handdator

Visa fullständig version : Framskärmar till Golf 3



golflover
2012-09-20, 18:26
Jag letar nya framskärmar till en Golf 3:a. Och har hittat några skärmar på Blocket som är märkta Embo Aleta. Är det nån som har erfarenhet av denna firma. Hur är passformen o.s.v.

golflover
2012-09-20, 18:34
Har kollat runt lite och funnit att det är Italienska grejer. Men är det bra passform? Någon som vet ?

Lillen
2012-09-20, 20:13
Nästan alla eftermarknads ÄR tillverkade av Klokkerholm och säljs av deras dotterbolag NOR A/S.
De har och äger pressverktygen och gör till de flesta märken efter orginalformen.
Så är det.

Se bara till att du köper grundade.
De smo säljs som är billigast har bara transportfärg och den släpper från plåten OM man lackar direkt på den. Man får renslipa innan och det är ju en del jobb med.

golflover
2012-09-20, 23:04
Tack för ett bra svar. Då klipper jag till och köper skärmarna. Jag kanske är onödigt orolig för passform. Men jag är en gammal man och har inte sysslat med att byta skärmar på 40 år men på den tiden så var passformen ibland ganska dålig till vissa bilar

Lillen
2012-09-20, 23:21
Tack för ett bra svar. Då klipper jag till och köper skärmarna. Jag kanske är onödigt orolig för passform. Men jag är en gammal man och har inte sysslat med att byta skärmar på 40 år men på den tiden så var passformen ibland ganska dålig till vissa bilar

Mmm , jag skulle väl inte vilja säga att de håller orginalinpassning iaf.
En var kanon men den andra fick jag pyssla ganska mycket med innan den passade.

Så det finns olika kvalla iaf.
VET att det finns olika sortering på dessa med.

De som var grundade jag köpte för några år sedan var i princip lika som orginal.
Men dessa från vanliga eftermarknadshandlaren var ganska olika passform på.
Testa INNAN lack att justera och montera!

TheDeadDorkster
2012-09-21, 06:52
original är alltid original och det ska man inte glömma, men pirat kan man ha tur eller så har man ren otur och blir det dåligt, sen kan det också bli billigt med beggade originalskärmar som redan är lackerade i rätt färg :)

golflover
2012-09-21, 10:01
Jag har sett att det finns gråa och svarta skärmar. Vilken färg är grundfärg och vilken färg är transportfärg

Mr dOhC
2012-09-21, 14:41
original är alltid original

Det är inte alls så säkert !
Hade du sett den här så hade du vetat det ;) http://www.svt.se/2.149961/1.2585398/kriget_mot_piratkopiorna
Tyvärr går den inte att se på Play längre...

Lillen
2012-09-21, 18:48
Grå eller beige BRUKAR vara grundade.
Svart BRUKAR vara transportfärg.