handdator

Visa fullständig version : Nackstöd utgått för Golf 3?



Mawe
2012-09-06, 22:37
Tja!

Lånade min fars Golf GTI -96 för att åka på festival i somras nere på kontinenten. Olyckligtvis gjorde några mindre lyckligt lottade snubbar inbrott i bilen och stal diverse saker, t ex stereo, gps, ventilhattar, strålkastare fram och bak, sidolister, grillen, växelspaken, ventilhattar och nackstöden där bak.

Fick ta flyget hem för att hämta bilen två veckor senare då den lokala VW verkstaden fick satt på nya lampor. Väl hemma i Sverige igen och bilen inlämnad på Din Bil så började de med att återställa bilen med att sätta dit nya saker. Idag meddelade dock Din Bil att de inte kunde få tag på nackstöd till sätena där bak.

Är det rimligt att det har utgått ur sortimentet och att man måste leta upp begagnade nackstöd nu?

Andersson Racing
2012-09-06, 23:33
Korrekt uppfattat, jag sökte nackstöd bak till golf 3 hos VAG 2007 och då hade de redan utgått, så du får leta beggade tyvärr.

Lasse62
2012-09-06, 23:38
Det får man räkna med när det gäller en så gammal bil, inredningsdetaljer tillhör heller knappast storsäljarna men dem tar stor plats

Eftersom bilen är från 1996 hittar du säkert ett par beg nackstöd som är precis likadana som dem som satt i tidigare, bakre nackstöd slits ju knappast.

Är det tyg eller skinn? och vilken färg?

Tror jag har några uppsättningar liggande som ser ut som nya.

Mawe
2012-09-07, 22:32
Det får man räkna med när det gäller en så gammal bil, inredningsdetaljer tillhör heller knappast storsäljarna men dem tar stor plats

Eftersom bilen är från 1996 hittar du säkert ett par beg nackstöd som är precis likadana som dem som satt i tidigare, bakre nackstöd slits ju knappast.

Är det tyg eller skinn? och vilken färg?

Tror jag har några uppsättningar liggande som ser ut som nya.

Det var helsvarta i tyg som han behöver.

Lasse62
2012-09-13, 03:55
Det var helsvarta i tyg som han behöver.


Ok!

Hittade bara Svarta i skinn och Highline Lila också skinn :-( i förrådet.