handdator

Visa fullständig version : coilovers Technix



machen
2012-10-02, 19:08
Vet nån hur kvaliteten är på dessa coilovers?
Är det nåt att satsa på?


Roger

P-plats.se
2012-10-02, 21:14
Dom hade jag på min Golf I:a...
Skulle aldrig köpa dom till en bruxbil eller nån busbil.
Anledningen till att jag inte köpte bättre var att Golfen bara rullade några få mil om året i lugnt tempo...

R.Grönberg
2012-10-02, 21:35
Ja skitkass kvalitet, men därför är priset satt därefter=)

Räkna inte med att köra med dom ngn vinter, går dom inte justera mer sedan..

Stenhårda och slår igenom, även haft några som skramlar bra när man kör i hålor mm, stötdämparen som rört sig i fjäderbenen mm mm

machen
2012-10-03, 10:22
OK

Då vet jag tänkte sätta dom bruksbilen men då tror jag att jag avstår.

Roger

Markus1987
2012-10-03, 19:53
www.streetperformance.se har nu REA på D2 Sport Modified coilovers till diverse fordon...
Har själv tänkt att beställa ett sådant kit till min Golf MK4 GTI, Ordinarie pris: 7995kr, nu: 6295kr...
Dessa lär väl vara bättre kan jag tänka mig!

CarbonLoader
2012-10-07, 17:33
Kan ordna helt nytt coiloverkit till Golf mk4 av märket Supersport som tillverkas av Spax. Ställbara både i hårdhet och höjd med snabbjustering vid topplagringen. Högsta kvalitet! Bolt-on och redo att köra racing.

Lillen
2012-10-07, 17:59
Kan ordna helt nytt coiloverkit till Golf mk4 av märket Supersport som tillverkas av Spax. Ställbara både i hårdhet och höjd med snabbjustering vid topplagringen. Högsta kvalitet! Bolt-on och redo att köra racing.
5500kr + eventuell fraktkostnad. Ordinarie pris 8999kr!!!
Vid intresse skicka ett PM eller mail.
SNABB AFFÄR!!

Länk till ett sånt kit tack??

CarbonLoader
2012-10-08, 15:11
Länken är till ett likadant kit fast till Audi TT. Finns inget uppe till Golfen eftersom det är specialbeställt från fabrik. Men samma som till TT:n.
http://www.risetrade.se/sv/produkter/vaghallning/supersport-coilover-hardhojd-black-evolution/audi-tt/

Lillen
2012-10-08, 18:19
Tackar!

Är det både bump/rebound eller bara rebound(returdämpning)?
Ser man till marknaden är det ju inget superpris , därav min fråga.
Spax har ju blivit rejält mycket bättre än det kassa rykte de hade för några år sedan.
Men det beror mycket på vilken prisnivå man vill lägga sig.
För 9000:- hittar man rätt många kit.

Var bara lite nyfiken på exakt vilket kit det var.

CarbonLoader
2012-10-08, 22:04
Tackar!

Är det både bump/rebound eller bara rebound(returdämpning)?
Ser man till marknaden är det ju inget superpris , därav min fråga.
Spax har ju blivit rejält mycket bättre än det kassa rykte de hade för några år sedan.
Men det beror mycket på vilken prisnivå man vill lägga sig.
För 9000:- hittar man rätt många kit.

Var bara lite nyfiken på exakt vilket kit det var.

Kan jag tyvärr inte svara på, men kan garantera att de håller högsta kvalitet utvecklat av Spax på Silverstone banan.
Strax över 5tusen för ett kit som normalt kostar 9 ut till kund är en riktigt bra affär.

Lillen
2012-10-08, 22:36
Alltså jag är mest nyfiken.
Inte intresserad av att köpa.

Sedan så får du nog ta och lägga dina anonnser på säljesforumet innan det blir säljestråd av detta.
Det är ju mer av informationsintresse jag frågar då jag ju kan sälja coilovers själv.
Därav att jag vet priserna själv och ungefärlig kvallitet.

Varken Spax eller XYZ är ju några kvallitetsmärkesvaror.
Är inte intresserad av att visa något märke som sämre eller bättre , men man måste kunna visa på varför något är bättre eller sämre. Båda dessa märken ligger i "bra pang för pengensegmentet" men är ju inga utmärkande märken. Definitivt har iaf det ena märket haft riktiga svackor i kvallan förr , även om något är testat på silverstone är det inte bäst. Jag kan påvisa mina märken som testvinnare om jag vill med men det gör inte att kvalliteten höjs för det. Samma gäller väl de jag själv brukar sälja och de ligger väl betydligt under i pris för minst samma prestanda. Dessutom har jag testat de på bana med olika modeller så jag vet hur de känns.

