handdator

Visa fullständig version : Elhissar



Jimpa82
2007-08-06, 15:31
Det här suger som faaaan!!
Var på väg hem från jobbet igår å skulle bara stanna på statoil för att handla
(skulle sen direkt till mellbystrand för att götta mig på stranden:-P ), hissa upp hö. framruta å hörde då ett rasslande.
Hissa ner rutan direkt igen å sen fick ja inte upp skiten igen..
Fick ju snabbt hem sen å skruva av hela dörrsidan å upptäckte att hela jävla vajersytemet har trasslat ihop sig..
Kör alltså en Golf GTi -00 så hur fan kan d komma sig att redan efter 7 år så går skiten sönder??!!?!
Sluta varjefall med att ja tog mig till mellby vilket fall men utan ruta, tur att vädret va fint dock:-P.
Fick ha bilen i garage under natten å upp tidigt idag å ringa VW i hässleholm.
Visade sig att man kunde köpa ett rep. kit men då följde inte den här jävla plastrullen med som motorn å vajrarna ska sitta i, så man blev tvungen att köpa hela plåten istället. Va inte så farligt dyrt trotsallt, 930:- + en flaska Sonax Fälgrengöring:-)
Måttligt störrigt å irriterande va detta ändå.

Golfbjörnen
2007-08-06, 16:00
Exakt samma sak hände för nån dryg månad sen.

Var på ICA, varmt som tusan, körde nedvevat, skulle parkera, trycker på knappen, rutan tvekar, går sedan upp lite snett. Faller ned, jag trycker uppåt, rutan går upp med ena hörnan först, ser ut som en glastriangel i dörröppningen... blir sittande så med rutan pekandes åt h-vete. Vågar inte repa nåt utan åker hem, och det börjar regna. Vilken dag....

Rev ned dörrsidan men kom inte åt att se var det krånglade. Den hade halkat av de bitar som håller den i position i alla fall. verkstan fixade detta ett par dar efter, det var själva motorn som lagt av, eller själva mekanismen till motorn. Man byter inte "medbringarna" som för rutan upp/ned, utan hela paketet tydligen, men motor och mekanik. men motorn var som sagt stekt också

Detta var min förra GTI, 03'a.

/a.