handdator

Visa fullständig version : Golf Gti IV - problem hjälp



larra
2012-09-15, 03:22
hejsan, jag har en golf gti iv som rycker när jag gasar, det spelar ingen roll om man belastar motorn speciellt mycket, ibland går den skit bra å bland rycker det 5-6 gånger på rad, jag har bytt luftmätare och tändstift den gick sämre med orginal filter tog bort det å körde utan då pajja första luftmätaren så köpte ett öppet filter från bsr, men det spelar tydligen ingen roll vilket filter man har, har hört från lite olika folk att det kan vara tryck vakten? vart sitter den, har ni någon aning om va det kan vara så snälla hjälp mig

Cullberg
2012-09-15, 10:09
Kollat felkoder? Det rekommenderas starkt att köra med orginalfilter!

Sn00k
2012-09-15, 19:19
kolla felkoder.. i 99% av fallen så får du reda på problemet där.

annars känns felande tändspole/ar som en tänkbar orsak..

larra
2012-09-16, 04:20
nej jag har inte kollat felkoder, har inte tillgång till att göra sånt, vad tar bilmetro eller vanliga bilverkstäder för att kolla felkoder?




varför rekomenderar du att köra med orginal filter? är det något mer som inte pallar förutom lmm?

golf666
2012-09-16, 23:44
nej jag har inte kollat felkoder, har inte tillgång till att göra sånt, vad tar bilmetro eller vanliga bilverkstäder för att kolla felkoder?

varför rekomenderar du att köra med orginal filter? är det något mer som inte pallar förutom lmm?

En vanlig diagnos - kolla felkoder med utskrift brukar vi ta runt 500:- för har jag för mig!

///Tobbe, mek Bilmetro falun

Cullberg
2012-09-17, 09:20
nej jag har inte kollat felkoder, har inte tillgång till att göra sånt, vad tar bilmetro eller vanliga bilverkstäder för att kolla felkoder?




varför rekomenderar du att köra med orginal filter? är det något mer som inte pallar förutom lmm?


Det är just lmm som ryker om du kör med öppet filter, dessutom går inte motorn bättre. Snarare tvärt om.

Sn00k
2012-09-17, 13:43
larra: har du vägarna förbi Falun nånting så kan jag läsa ur dom gratis åt dig, annars är det in till närmaste verkstad å fråga.. dom flesta har obd2-utrustning idag, som funkar till dom flesta bilmärken också, och det tar i runda slängar 20 sekunder att plocka fram listan åt dig, OM det finns någon felkod registrerad.

larra
2012-09-18, 03:15
Jag har bytt lmm engång och den gick likadant med som utan och den gick exakt likadant med orginal filter, jaa sn00k det har jag garanterat om du är så generös, vart i Falun bör du?

Sn00k
2012-09-18, 13:21
ute i britsarvet har jag hamnat för en stund, men har garaget på annat håll, PMar dig mitt nummer, så kan du väl höra av dig om du har vägarna förbi, så kikar vi felkoder =)

va äre för årsmodell på bilen ifråga? 150/180hk?

larra
2012-09-19, 04:15
Det är en 2001 så det är 150hk motorn

larra
2012-09-22, 23:20
Problemet löst, det va två st tändspolar som felade, tack till sn00k så går den som en klocka :), tack för alla svar och hjälp