handdator

Visa fullständig version : Firma i sthlmsområdet som utför block och topp arbeten?



hobbyapan
2012-10-18, 13:44
Tjeenare

Jag hade tänkte höra om någon här inne vet någon bra och vettig firma som utför block och top arbeten.

Dom jobb jag vill få utfört är

toppdecka och orings fräsa block

balansera in vev, stackar, kolvar i motorn

porta toplocket, mirafärsa, byta ventiler och plana av topplocket


Firman ska helst ligga i stockholms området eller några mil här runt. Men självklart om det finns proffs på andra orter i Sverige är det inte fel...

Tack på förhand

Apan.

Amazonas
2012-10-18, 15:40
Hör med dessa:

http://www.ultramotors.se

De var duktiga förut i alla fall.

mtm
2012-10-19, 09:50
Turbocenter (http://www.turbocenter.se/_pages/kontakt) har varit hjälpsamma!

Ultramotors har jag ingen erfarenhet av eftersom dom inte ens kan bemöda sig att svara på mail.

Särås
2012-10-19, 11:21
Hos oss på Stertman Motorsport så har vi Anders som tidigare jobbat på Ultra Motor och Turbo Center med bland annat extrema motorbyggen.

RobinR
2012-10-19, 20:47
Jimmy: Har ni maskiner för de typ av jobb? Bra o veta :-)

D_Stenlund
2012-10-20, 08:12
Kolla med dixner i Sundbyberg. Har planat två av mina toppat. Jobbar med med block osv.

Särås
2012-10-20, 15:32
Robin: Vi kan lösa det mesta, nå speciellt Du tänkte på?

Erik_vr6
2012-10-21, 01:29
Robin: Vi kan lösa det mesta, nå speciellt Du tänkte på?

Jag tolka frågan som att han undrar vad ni har för slags maskinpark för att utföra mekaniska motorjobb?
tex. planing av topp, toppdäckning, mirafräsning, borrning, honing, oringsfräsning, ballansering mm

Ja tolkar ditt svar som att ni inte gör nå sådana jobb själva utan lejer bort det??

Särås
2012-10-21, 02:48
Erik: Vi har en mekanisk verkstad och en av anledningarna till att vi anställde Anders är för att vi vill och ska utöka motorarbetena på Stertman Motorsport AB.
Vi har idag inte alla maskiner, saknar just nu möjligheten att på plats i Nynäshamn plana toppar.
Men även det kommer inom en snar framtid att lösas!