handdator

Visa fullständig version : airbag lampan



Goffe4:a
2012-09-21, 11:36
Hallå! Tänkte bara höra om det är nån som vet vad som gäller.

Det va nämligen som så att jag i helgen råka ut för en olycka i bilen polarn råka spilla ut en hel öl i framsätet. *suuuuucckk*

Vilket ledde till att en vidrig öl stank infan sig i cupén vad gjorde jag åt detta då? Jo bestämde mig för att slita ut hela jävla sätet XD och ut med skiten på gården och spola av det med högtrycken samt tvätta rent skiten och rent vart det och dofta säkert bättre än det har gjort sen 2001 MEN! dum som jag va så sket jag i att koppla loss batteriet för tänkte att så länge jag inte slår på tändningen så äre lungt. efter 2 dagar i torkrum så va sätet torrt och rent bar tillbaka skiten in i bilen och i all hast fick ett mindre hjärnsläpp och skulle sätta på radion lite under tiden som jag satte tillbaka sätet.

Och vred givetvis på tändningen och vips så vart det felsingnal att det va nått chall med aribagen presic som jag visste att det skulle bli om täningen åkte på. Galet klantigt av mig ja jag vet det. Så det jag vill ha svar på är hur blir det nu?

Har vart ute och försökt luska lite på nätet om vad som händer om just detta inträffar och hitta lite info på några UK forum fast där vare folk som bara skulle byta säten med det är ju samma grejj. Iallafall det va lite olika åsikter överallt och rådde delade meningar om saken. Vissa påstod att det bara va att släcka skiten med VAG-COM och så skulle felet va ur världen medans det va nån som påstod att hela jävla airbag systemet slås ut och det är nån krets som felar och airbag lampan åker på och att man va tvungen att byta allt vilket skulle resultera i nån kostsam historia.

Så har lite ågren nu över detta har jag pajjat hela mitt airbag system? eller behöver jag bara släcka felkoden?

tacksam för svar

MVH

Merlinen
2012-09-21, 11:46
Har nästan lyckats samma med min Golf 5'a men då var det bara att jag hade glömt att koppla in kabeln för Airbag lampan i mittkonsolen när jag startade bilen efter stereo byte.
Och för mig var det bara att nolla det med VAGCOM och har inte återkommit efter det.

Goffe4:a
2012-09-21, 11:55
Ok tack för svaret får prova först med VAG-COM då och se om lampan släcks och förhoppningsvis förblir det också =)

VWGolIV
2012-09-21, 13:50
slår man på tändningen när någon kabel är av nånstans i systemet så får man en felkod.

Således inget som går sönder utan man får helt enkelt nolla minnet när alla kablar är tillbaka.

Goffe4:a
2012-09-21, 13:58
slår man på tändningen när någon kabel är av nånstans i systemet så får man en felkod.

Således inget som går sönder utan man får helt enkelt nolla minnet när alla kablar är tillbaka.

Okej skönt att höra har släckt felkoden nu och lampan har inte hoppat på nått mer så förhoppningsvis är problemet ur världen =)

mvh

VWGolIV
2012-09-21, 18:03
Jepp, det lär det vara =)