Du länkade ju till "RisEtrade" , är det de som säljer eller du?
Samma med xyzracing.com , det är ju inte du som har den sidan?
Man får ju liksom visa sig som sin egen säljare då tycker man.
Ta det rätt nu , men innan du får tillsägelse av moderator så annonsera på säljes istället.
Är inte moderator längre själv men intresset för varor och priser finns nog hos alla.

Henrik.M
2012-10-08, 22:43
Annonser tas i annonstorg , därav är inläggen redigerade.



Annonstorget är endast öppet för privatpersoner.
Det är ej tillåtet för företag, eller person som agerar som representant för ett företag att marknadsföra sina produkter på gtiklubbenen annonstorg. Det går att köpa utrymme på avsedd plats för annonsering på gtiklubben.nu vid kontakt med styrelsen


Regler angående samköpsannonser!
Samköpsannonser är inte tillåtna på annonstorget/forumet om det framkommer att den som förmedlar denna annons gör det i vintsdrivande syfte alternativt kommiersiellt syfte.
Samköpsannonser är ej heller tillåtna om personen i annonsen agerar mellanhand åt något företag.
Vill man annonsera med en sk. samköpsannons skall det framgå klart och tydlig att annonsen är upprättad av en privatperson för privatpersoner i syfte att gå ihop som grupp och köpa en produkt, detta utan vinstintresse för annonsören.
Den som lägger ut en sk. samköpsannons är ansvarig för att ovanstående kriterier angående samköpsannonser följs.

Det är tillåtet att köpa/byta/sälja följande:

Bilar inom VAG koncernen
Delar, styling och tillbehör till alla bilar inom VAG koncernen
Däck och fälgar till VAG bilar
Bilstereo och tillbehör till bilstereo

Bilannonser måste innehålla: Bilmodell, Årsmodell, Antal mil och Pris.

Enbart länkar till Blocket eller annan sida godkännes ej!

Det är tillåtet att annonsera om byte från annat bilmärke till VAG bil. Detta skall klart framgå av annonsen. Allt för luddiga formuleringar accepteras ej.

Annonser som inte faller in under ovanstående kriterier tas bort utan förvarning.


http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=market&subsection=showrules

Diskutera gärna teknik/kvalitet/priser/märken , ska ni sälja så ta det i annonstorget enligt reglerna.

Mr dOhC
2012-10-09, 13:17
för ett kit som normalt kostar 9 ut till kund är en riktigt bra affär.

Vad ett kit normalt kostar hos en återförsäljare i Swe ser jag som ganska ointressant.
Har du missat att "väghållning" säljs bra mycket billigare på eBay ?

Lillen
2012-10-09, 18:02
Strax över 5tusen för ett kit som normalt kostar 9 ut till kund är en riktigt bra affär.


Vad ett kit normalt kostar hos en återförsäljare i Swe ser jag som ganska ointressant.
Har du missat att "väghållning" säljs bra mycket billigare på eBay ?

MEN även det återspeglas i de svenska priserna.
Åtminstånde i de lägre prisklasserna och definitivt de märken som är nämnda i denna tråd.
Åsså var det ju att hitta en säljare som lämnar garanti eller om tillverkaren gör det.
Men i övrigt håller jag med.

CarbonLoader
2012-10-13, 18:36
Sorry om ni känt konkurans, inte alls min mening.
Min avsikt var enbart att hjälpa någon behövande då jag har chans att testa ett eller flera kit från företag för halva priset.
Var dessutom inte heller menat som reklam utan från egen erfarenhet då jag själv kört mycket på bana och haft chans att testa olika väghållningskit.
Kan ju informera att jag själv hade tjänat 0kr genom att fixa detta åt någon men ni får tro vad ni vill :/
Hemska tanke att försöka hjälpa någon!
Kom ihåg detta när jag till våren bjuder in hela Gti klubben för gratis konbanekörning under två dagar ;) Kom för fasen inte dit för jag kan ju tjäna nya vänner på det :) haha

CarbonLoader
2012-10-13, 19:17
BTW, med forumets hårt hållna regler borde vissa se över så att man inte marknadsför sina egna syften i den klistrade texten nederst på alla sina inlägg ;) Tolkningsfråga om ni frågar mig :)