handdator

Visa fullständig version : handtag förardörr golf 2



atlas11
2012-10-04, 16:23
Hej på er!
Är riktigt on the slow side vad gäller mekaniska/tekniska lösningar så hoppas på lite hjälp här.. Är en stolt ägare till en golf 2:a som nu i morse inte kände för och släppa ut mig från bilen. Förardörren gick inte att öppna, och när jag skulle dra upp låsspaken som jag trodde (felaktigen) var nere fick jag den i näven/fingrarna.
Fick en lång historia kort kliva ut genom passagerarsidan till mångas nöje:)
Nu går alltså dörren inte att öppna vare sig inifrån eller utifrån vilket i sig innebär att jag inte får av ngn dörrpanel.
Så min fråga är:
Vad behöver jag för att lösa det här? (
Och hur går jag till väga?


Tacksam (!) för svar/P

J.L
2012-10-04, 16:57
Hej & välkommen hit!

Knepigt läge, hur känns handtagen?
Helt slappa? Eller stumma?

Mekanismen sitter innanför yttre handtaget, om båda lagt av samtidigt borde det vara något fel på den.
Du råkar inte ha centrallås på den, pajjar en c-låsmotor håller den emot så man ej kan öppna manuellt.

atlas11
2012-10-05, 16:25
Tack!
Både inifrån och utifrån finns ingen "Kontakt" om du förstår vad jag menar (helt stumma). Och eftersom dörren är stängd och fast i det läget blir det ju svårt att få loss ngn dörrpanel.
Har en gammal 88 golf så c-lås=nej....

antar att det är ngn fjärder, bygel eller något som ramlat av men hur fasiken får jag ihop det här - eller upp dörren för den delen?



Hej & välkommen hit!

Knepigt läge, hur känns handtagen?
Helt slappa? Eller stumma?

Mekanismen sitter innanför yttre handtaget, om båda lagt av samtidigt borde det vara något fel på den.
Du råkar inte ha centrallås på den, pajjar en c-låsmotor håller den emot så man ej kan öppna manuellt.

Lillen
2012-10-05, 23:12
Har en gammal 88 golf så c-lås=nej....

Döm inte golfen efter årsmodellen.
Fanns centrallås även då på vissa modeller.