handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av Anders Bilplåt i Bro



mtm
2012-10-22, 11:29
Förra vintern blev jag påkörd av en stillastående refug-stolpe.

Eftersom det var min klantighet som orsakade "olyckan" så struntade jag i att kontakta FB och tänkte att jag fixar det här själv.

Dessutom var det ett gyllene tillfälle att sälja in till min bättre hälft att jag skulle montera R-Line fronten.

Förutom fronten var krockbalken skadad, samt "front-plåten" (där lyktor, kylare osv sitter). Även en strålkastare var trasig upptäckte jag så här i efterhand.

Iaf så beställde jag allt jag ville ha, behövde plus lite till och har nu monterat allting. Upptäckte till min förtvivlan att jag inte lyckas få det här rakt, något stämmer inte och t.ex. strålkastar-sprutan hamnar inte rätt i förhållande till hålet i fronten. Fronten sitter inte helt 100% heller (original R-Line front).

Har pratat med försäkringsbolaget och dom hjälper mig att fixa detta. Antagligen är dom överlyckliga att jag tagit den största smällen redan med alla delar. Tror att det bara handlar om lite tid i en riktjigg/bänk för att få allt rakt.

Dom vill att jag ska lämna in bilen till företaget i rubriken, Anders Bilplåt i Bro.

Någon som har bra/dåliga erfarenheter av dom?

Andra förslag var Acars i Kista och Märsta Bilriktning.