handdator

Visa fullständig version : Problem Golf V GTI



JWO
2007-08-05, 20:30
Idag på väg hem från golfbanan så åkte jag iväg precis som vanligt men efter några minuter började inte bilen ladda ordentligt som den skulle det hackade lite och sen laddar den lite... detta var vid full gas, alltså man bara tryckte full gas men det händer knappt ingenting...bilen hackade lite och sen kom det lite varv... bilen hade ingen ork med andra ord,

vad är det som hänt?

JWO
2007-08-05, 23:06
Idag på väg hem från golfbanan så åkte jag iväg precis som vanligt men efter några minuter började inte bilen ladda ordentligt som den skulle det hackade lite och sen laddar den lite... detta var vid full gas, alltså man bara tryckte full gas men det händer knappt ingenting...bilen hackade lite och sen kom det lite varv... bilen hade ingen ork med andra ord,

vad är det som hänt?

Om man kan tänka sig att det är LMM som är sönder, hur länge kan man köra med den isåfall innan något annat ta skada?

ThomasT
2007-08-05, 23:48
Som vanligt är det nog bäst att börja med att kolla fel loggen.


.

JWO
2007-08-06, 07:30
Som vanligt är det nog bäst att börja med att kolla fel loggen.


.

Ska göra det idag tänkte jag, förhoppningsvis är det inget stort!

Basti
2007-08-06, 14:29
JWO

Varit o felsökt hos VAG än?

JWO
2007-08-06, 20:44
JWO

Varit o felsökt hos VAG än?

Enligt VAG.com så va det något med bränslet men jag tog bort min dumpventil så de inte skulle klaga på den och sen lämnade jag in den för reparation/felsökning. Får se vad det blir av, de trodde att de va tändspolarna som hade gått...

JWO
2007-08-07, 16:10
Jag tog bort dumpen och sedna lämnade in bilen på VAG för rep. ska hämta den om 30 min, det var tydligen LMM som hade lossnat av någon anledning, så de hade de fixat sen hade de uppdaterat min programvara för den skulle förnyas!

Så nu ska den gå som ett skott igen!

megasiken
2007-08-07, 21:28
Så du ska inte köra med vtech´s programvara nu sedan du gjort uppdateringen?

JWO
2007-08-07, 22:47
Så du ska inte köra med vtech´s programvara nu sedan du gjort uppdateringen?

Den åker i på fredag igen!