handdator

Visa fullständig version : Hjulnav Golf 2



GTI-nissen
2012-09-11, 17:10
Jag behöver köpa ett främre nav till min Golf 2 med G60-spindlar eftersom det behagade att gå sönder för ett par månader sedan...
Originaldel och Mekonomen kostar 1500-2000:- och skruvat.se tar 246:-. Hmmm... Vad ska man välja? ;-)
Vågar jag köpa detta från skruvat?

Artikelnr: 16746
Originalnr: 357 407 615 Finns det olika storlekar på axeldiameter vid splinsen beroende på motor?

Skulle ni också kunna råda mig till om jag vågar köpa lager och drivknut därifrån? Jag är ju egentligen en originaldelsman, men med sådana prisskillnader kan även jag göra undantag. ;-)

Mr dOhC
2012-09-11, 20:53
Skruvat eller på ebay.co.uk/ebay.de köper du ;)

Jag sökte på art nr på ebay och får träffar, sökte även på "wheelhub/Radnabe GTi G60" och får träff på det också..
Sen kan man välja i lista på märke, modell, år och motor, då står det att det EJ passar Golf 2 GTi G60.

Verkar luddigt det där...

Du har väl 16v knutar och axlar ?

Lillen
2012-09-11, 21:10
Fyrbultade navet/medbringaren är lika för dem med lös okhållare.

Om ingen kommer och säger mot mig nu.
Men det är väl själva hjullagret som skiljer på vanliga och VR6/GTi.

Henrik.M
2012-09-11, 22:33
Kolla annonstorget : http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=market&subsection=showad&id=12157

GTI-nissen
2012-09-12, 08:59
Jag såg att det var en brytpunkt i årsmodell -87 eller något och då var det ett annat nav, men det behöver jag ju inte bry mig om.

Japp jag har 16V drivaxlar och knutar och det stämmer, de passar ju... Det skulle då vara om modeller under GTI har ett annat nav. Det som skiljer på de nyare naven verkar vara ABS-krans eller inte.

Jag köper navet och resten av grejerna som jag tror jag ska ha så får vi se om det passar. Från skruvat.se.

Det vore ju en smidig lösning att byta hela spindeln, men det får bli ett nytt nav eftersom jag vill få så tajt passning som möjligt mellan splinsen så att det inte glappar upp för mig igen. Har även köpt lim denna gången...

Tack för hjälpen!