handdator

Visa fullständig version : Bultmönster VW's Chicagofälgar?



Golfbjörnen
2007-08-06, 11:34
Vet inte om det är nån som vet här, jag chansar.
Undrar över ET och bultmönster för VW's "Chicagofälg". Vi snackar 18 tum, för en Passat 07'.

Nej, VW själva var för stressade och vimsiga i datasystemet, de påstod att de inte hittade dessa uppgifter.

Min tilltro ligger till Er.

/anders

Henrik.M
2007-08-06, 13:51
Bredd/höjd : 8x18"

Et:44

Bultmönster : 5/112

Artikelnr : 3C0 601 025T (vill du ha den i gråmetallic är tilläget 16z)

Pris får du ta reda på själv.....art nr har du ju nu. ;-)

Golfbjörnen
2007-08-06, 14:50
Tack Henrik, mycket vänligt av dig.

Jodå, priset vet jag. Äger nämligen bilen de sitter på, men frågar här eftersom jag inte har tagit loss hjul och tittat än, på eventuella beteckningar.

Då har jag en följdfråga:

VW säger att vinterhjul för denna bil (V6 4Motion) måste vara minst 17 tum p.g.a bromsarna. Jag har 17'' fälgar till min andra bil, så min fundering går på att man kanske kan använda dessa fälgar som vinterhjulsfälgar?

I det fallet är det då en Audi, fälgarna är JX17H2 ET40 med bultcirkel 5/112.
Skulle dessa eventuellt passa på Passaten, rent teoretiskt?

/a.

Henrik.M
2007-08-06, 17:40
I det fallet är det då en Audi, fälgarna är JX17H2 ET40 med bultcirkel 5/112.
Skulle dessa eventuellt passa på Passaten, rent teoretiskt?


Teoretiskt : Ja

Praktiskt : Beror på däckdimension samt chassi setup på bilen i övrigt. (Ex om den är sänkt eler inte).
Men det borde inte vara några problem ,fälgarna breddar dock 2mm utåt men det bör kompenseras en aning genom att fälgen är smalare. (17" brukar vara 7-7,5" breda)

Men lita inte blint på det jag skriver utan prova först alt rådfråga någon däckhandlare/någon på detta forum som kan ämnet utan och innan. =)

Golfbjörnen
2007-08-06, 23:43
Tack för dina svar Henrik. Informativt.
Jag får kanske dubbelkolla med däck/fälgfirma.
Bilen är inte sänkt, den har visserligen sportchassie, men det är VW's egna sportchassie från fabrik (d.v.s inga förändringar gjorda av mig i avseende sänkning/dämpare/fjädrar/hjulvinklar.

Audi-fälgen är 8 tum bred dock, inte 7-7,5.
Men nu vet jag att det inte är helt lönlöst att hissa bilen och börja testa i alla fall. :)

Sista frågan, kan man sätta 205'or (friktionsdäck, Bridgestone Blizzak) på en 8 tum bred fälg, eller blir det våldsamt "tyskstuk"?

/anders

Crille82
2007-08-06, 23:51
Priset ligger på ca. 4000:- / st