handdator

Visa fullständig version : Startsvårigheter efter pumpbyte. Passat 1.9 tdi-99



caddy00
2012-09-15, 14:47
Vi bytte dieselpumpen för ett tag sedan och justerade in den efter diagrammet på esitronic. Medan vi höll på att justera så startade vi motorn ett antal gånger och allt verkade okey.
Dagen efter, vid första kallstarten så rusade motorn upp i varv precis i samband med start och rykte nåt förskräckligt. Så fortsatte det några dagar tills jag bara blev tvungen att göra nåt åt det. Samma förlopp med rus och rök oavsett om motorn var varm eller kall.
Letade rätt länge tills vi hittade en sladd som var av, till någon sorts givare på vänster sida bakåt på motorn. Vi skarvade ihop sladden och efter det slutade motorn att rusa och ryka vid varmstart men blev mycket svårstartad kall. Jag har bytt alla glödstiften och glödreläet till original utan märkbar skillnad. Om jag glöder lite längre än brukligt och dessutom gör proceduren två gånger i rad så går den igång skapligt men långt ifrån bra.
Är det ingen som har hört eller haft detta problem förut ?? Är jag den förste, nej det har jag svårt att tro. Snälla hjälp mig att få ett svar på denna gåta