handdator

Visa fullständig version : Ryckande memphis -88



Mensfisen
2012-09-09, 11:45
Hej!

Jag och min far har under 6år bytt ut det mesta som skulle kunna vara det som gör att bilskrället rycker.

Det som är bytt är tändsystemet, soppafilter, tändkablar, spridare och har även nu monterat på en GTI kamaxel och satt på grövre system och tagit bort katten. Fortfarande samma problem. Alltså det mesta som kan orsaka detta dilemma! =(

Nån som har några smarta idéer om vad det kan vara som krånglar till det så förbaskat?

Loxarn
2012-09-09, 12:20
Har ni ställt in tändningen på den? min golf 1 ryckte som fan innan jag ställde in det rätt med en strobolampa

Mensfisen
2012-09-09, 12:34
Har ni ställt in tändningen på den? min golf 1 ryckte som fan innan jag ställde in det rätt med en strobolampa

Den ställs in automatiskt. Vet ej om den går att ställa manuellt.

J.L
2012-09-09, 14:11
Jag tippar på tjuvluft, prova att spraya startgas på insugpackning, slangar o.s.v. med motorn igång, då hör du om gången/varvtalet förändras.

Mr dOhC
2012-09-10, 19:29
Har själv haft en ryckande Memphis med RP motor.
Har du elektronisk förgasare (RP) eller insprutning ?

Förgasarfots-packningen sätter jag mina pengar på om du har RP.

Håll handen uppe på förgasaren och tryck lite lätt åt olika håll samtidigt som du sprutar startgas..

schüberg
2012-09-11, 09:52
En riktig klassiker är åxå slangen mellan insug och broms servo, har bytt denna på många vagnar.....
Då brukar bilen rycka på jämn belastning, dvs nästan all körning utom full gas.
Annars kan insugspackningen skapa detta fenomen som tidigare nämnts, kolla med startgas som sagt. :-)
Hoppas du hittar det!
Mvh Schüberg

Andersson Racing
2012-09-11, 11:00
En riktig klassiker är åxå slangen mellan insug och broms servo, har bytt denna på många vagnar.....
Då brukar bilen rycka på jämn belastning, dvs nästan all körning utom full gas.
Annars kan insugspackningen skapa detta fenomen som tidigare nämnts, kolla med startgas som sagt. :-)
Hoppas du hittar det!
Mvh Schüberg

+1!!!