handdator

Visa fullständig version : Kylfläktsproblem



Nto
2007-08-06, 20:58
Åkte iväg o käkade på McD på middagrasten idag o allt va frid o fröjd, åkte tillbaka till jobbet o ställde bilen. Sen på eftermiddagsrasten gick jag ut för att lapa lite sol och då märker jag att min kylfläkt fortfarande går sen middagsrasten.
Nu får jag koppla ur den varje gång jag ställer bilen för att inte dra slut på batteriet. Nån som vet vad det kan vara?

R.Grönberg
2007-08-06, 22:01
Åkte iväg o käkade på McD på middagrasten idag o allt va frid o fröjd, åkte tillbaka till jobbet o ställde bilen. Sen på eftermiddagsrasten gick jag ut för att lapa lite sol och då märker jag att min kylfläkt fortfarande går sen middagsrasten.
Nu får jag koppla ur den varje gång jag ställer bilen för att inte dra slut på batteriet. Nån som vet vad det kan vara?

byt tempgivar kontakten till fläkten som sitter i kylaren.
Kostar 296:- på v.a.g och du ska ha en två polig

Manny
2007-08-06, 22:02
Kör du volvo eller saab till jobbet :D?

Om det nu skulle vara en vw du har, och kanske tom en golf, kanske en årsmodell -83, vem vet... Om det nu skulle vara en så så kan det vara termokontakten på kylaren som är trasig. Bara att byta, biltema har till den bilmodelllen.

PS, det brukar underlätta om man skriver lite info om sin bil när man ska fråga nåt, många frågar ofta bara nåt som man omöjligen kan svara på om man inte vet vad det är för bil (det är ju inte säkert att det är bilen i klubbgaraget det handlar om heller).

R.Grönberg
2007-08-06, 22:03
Biltema har inte till kylaren, iaf inte till min golf 2 och dom hade ingenting sådant sa dom när jag hörde.

Manny
2007-08-06, 22:04
Biltema har inte till kylaren, iaf inte till min golf 2 och dom hade ingenting sådant sa dom när jag hörde.

domhade till min mk1 när jag kollade, var iofs förra året nångång..

http://www.biltema.se/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1184&strCarId=Volkswagen&iItemId=61308&iRelItemId=61295

edit: tom årsmodell -85 har dom iaf, 69 pix.

R.Grönberg
2007-08-06, 22:12
Okey ber om ursäkt=) då kommer ni billigt undan;)

Nto
2007-08-06, 22:27
Kör du volvo eller saab till jobbet :D?

PS, det brukar underlätta om man skriver lite info om sin bil när man ska fråga nåt, många frågar ofta bara nåt som man omöjligen kan svara på om man inte vet vad det är för bil (det är ju inte säkert att det är bilen i klubbgaraget det handlar om heller).

Hehe, brukade ha de i min sign på gamlaforumet därför jag glömmer av de till ofrån. Det gäller en Golf VR6

R.Grönberg
2007-08-06, 22:44
Hehe, brukade ha de i min sign på gamlaforumet därför jag glömmer av de till ofrån. Det gäller en Golf VR6


Då ska du ha en 3 polig som jag köpte.
Mvh