den är på, men tack vare den sköna huvudenheten "pioneer p88rsII" så är inställningar kvar för ljudet tack å lov för det, jag håller med pioneer gör verkligen ljud för pengarna! absolut bästa huvudenheten "min åsikt"