handdator

Visa fullständig version : Har jag centrallås?



zyx
2012-10-26, 09:00
Hej, första posten här.

Har köpt mig en Golv IV 1.4 1998. Dum fråga, men jag undrar om/hur jag kan se om bilen har centrallås. Centrallåset, om den nu har det, funkar inte. Vill inte börja rota i grejerna om den nu inte har det. Kanske ska det finnas en knapp på dörrsidan för låsning/upplåsning? Min har inte det i alla fall.


Bilen är en tysklandsimport så utrustningsnivån kan skilja sig från de svensksålda. Bilen har minimal utrustning. Inga fönsterhissar, manuellt inställbara backspeglar, ingen stolsvärme, ingen halvjusautomatik mm. Dock har bilen AC.

mtm
2012-10-26, 09:58
Har du inte knapp för låsa/låsa upp i förardörren så har du nog inte c-lås. Men det är bara en gissning, om även en kvalificerad sådan.

zyx
2012-10-26, 11:17
Tack, jag misstänkte det också.

G60 V-spec
2012-10-26, 14:31
Jag är nästan säker på att din bil ska ha C-lås. Men jag kan ha fel.

Har du kollat igenom säkringarna? Kan hända att en säkring är dålig och därför funkar inte C-låset.

Visst är den sniiik-utrustad. Men det är ändå en Golf 4:a, så någon lyx får den ju ha ;)


Mvh Vlado

zyx
2012-10-29, 10:00
Tack för tipset. Ska kolla eventuella säkringar. Hur som helst så måste jag byta mikrobrytaren i låskistan på förardörren. Lyset tänds inte i kupén när dörren öppnas (alla andra dörrar tänder lyset). Då får jag svart på vitt om den har centrallås eller inte.